Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Hallonmjölk skrev 2014-01-30 04:03:17 följande:
    Okej, ja det är samma här.. 
    och så är det mycket att gå på hemtjänsten… Eller springa rättare sagt.

Har påtalat det för bm att jag har sjukt stressigt på jobbet och att jag får ont och sammandragninagr men får liksom inget gehör..

Ja, jag jobbade i hemtjänsten när jag väntade sonen. Gick inte direkt att cykla mellan kunderna. Man gick så fot man ville. Men min samornare var snäll o gav  mig dom som bodde nära varandra o långa besök hos dom. Men det var iaf jobbigt o promenera i snö till affären o handla o promenera tillbaka.......
    zaybia skrev 2014-01-30 08:52:01 följande:
    Var på rul i måndags och allt såg bra ut :) bebis låg med korsade ben så vi fick inte se om det var en pojke eller flicka :P men nu undrar jag; moderskapsintyg, när får man det? Har läst om de som fick direkt efter rul o andra som inte fått förrän i v 25 (nästa besök hos bm). Boir inte det lite sent att få det då med tanke på att jag ska söka havandeskapspenning? Hinner fk behandla min ansökan på 1,5 månad?
    Vilket busfrö! =)
    Sist fick jag det på första bm besöket efter rul.  Jag ska till bm 14/2 o ska på graviditetspenning 2/4. Bara o hålla tummen! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-01-29 22:12:44 följande:
    Mitt stora problem är att mina bröst snart exploderar
    Jag har gått ifrån en c kupa med taxvarning till stora röda kliande bomber, E kupan som jag köpte innan jul skär in o lämnar märken.. Suck..

Jag har F-kupa (!!!!!) o mina bhar är för små nu! Amnings bh:arna är helt perfekt!
  • LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-01-30 10:40:51 följande:
    Var hittar man bra ambingsbhar??

Åh, kommer inte ihåg. Köpte mina när jag väntade sonen. Ena köpte jag iaf på en barnbutik..........barnens hus eller nåt sånt.....
  • LokesMammi
    rosii skrev 2014-01-30 22:41:04 följande:

Har du fått den beviljad? Jag ska till mvc till veckan & ska då fråga efter moderskapsintyg så ska jag också skicka iväg en ansökan om gp (funkar den förkortningen haha). Hur länge tar de innan man fpr ett beslut?

Har inte ansökt än. Ska till BM 14e. Får moderskapsintyg då. Sen får vi se. Men dom brukar inte neka när man har ett tufft jobb som jag har!
  • LokesMammi
    Amalian83 skrev 2014-01-31 06:46:21 följande:
    Vad jobbigt det måste vara för er med fysiskt jobb och vad synd att det ska vara så svårt att få gehör. Man får ju höra/läsa överallt att man ska lyssna på kroppen och inte pusha sig själv för hårt. Då är det viktigt att man blir hörd också.

Jag vill bara säga till er som jobbar i hemtjänsten/äldrevård/vård att jag tycker ni är grymma som står på. Min farmor är nybliven änka och inte helt lätt att handskas med alla gånger, men hemtjänsten har tålamod, är snälla och lyssnar på henne. Det är synd att ni ska ha det så stressigt, men jag vill bara säga att jag uppskattar det ni gör för dem som inte klarar sig själva!

Hoppas ni får beviljat GP snart.

Jag säger "tack". Sällan man hör positivt från anhöriga! =) Ja, det är inte lätt, men man får ta på sig en mask och vara proffesionell! hehe. Vi har bla psykiskt sjuka där jag jobbar o det tär på tålamodet! =)
  • LokesMammi

Jag har bara illamående om jag inte äter när jag är hungrig! =)
    Jag har gått upp 8kg! Jättejobbigt för mitt psyke. Måste börja röra på mig!

• LokesMammi
    Zwoom skrev 2014-02-10 09:04:24 följande:
    Detta med viktuppgången mår jag med uselt över...Får nästan panik och ångest över att se hur myckt man väger

Det är samma här. Skrev på min status på fb "nu har jag gått upp mkt i vikt, så nu måste jag röra på mig. nån som vill med o promenera och simma?" Rama skrik! "du ska gå upp i vikt" "du är gravid" bla bla!
    Nehe! Menar ni det??? Det var som tusan!!!
    Jag har alltid haft kontroll på vikten och nu går vågen upp o upp o upp och det är inget jag kan göra åt saken vilket är skitjobbigt för mitt psyke! Väger mig så lite som möjligt för att inte må dåligt!
  • LokesMammi
    Zwoom skrev 2014-02-11 07:56:51 följande:

Ja men vad irriterande. Alltid skall folk säja/skriva så. Det är samma här och massa som säjer "du MÅSTE äta för 2"....Vafasen det e gammalt. man skall inte alls äta för två osv...Och att röra på sig som gravid osv e fasen bara bra och att försöka undvika gå upp onödiga extra kg som gravid har alla mina läkare sagt är bra oavsätt utsprungs vikt osv

Ja, et är jätte jobbigt. Grejjen är att jag äter för två, konstant hungrig. Äter hela tiden. Mat, mackor, frukt, godis......you name it! =) Därför vill jag röra på mig så jag inte går upp "för" mkt i vikt!
    Sickan12 skrev 2014-02-11 17:11:21 följande:
    Vad jobbigt att många verkar vara viktstressade. Jag har vägt mig på inskrivningen och vid ett tillfälle till hos BM. Tänker att om jagvore"fel" åt något håll så talar hon om det för mig. Finns så mkt annat jag oroar mig över, vikten hos mig känns som en fis i rymden.
    För mig är vikten "viktig". (hehe) Jag har levt med en sambo som gick efter size-zero idealet. JAg var tjock hur sma l jag än var. Fick nästan anorexia, ändå var jag "tjock, fet o ful. Gör jag slut med honom så får jag vara singel resten av livet, för ingen vill ha en fet kossa". Det sitter djupt i mig. Jätte jtte jobbigt o se vågen peka uppåt! Lika jobbigt när jag väntade Loke.
  • LokesMammi
    Amalian83 skrev 2014-02-11 20:26:52 följande:
    Det viktigaste med vikten, tänker jag iallafall, är att göra det man kan vad gäller vad man äter och hur mycket man rör på sig. Har man ont, mår man illa, är man supertrött ja då är det inte lätt att se till att äta tillräckligt/äta bara nyttigt/röra på sig.

En annan viktig sak är att inte aktivt försöka gå ned i vikt. Hellre då att från början undgå att extrakilona, på grund av onyttigheter, kommer. Att bränna fett släpper toxiner, som är farligt för bebisen.

Hoppas ni som stressar över vikten klara av att inemellanåt ha samma inställning som sickan. Det ska iallafall jag försöka med!
    JAg försöker inte o gå ner i vikt, absolut inte. Men vill inte gå upp "för" mkt i vikt! (man ska ner kilona sen också)
    EMTP skrev 2014-02-11 20:34:12 följande:
    Jag tycker också att det är jobbigt att gå upp i vikt. Det är min tredje graviditet så jag vet ju hur svårt jag har att gå ner alla kilon efteråt. Jag tillhör den där gruppen människor som går upp under amningsperioden (gick upp tio kilo under tiden jag ammade barn nr. 2). Önskar att jag hade disciplin nog för att tänka mer på vad jag äter nu under graviditeten, men jag verkar vara ett hopplöst fall.

Det är samma här! När sonen var 3 veckor var magen plattare än innan jag blev gravid. Sen sa det pang  jag gick upp 20 kg (gick upp 15 under grav). När han var strax innan 1.5år började jag med LCHF strikt o gick ner 20kg på 4 mån! =) Ska börja med det igen sen. Har det tänket nu! =)

Svar på tråden Bf Juni 2014