Bf Juni 2014
Barilla: Jag hade mensvärk i några dagar innan slemproppen gick och värkar började så smått med mitt första. Dock var detta runt BF+8 eller nåt sånt, och hon föddes +14.
Hoppas du slipper vänta så länge!
Barilla: Jag hade mensvärk i några dagar innan slemproppen gick och värkar började så smått med mitt första. Dock var detta runt BF+8 eller nåt sånt, och hon föddes +14.
Hoppas du slipper vänta så länge!
barilla: Min slempropp gick för typ en vecka sedan och jag trodde verkligen att förlossningen skulle köra igång, kom även lite blod också.. Någon enstaka gång har jag känt lite mensvärk också och verkligen hoppats! Men än så länge ingenting och nu är alla känningar jag hade helt borta.. Känner mig gruvligt deprimerad över detta.. Först tyckte jag bara det var "kul" att det hände något, men sen lyckades jag typ ställa mig in på att jag inte kommer gå tiden ut/gå över denna gången.. Men inser nu att det nog kommer bli så.. Hoppas det blir annorlunda för dig och att du fortsätter ha känningar och föder tidigare!
barilla: Min slempropp gick för typ en vecka sedan och jag trodde verkligen att förlossningen skulle köra igång, kom även lite blod också.. Någon enstaka gång har jag känt lite mensvärk också och verkligen hoppats! Men än så länge ingenting och nu är alla känningar jag hade helt borta.. Känner mig gruvligt deprimerad över detta.. Först tyckte jag bara det var "kul" att det hände något, men sen lyckades jag typ ställa mig in på att jag inte kommer gå tiden ut/gå över denna gången.. Men inser nu att det nog kommer bli så.. Hoppas det blir annorlunda för dig och att du fortsätter ha känningar och föder tidigare!
BF+8.
Det här är ju ren tortyr. Jag är helt knäckt!
God morgon!
Det var länge sedan jag skrev i tråden nu men jag följer er med spänning varje dag! Idag har jag bf, och inte ett skvatt händer i magen :( det enda jag sysslar med hela dagarna nu är att leta tecken och varje gång jag ställer mig upp hoppas jag att vattnet ska gå. Det är märkligt hur man kan längta så efter smärta. Det blir andra gången för mig och jag tycker nästan det känns mer pirrigt denna gången för nu vet jag hur jädra ont det kommer göra....
Är det någon mer som är riktigt svullen down under så att säga? Hela min fiffi känns helt uppblåst!!!
Lycka till alla mammor!
Trööööött, har tagit en tupplur efter frukost två dagar i rad nu då jag inte har velat göra något annat än att bara sova. Trots 9 timmars nattsömn?!
Tror att slemmisen har börjat lossa lite, har haft flytningar som så äggvita några dagar i rad, hoppas att den släpper ordentligt snart!
Och mensvärken känns ordentligt vissa stunder idag!! Kunde inte varit lyckligare ;) även om det kanske dröjer någon vecka till innan det sätter igång på riktigt så känns det ändå som att kroppen förbereder sig massor nu! Håller tummarna för alla er andra som är närmare ert bf att ni snart har era små
Bebisar hos er!
Inatt vaknade jag några gånger av ett obehag jag inte riktigt kunde placera- sen fattade jag- känslan av mensvärk! Många som har såna känslor nu läser jag- hur länge har ni kännt av det? Är det del av latensfasen? Ska ju föreställa vara omföderska men jag tycks ju ha glömt precis allt!
Nu som äntligen fått era små? Vad hade ni för känningar dagarna innan? Bebis lugnare? Mkt sammandragningar? Mensvärk? Osv osv. .
Letar ALLA tecken just nu :) mensvärken höll i sig i tre dagar, men som bortblåst nu. Bebis har varit helt galen i magen senaste tre kvällarna, så att det ilar nåt fruktansvärt där nere och magen töjs åt alla håll å kanter. Sjukt obekvämt!! Är så färdigbakad nu!!
Klockan 00:55 inatt föddes vår lilla dotter :) Förlossningen gick fort och smidigt. Extrem skillnad mot tidigare förlossning :)
Heeejjj! Här är en som har BF 26 juni! 7 dagar kvar! Hoppas man inte får gå på övertid. :( Lycka till alla :)
Stort grattis till alla bebisar! Va roligt och skönt för er att det är över.
Här hoppas jag att det iaf har börjat :) vaknade med värkar inatt och det har hållt i sig. Men de har inte ökat i styrka direkt, men hoppas att bebis inte är allt för långt ifrån!!
Äntligen kom han på bf +4! långdraget värkarbete hemma. Var helt bergsäker på att vi skulle få åka hem igen när vi väl hade kommit in. Men öppen 3cm när vi kom in, och ca en halvtimma senare helt öppen(!) Så ingen bedövning där, men det gick hur bra som helst! En liten skönhet på 50cm och 3620gram :)