• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Cellen
    DevilsDaughter skrev 2013-10-12 17:22:42 följande:
    känner igen det där med humöret. Jag skäller på mannen hela tiden och är skitarg.. Mannen sa idag att han snart inte pallar mer.. Har verkligen försökt skärpa mig idag men det är svårt! hade lust att attackera en kärring i affären idag för att hon pillade på ett wienerbröd men tog ett annat.. Är sjukt jobbigt att vara så arg och känna ilska och bara leta efter saker att bli arg på..
    ASGARVAR & känner verkligen igen mig! 
  • kakabus

Vi hade egentligen inte tänkt skaffa ett tredje barn så vi har gjort oss av med ALLT! Vagn, säng, kläder, baby skydd, mammakläder etc etc etc... känns drygt nu dock ska vi få ta syrrans säng, vagga och skötbord så alltid nåt sen blir det begagnad vagn. Kommer att sy de flesta kläderna till bebis, har så sjukt mycket tyger. Det är skillnad på nu och inför första barnet, då var vi extremt väl förberedda med alla saker, nu känns det som "det ordnar sig" och tur är väl det eftersom vi inte har så mycket

• kakabus

Ja mitt humör är också hemskt, var till parken idag med två andra mammor och den ena vet om att jag är gravid, inte den andra. Det var så jobbigt med ryggont, illamående och dåligt humör att "försöka dölja" min kompis som vet kunde knappt hålla sig för skratt för hon såg hur jag kämpade ville bara skrika och svära åt det mesta...

• streaman
    kakabus skrev 2013-10-12 18:36:49 följande:
    Har börjat få ont i ryggen/bäckenet, låååångt ner som vid rumpan. Har även börjat känna av ischiasnerven....

Jag har inte haft foglossning tidigare graviditeter, är rädd att det är det som är på g. Är det nån som har erfarenhet av tidig foglossning eller foglossning i allmänhet?

jag har båda haft och inte haft foglossning vid mina graviditeter. Att ha lite onte och "känna sig trött i ryggen" behöver inte innebära foglossning. För mig kom den senare och gjorde då så ont att det knappt gick att gå stund vis. VId den andra gravisitetn var det lite ömt till och från men inget som kändes som foglossning.
  • kakabus
    streaman skrev 2013-10-12 20:45:45 följande:
    jag har båda haft och inte haft foglossning vid mina graviditeter. Att ha lite onte och "känna sig trött i ryggen" behöver inte innebära foglossning. För mig kom den senare och gjorde då så ont att det knappt gick att gå stund vis. VId den andra gravisitetn var det lite ömt till och från men inget som kändes som foglossning.

Just nu är det så ont att jag nästan gråter, har värmt en vete kudde. Jag har aldrig känt nån liknande smärta förut, det är som ovan, bredvid och runt svanskotan fast lite högre upp, svårt att förklara verkligen hoppas att det inte är foglossning, har tillräckligt ned smärta på andra ställen i kroppen...
  • strumpan123
    kakabus skrev 2013-10-12 21:14:12 följande:

Just nu är det så ont att jag nästan gråter, har värmt en vete kudde. Jag har aldrig känt nån liknande smärta förut, det är som ovan, bredvid och runt svanskotan fast lite högre upp, svårt att förklara verkligen hoppas att det inte är foglossning, har tillräckligt ned smärta på andra ställen i kroppen...
    jag hade så i flera dagar sen blev det bättre, kan känna det lite smått ibland nu bara. precis där du förklarar :P
  • strumpan123

åt lite popcorn och drack lite cola och fick hjärtklappning nu.usch hatar verkligen hjärtklappning

• kakabus
    strumpan123 skrev 2013-10-12 21:17:52 följande:
    jag hade så i flera dagar sen blev det bättre, kan känna det lite smått ibland nu bara. precis där du förklarar :P

Då håller vi tummarna att det går över för mig med
  • kakabus
    strumpan123 skrev 2013-10-12 21:18:57 följande:
    åt lite popcorn och drack lite cola och

fick hjärtklappning nu.usch hatar verkligen hjärtklappning

Jag har alltid (även som topptränad) hög vilopuls och har sista halvåret fått problem med att hjärtat ibland rusar så hårt att jag nästan svimmar. Äter medicin som jag inte får ta nu under grav så nu är det jobbigt emnellanåt, har dock börjat vänja mig. Ska till hjärtmottagningen nästa vecka och få bandspelar ekg som jag ska gå med hemma några dagar så de kan hjälpa mig på bästa sätt efter att ha läst av.
  • Zwoom
    micha123 skrev 2013-10-12 19:23:39 följande:
    Jag har också extrem yrsel! Träffade min bm igår, och hon gav mig ett bra tips! Om man tex står i affären eller vart som, och blir yrslig, ställ dej på tå och gunga så du står på tå, sen ner igen, sen upp på tå igen osv osv. För då pumpar blodet runt bättre och yrseln minskar!! :)
    Tack för tipset skall tänka på det
    strumpan123 skrev 2013-10-12 16:46:48 följande:
    du kanske borde åka in och kolla ditt blodtryck så att du inte svimmar och gör dig illa

Lågt BT har jag aldrig haft som gravid utan normalt...

My family makes me the happiest mom / wife