Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Jag är fortfarande i valet o kvalet att kolla kön. Kollade inte med sonen, vill nästan nu veta hur det känns att veta! =) hehe. Är så nyfiken på vem det är. Svärföräldrarna har 5barnbarn som är killar! Min bror fick en son iår. Dags för en tjej nu! =)

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi

OM vi kollar kön tänker jag inte berätta för nån, utan det är för att kunna "knyta an" lättare till barnet o lättare att spåna namn! Men vet fortfarande inte. För sambon spelar det inge roll!

• LokesMammi
    MissMf skrev 2013-12-14 11:28:31 följande:
    Någon mer som står o går mycket på jobbet? Jobbar på ett serviceboende o mina fötter värker o känns flera storlekar större redan vid lunch.. Nån som känner likadant? :( v.13+4

Jag jobbar på ett äldreboende o gör inget annat än står o går! =) Känner inte av fötterna o benen ännu. Inte så mkt när jag jobbade i hemtjänsten i förra graviditeten! =) Men stödstrumpor är bra, vare sig man är gravid el inte! =)
  • LokesMammi

Idag är jag mer än slut! Direkt efter frukost börja jag o städa köket. Diskbänken o köksbordet. Tog bort skit som inte ska vara där! Blev rent o fint!  Börja sen plocka o dona. Tog fram dammsugaren så sonen o jag dammsög tsm. Åkte iväg till öb o ica o handlade det sista. Stressade med o laga lunch till en hungrig unge o mamma! =) Då blev köket stökigt igen! =) Städa en gång till! Sambon stack ner o hämtade granen. Medan han var på stan med sina kompisar så klädde jag o sonen granen. (bilden ni såg på tråden på fb ni som är med där). Somnar i soffan o vaknar av att ungen ropar på mg o hör att pottan spelar. Han har gått o kissat själv! =)  Däremellan har jag kokat skinka o  slått in lite klappar! = mer än slut! =)

• LokesMammi
    MissMf skrev 2013-12-25 21:47:47 följande:
    En fundering såhär på kvällen inför nyår. 0,5% alkohol i bubblet, kan man dricka en hel flaska? Eller ska man bara våga sej på ett glas 0,5% vid tolvslaget? Hur gör ni andra? :)

0,5% är ingenting! Drick du! =)
  • LokesMammi

Drömde om RULet inatt! =) Hon kunde inte se kön. Hon tyckte det såg ut som en tjej, men skallen och bäckenet såg ut som en kille sa hon. Blev bokade till könsul! =) Där sa den kvinnan att vi väntade en pojke! =) haha Resten då? haha
    Knäppa drömmar man har ibland! =)

• LokesMammi

Jag har mkt lös hud kvar efter sonen så jag känner inget utifrån, bara inifrån. Men nu var det ett tag sen.......

• LokesMammi
    Tizi skrev 2013-12-29 16:47:09 följande:
    Här är mjölkproduktionen "igång" igen. Kul med nått tecken iaf. Men tror faktiskt att även jag har känt av bebben några ggr nu. Fortf svårt att säga om det verkligen är den eller nått annat men ganska säker iaf. Och starkare lär väl rörelserna bli..

Känner också av mjölken. Känn som det är för tidigt! =) Är bara v 18+0 idag! =)

• LokesMammi
    EMTP skrev 2014-01-01 00:29:06 följande:
    woohoo! Vi ska ha barn i år! :)
    I (över)morgon (2 jan) har vi vårt ultraljud. Längtar! :)

Ska också göra rul 2jan. Imorgon! Härligt! =)
  • LokesMammi

Hade ni det trevligt under nyår?
    Själv jobbade jag 13-20.45 på aftonen och 7-15.30 idag. Så idag är man inte så kaxig! =) Vi var bara hemma o umgicks vi tre! =)

Svar på tråden Bf Juni 2014