• barilla

Bf Juni 2014

Är i vecka 9+3 idag, och känner mig inte lika svullen längre. . Är ganska rädd för MA som jag råkade ut för sist gång. Eller när har den tidiga svullnaden gått ner för er andra? Annars har jag symtom som illamående och extrem trötthet vissa stunder under dagen och ömma bröstvårtor. Men man är ju så nojig :( hur mår ni andra i vecka 9? Läser att många gör KUB test, hur går det till själva testet? Får alla som Vill göra det ?

• barilla
    Tizi skrev 2014-01-05 21:58:35 följande:

Grattis till pojken Lokesmammi! En av anledningarna till att jag kollade kön med nr2 var just att jag trodde och hoppades så att det skulle vara en tjej att jag var rädd att jag inte skulle bli "glad" om det visade sig vara en kille till vid förlossningen. Då ville jag hinna knyta an ett tag innan isf. Nu vet jag ju inte alls om det hade blivit om det hade varit en pojk men så tänkte jag då iaf!

Har varit här inne och läst sedan jag plussade men aldrig skrivit något. Kände direkt att denna punkt passar in perfekt på mig just nu.. Rul den 24 jan, och jag har också en önskan om ett speciellt kön. Och jag vet ärligt talat inte alls hur jag kommer reagera om det är "fel" kön. Har ingen att prata med om just detta, då ingen direkt förstår. Plus att jag inte riktigt vågar säga hur jag känner då det ju är så som ni skriver, så himla tabu att prata om! Men nu är det liksom min sista chans, och jag känner helt besatt av det just nu :( hur hanterar ni dessa känslor som är inne på samma spår? Har ni någon att prata med?
  • barilla
    claire skrev 2014-01-09 16:51:18 följande:

Någon mer än jag som inte har speciellt med symptom alls (v.17 idag)? Känns trist och också lite oroligt - tänk om den inte lever? Jag försöker vara lugn men åååh jag vill känna av nåt! Blir tokig! Rul är först om nästan 2 veckor och dwt känns så långt bort!!

Samma här! Är i vecka 17 imorgon, och tycker att magen har blivit mindre, och jag mår ganska bra, och har inte känt bebisen än (tror jag). Så man blir ju lite nojig. När har du rul? Är ju ett tag dit så man får väl försöka njuta av att man inte känner speciellt mkt :p
  • barilla

Ni som har moderkakan i framvägg, när kände ni de första buffarna/sparkarna? Jag fick en buff precis så att jag hoppade till och är bara i v 16+3. Va kan det ha varit?

Har även haft ont i svanken sedan flera veckor tillbaka. Precis vid ischias, men även på vänster sida. Det hugger till när man stått på ett visst sätt, eller när man böjer sig. och ibland är det knappt så att man vill ta ett steg fram ! Idag har jag stått och gått hela dagen och så ont som det har gjort idag är nog värst hittills :( kan det vara foglossning? Hade inget sånt första graviditeten så har ingen aning om hur det ska kännas vid foglossning. .

• barilla
    Skattkistan skrev 2014-01-13 21:30:23 följande:
    Jag har moderkakan i framvägg och har också känt buffar sen vecka 16-17 nån gång. Om du inte har så mycket hud emellan så känner du ugf lika tidigt som de som har i bakvägg fick jag förklarat på ultraljudet!

Angående svanken så har jag samma nedrans bekymmer som du! Ibland strålar det ända ner till vaden. Har gått hos en sjukgymnast och fick där en massa övningar som jag ska göra ett par gånger om dagen och det hjälper verkligen, även om jag får ont när jag rört på mig en hel dag. Promenader är bara att glömma! Hur som helst så kan du googla övningar för gravida som stärker bålen. Då får du upp många bra sidor! Sen är det bara att köra på :)
    Åh! Som man väntat på att känna något från liten :) kanske kan det ha varit det då iaf. .

Så sjukt obehagligt! Då ska jag söka på lite övningar. Har rätt dålig rygg sedan innan och nu senaste har det inte blivit mkt träning heller direkt. . Tack för ditt svar!!
  • barilla
    Cakes skrev 2014-01-14 08:33:59 följande:

Det kan vara bebisen :) Jag har också moderkakan i framvägg, men kände första pirret och buffen dagen innan julafton... borde varit typ i 15+6 då eller något. Efter det har det varit då och då. Nu är jag i 18+6 och har känt bebisen tydligt i två dagar nu :)
    Jag hoppas att det är så :) men kommer ihåg från sist gång att det var mkt bubbel och pirr precis det första man kände, men igår va det verkligen en buff! Men det var ju trots allt 5 år sedan sist! Så man har säkert glömt :) nu går man och väntar hela tiiden på att få känna nåt igen!

Får man hjälp via barnmorskan med sjukgymnast eller tar man kontakt själv?

Känner av det idag igen, får se om det blir värre i slutet av dagen. .
  • barilla
    CeciliaJL skrev 2014-01-14 13:17:18 följande:

Var på RUL nu på förmiddagen och fick se en liten bebis sprattla och pilla med händerna :) Flyttades en dag, till den 12 juni och enligt barnmorskan väntar vi en tjej :) Blev så glada och lättade och en extra bonus om det är en tjej när vi nu har två pojkar :)

Åh va kul med en liten tjej till killarna :) kul att få uppleva båda två! Själv har man rul den 24. . Längtar ihjäl mig och hoppas att de kan se kön då :)
  • barilla
    Sessan4 skrev 2014-01-16 22:09:50 följande:

Ikväll är det full aktivitet i magen smile1.gif

Det buffar o bökar dom bara den!

Pappa har fått känna en buff ifrån utsidan ikväll i v19 !!

*lycklig*

Åh va mysigt!! Och grattis till vecka 20 :) ligger här och har precis känt de första riktiga små buffarna från lilla liten. Lycka! Vecka 17+0 idag :)
  • barilla
    Sessan4 skrev 2014-01-17 07:35:22 följande:
    Tack Barilla smile1.gif

Är i 18+3 idag dock.. Än så länge.

Visst är det härligt med livstecken <3
    Jaha läste nog fel ;)

Jaa! Gick från dödstrött till helt plötsligt klarvaken. Mysig start på dagen iaf :) <3
  • barilla

Någon som vill lägga ut bilder på sina magar förresten?? :) är så kul att se andras magar i ungefär samma vecka!

Min har precis börjat synas , ganska ordentligt tycker jag i tajta kläder :):)

Svar på tråden Bf Juni 2014