• barilla

Bf Juni 2014

Hallonmjölk skrev 2014-01-23 05:03:48 följande:

Ni som varit till bm och lyssnat på hjärtljud, vilken vilken vecka är ni i?

Jag ska till bm i vecka 24

Sist gång frågade jag när jag var i v12, och fick då lyssna på hjärtat.

Provade samma sak denna gång med en annan bm och då sa hon blankt nej!;p

Men vanligtvis vecka 24 här iaf! Inte innan vecka 20 sa hon tror jag. .
  • barilla

En frisk och söt liten bebis som vinkade åt mamma och pappa :)<3 och det blir ännu en liten kille! Blev lite chockad först, fast har nog ändå känt det på mig lite att det är en kille därinne . Så sörjer lite att jag inte kunde åka åka å köpa en liten klänning men så lättat och glad att den mår bra därinne!

• barilla

Försöker febrilt hitta info om listeria och graviditet. Åt scans prickikorv igår och hörde sedan idag på nyheterna att just den laddningen kan vara listeriasmittad :( någon som har koll på detta? När dom går ut med det känns det ju som att dom är ganska säkra ändå? Och vad kan egentligen hända med barnet om man nu skulle råka vara smittad? Fan fan :(

• barilla

Va ett tag sedan jag skrev här i tråden nu:)

Känns som att veckorna bara springer iväg! Redan vecka 25 på fredag (!) har försökt komma igång lite smått med träningen igen, har verkligen inte haft orken innan. Har ni tips på bra gravidövningar som man lätt kan göra hemma? Tänkte för rumpan och bålen framför allt, kan man öva den nu?

Och en annan fråga, när sjutton ska brösten sluta ömma?? Känns fortfarande spända, tunga och superömma :(

• barilla
    DevilsDaughter skrev 2014-05-07 08:30:11 följande:

Lovaviola: Skönt att ni fick tid så fort så att ni inte behöver gå och oroa er en längre tid! tror det kommer gå jättebra imorgon!

Fler som jobbar och känner att det verkligen börjar ta emot nu? Jag jobbar i butik där jag står och går mkt, sitter mestadels bara ner på min rast. Brukar i vanliga fall bara jobba halva dagar (finns inte mer timmar än så till mig), men som nu jobbar jag heldagar mån-tis-ons, och igår kändes det som att jag inte skulle fixa att vara kvar hela dan för jag va helt slut! Stod iaf ut och satt mer än vanligt sista delen av dan. Kändes verkligen som att jag skulle falla ihop för att jag va så utmattad! Någon som känt likadant! Jag har ju "bestämt" att jag ska jobba tills barnet kommer och det är ju "bara" 6 veckor kvar till BF nu. Men shit va det tar emot nu! Sista dan nu denna veckan så är jag ledig i fyra dagar sen iaf! 

Här är en till som börjar känna sig sliten. Jobbar heltid i butik, så det är låånga och många dagar på raken. Spelar ingen roll om jag sitter mkt eller går mkt, eller försöker kombinera. jobbigt oavsett :( vill bara lägga mig ner när jag kommer hem! men nu är det bara 20 dagar kvar att jobba. . Så får försöka stå ut den tiden som är kvar! Är dock glad att få jobba då jag är ganska rastlös annars. . Men det är tungt nu! Ansökte du om graviditetspenning? Jag fick 50%, trots mkt lyft och att man går och står hela dagarna. Och trots att kollegan med samma tjänst fick hel för ett år sedan bara?! Skumt hur dom handlägger det där. .
  • barilla
    DevilsDaughter skrev 2014-05-07 20:55:10 följande:

barilla: ne, jag har faktiskt inte ansökt om gravidpenning.. Känner lite som du att man blir rastlös om man bara är hemma men samtidigt är det jobbigt att jobba. Men det är så olika med från dag till dag konstigt nog.. Igår var det så motigt att jag var nära att gå hem tidigare för att jag knappt orkade stå på benen medan det idag gick hur bra som helst! Jag har ju ingen heltidsstjänst utan går mest som extra och då antar jag att gravidpenning inte går att söka.. 

Japp det håller jag med om! Vissa dagar känner man sig fjäderlätt och andra verkligen inte :) idag har varit en bra dag för mig också!! Skönt!

Jobbade mkt mindre när jag var gravid med första barnet så då sökte inte jag heller. Och jobbade nog fram till att det var ett par veckor kvar. . Men usch va tungt det var, även om jag nog inte jobbade mer än 40% då. . Så lite innan behöver nog kroppen få vila om man har ett sånt jobb där man står och går mkt. .
  • barilla

En liten undran till er alla. . Har ni också upplevt mysko fosterrörelser som små mindre ryckningar?? Bebisen rör sig som vanligt varje dag, och nu har det blivit större rörelser och mer tydliga rörelser som jag känner igen från första graviditeten. Men eg från första början när jag började känna de första rörelserna har dessa ryckningar funnits. Har inte tänkt på det så mkt, men börjar bli lite orolig ändå :( svårt att förklara hur det känns, men lite som att bebisen där inne har spasmer?! Det är inte hicka, för det är ju mer rytmiskt. . Men det här känns väldigt konstigt och onaturligt på något sätt :/

• barilla
    MissMf skrev 2014-05-18 19:50:52 följande:

Har någon av er varit med om minskade/ annorlunda fosterrörelser? Min har inte rört sig lika mycket som vanligt. :( han brukar vakna till o bli jättepigg vid kvällsmaten o sparkas men nu sparkades han bara lite.. Ligger på sidan o han brukar buffas lite då men han har knappt knuffats nått nu.

Vilken vecka är du i? Jag har upplevt precis samma här nu i några dagar, och snart i vecka 35+0. . Han har varit så himla livlig i magen hela tiden. Men samma som du, så hjälper det liksom heller inte att buffa lite på magen, idag har han dock rört sig desto mer! Annars hade jag nog ringt. . Men det kanske är vanligt att det blir såhär dom sista veckorna??
  • barilla

3 dagar med mensvärk. . Vecka 36+0 idag. Tänk om man kanske hade sluppit gå 11 dagar över tiden denna gången. Någon mer som har börjat sin förlossning med lättare mensvärk? Eller är det bara förvärkar som kan hålla på i flera veckor??

Svar på tråden Bf Juni 2014