Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Sessan4 skrev 2014-01-05 20:15:55 följande:
    Grattis till pojken Hjärta

Tack! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-05 20:43:05 följande:
    curiosa: Välkommen! Vad har du sen tidigare?

Lokesmamma: Bra att du kollade! Är det så att man inte får det könet som man hoppas på så tror jag att det är bra att veta det innan för anknytningens skull. Då blir det inga dubbla känslor vid förlossningen. Grattis till pojke!

Ja, precis. Kanske hade blivit "ledsen". Får man säga så? =) Sambon ville att sonen skulle vara en tjej. Nu har inte han sagt vad han vill att det blir! =)
  • LokesMammi

Hade även hoppats på en tjej för farmors skull så nån av hennes namn kunde "föras vidare". Nu får det bli efter farfar ist! =)

• LokesMammi
    EMTP skrev 2014-01-05 20:59:57 följande:
    Grattis till sonen LokesMammi! :) Jag hade inte heller kunnat hålla mig om jag hade kuvertet i min hand - är imponerad om din man lyckas hålla sig. :)

Vi väntar som sagt vår tredje son (och vårt sista barn) så jag förstår också fullt ut känslan av att inte bara ha "vunnit" en son, utan dessutom på något sätt "förlorat" en dotter. I brist på bättre ordval. Självklart skulle man dock aldrig byta ut bebisen i magen mot något i hela världen. :)

Känner lillebror kicka i magen och blir så lycklig varje gång. Längtar så efter att få träffa denna underbara lilla krabat. Fast inte förrän i mitten av maj. :)

Tack! Ja, vågar inte skaffa en tredje, blir en kille det med säkerligen! =) hehe Men sen är jag så gammal o ill inte ha 1år mellan barnen så det blir bara två barn! =)
    EMTP skrev 2014-01-05 21:05:18 följande:
    Vi hade sådan tur att barnens farmor hade smeknamnet Kaj som liten. Så istället för att föra vidare hennes namn fick vi föra vidare hennes smeknamn istället. Kanske kan ni "översätta" hennes namn till någon kill-version? Typ Viktoria och Viktor. Och Erika och Erik. Sedan kommer jag kanske inte på så många fler. :D

Hon hette Karin Viola! =)
    Idun Viola hade varit fint! =)
  • LokesMammi
    EMTP skrev 2014-01-05 21:22:26 följande:
    Åh, det var svåra namn att översätta till grabb-namn. Viola är jättefint!

Har ni några pojk-namnförslag? *nyfiken*

Ja, jag gillar Viola jätte mkt! Är därför lite mera ledsen över att det är en kille!
    Storebror heter Loke, vill ha ngt som passar! =)
  • LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-01-05 21:52:15 följande:
    När jag väntade min dotter så ville jag verkligen ha en dotter, jag var så rädd att bli besviken om det blev en pojke så jag övertygade mig om att det va en pojke.. funderade ut pojknam osv. Jag blev faktiskt överraskad på förlossningen när bebisen kom ut o de sa att det va en flicka!!! jag var tvungen o kolla själv.

Jag har starka band till min mamma och syster, inte riktigt samma med min bror, sen är jag ju flicka själv, jag menar flickor kan man! förstår ni hur jag tänkte? kanske va jag rädd för det okända? jag är nog inte riktigt nån "hockeymorsa" haha.. *knäppa tankar jag hade då*

Jag tror/tycker att det är viktigt att få bolla dessa tankar med folk i samma sits.. det ligger mycket skam i att önska ett kön, men det behöver ju inte betyda att man inte älskar sitt barn!!

Jag känner mig riktigt redo för en grabb denna gång Skrattande Jag "önskar" inget kön denna gång men skall ta reda på det vid UL, bara för att jag kan!! Det skall bli mysigt med en baby i huset igen, och min älskade dotter skall äntligen få bli storasyster!! Skrattande Jag är nästan mest glad för hennes skull {#emotions_dlg.flower}
    Ja, man nästan får inte önska kön!  Skönt att det finns fler i samma sits. Man blir inte dumförklararad för att man "väntar fel kön"! =)
    Ne precis, kommer älska lilla pyret minst lika mkt som jag älskar min son! Det är ju ändå mitt barn. =) Skulle nåndag vilja bli mormor, men men, man får inte allt man vill här i livet! =) hehe
  • LokesMammi

Tror ni man kan ringa och boka nytt UL så jag kan få nya bilder, då bebisen inte vill vara med på kort. Fick två kort som var likadana. Med sonen fick jag 5st olika bilder lixom....... Vill ha bilder på min bebis jue! :/

• LokesMammi
    Sickan12 skrev 2014-01-06 19:11:37 följande:
    Någon som bestämt hur ni ska göra innan/inför förlossningen, med jobb? Har ni planerat hur länge ni ska jobba? Så länge det inte handlar om sjukskrivning alltså. Tar ni ut FP först, eller kanske semester? Jag funderar på semester. Ska säga upp mig efter ledigheten, så har inget behov av att spara den. Svårt dock att veta vad som blir bäst, är ju första barnet...

Jag går på havandeskap 2mån innan pga tungt jobb. Inte ansökt ännu dock!
  • LokesMammi

I den gravidappen jag har så står det cm från huvud till stjärt!
    På RULet kunde vi se att barnet ligger redan i fosterställning, så jag tycker det låter bra med mått från huvud till stjärt! =)

• LokesMammi

Idag går jag in i v 20 (19+0) och det står att "barnet är 16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 225g i början av veckan och  ca 280g vid veckans slut". =)

Svar på tråden Bf Juni 2014