• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • strumpan123
    mammasusan skrev 2013-10-13 10:21:40 följande:

Om jag klarar mig till imorn tänker jag berätta på instagram & el fb även om jag mkt väl vet att vad som helst iaf kan hända....men då är de så isf då får jag väl skriva att det sket sig igen då...har bara kommit så här långt vid ett tillfälle förut av alla ggr jag varit gravid....så jag Tror det kommer att fungera, även om jag förstås är livrädd & tvivlar massor stundtals....
    det har jag gjort redan, och skrivit att jag fått medicin så vi får se om vi får våran bebis, något sånt skrev jag.
    Alla vet i alla fall om hur mycket vi försökt och hur många gånger det gått fel så känns onödigt att försöka akta vad man säger till alla och jag orkar inte hålla det hemligt  
  • strumpan123

vet inte om det är för att jag blivit väckt så mycket inatt men har sprungit upp och kissat var 3.e timme.

Idag är brösten mer ömma =) Dagens positiva. 

• mammasusan
    strumpan123 skrev 2013-10-13 11:09:39 följande:
    det har jag gjort redan, och skrivit att jag fått medicin så vi får se om vi får våran bebis, något sånt skrev jag. Alla vet i alla fall om hur mycket vi försökt och hur många gånger det gått fel så känns onödigt att försöka akta vad man säger till alla och jag orkar inte hålla det hemligt  

Nä precis. Vad för medicin får du? Jag får bara progesteron, men äter som sagt d-vitamin då jag läst att de ska motverka mf om de är pga kroppen stöter ut de som främmande föremål eftersom jag inte fått prednisolon.
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • strumpan123
    mammasusan skrev 2013-10-13 11:23:41 följande:

Nä precis. Vad för medicin får du? Jag får bara progesteron, men äter som sagt d-vitamin då jag läst att de ska motverka mf om de är pga kroppen stöter ut de som främmande föremål eftersom jag inte fått prednisolon.
    okej det lät ju som en bra medicin, hade velat haft den ist.
    Jag har fått fragminsprutor jag ska ta varje dag som ska motverka att blodet koagulerar  så bebisen inte får blodproppar. Tydligen vanligt vid upprepade mf.

Fungerar det inte med det här så ska jag äta all medicin dom kan ge mig nästa gång

kan man äta mer d-vitamin utöver en multivitamintablett, äter aco gravid 
  • mammasusan
    strumpan123 skrev 2013-10-13 11:33:04 följande:
    okej det lät ju som en bra medicin, hade velat haft den ist. Jag har fått fragminsprutor jag ska ta varje dag som ska motverka att blodet koagulerar  så bebisen inte får blodproppar. Tydligen vanligt vid upprepade mf. Fungerar det inte med det här så ska jag äta all medicin dom kan ge mig nästa gång kan man äta mer d-vitamin utöver en multivitamintablett, äter aco gravid 

Ja jag äter 3750IE, enligt studien jag hittade ska man äta mellan 2000-4000IE per dag till v.12. Har blivit lovad fragmin men aldrig hunnit få de, har tagit barnalbyl en fjärdedelstabl ist men de gjorde varken till el från så nu tar jag inget sådant.
  • strumpan123
    mammasusan skrev 2013-10-13 11:35:23 följande:

Ja jag äter 3750IE, enligt studien jag hittade ska man äta mellan 2000-4000IE per dag till v.12. Har blivit lovad fragmin men aldrig hunnit få de, har tagit barnalbyl en fjärdedelstabl ist men de gjorde varken till el från så nu tar jag inget sådant.
    okej, vad är barnabyl för medicin?

jag är rädd att han satte in mig på fel medicin med tanke på vad jag berättade för honom.
    Att jag tror att det är mitt immunförsvar eftersom andra läkaren tror att jag har en infektion i kroppen någonstans.
    Och då hjälper ju inte denna medicin.

Men vi får se, om 8 dagar vet jag..nu får dagarna gå fooort 
  • mammasusan
    strumpan123 skrev 2013-10-13 11:43:44 följande:
    okej, vad är barnabyl för medicin?   jag är rädd att han satte in mig på fel medicin med tanke på vad jag berättade för honom. Att jag tror att det är mitt immunförsvar eftersom andra läkaren tror att jag har en infektion i kroppen någonstans. Och då hjälper ju inte denna medicin. Men vi får se, om 8 dagar vet jag..nu får dagarna gå fooort 

Det tunnar ut blodet är egentligen smärtstillande. Håller tummen, klart det ser bra ut! Jag ska också boka in vul v.43 ska ringa i morgon.
  • micha123

Jag går gärna med i facebook gruppen efter att vi "kommit ut" med vår graviditet :D är rädd att något ska råka ploppa upp annars och avslöja haha!

• strumpan123
    mammasusan skrev 2013-10-13 11:47:11 följande:

Det tunnar ut blodet är egentligen smärtstillande. Håller tummen, klart det ser bra ut! Jag ska också boka in vul v.43 ska ringa i morgon.
    jaha okej.
    Ja denna gång är det våran tur att också få följa med hela resan i denna tråd med alla andra mammorna! =) 
  • mammasusan
    micha123 skrev 2013-10-13 11:51:30 följande:
    Jag går gärna med i facebook gruppen efter att vi "kommit ut" med vår graviditet :D är rädd att något ska råka ploppa upp annars och avslöja haha!

Hur kan de råka komma upp då den är hemlig?