Bf Juni 2014
Hallonmjölk skrev 2014-01-30 04:03:17 följande:
Okej, ja det är samma här.. och så är det mycket att gå på hemtjänsten… Eller springa rättare sagt.
Har påtalat det för bm att jag har sjukt stressigt på jobbet och att jag får ont och sammandragninagr men får liksom inget gehör..
Ja, jag jobbade i hemtjänsten när jag väntade sonen. Gick inte direkt att cykla mellan kunderna. Man gick så fot man ville. Men min samornare var snäll o gav mig dom som bodde nära varandra o långa besök hos dom. Men det var iaf jobbigt o promenera i snö till affären o handla o promenera tillbaka.......
zaybia skrev 2014-01-30 08:52:01 följande:
Var på rul i måndags och allt såg bra ut :) bebis låg med korsade ben så vi fick inte se om det var en pojke eller flicka :P men nu undrar jag; moderskapsintyg, när får man det? Har läst om de som fick direkt efter rul o andra som inte fått förrän i v 25 (nästa besök hos bm). Boir inte det lite sent att få det då med tanke på att jag ska söka havandeskapspenning? Hinner fk behandla min ansökan på 1,5 månad?Sist fick jag det på första bm besöket efter rul. Jag ska till bm 14/2 o ska på graviditetspenning 2/4. Bara o hålla tummen! =)