• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • bonden
    Lillium skrev 2013-10-13 15:47:47 följande:
    Om Carolina skulle vara i v.8 och gå ut med det i media så är hon väldigt modig iaf. Jag har inte ens berättat för min familj ännu, förra gången berättade vi i vecka 8-9 men jag tror vi väntar tills efter Kub den här gången men vi får se hur det känns om några veckor. 

Dagens positiva: V.7 imorgon (6+0)

En till som går in i v. 7 imorgon. Och idag kom illamåendet lite mer ordentligt men klarade mig från att spy. Har Lergigan utskrivet och ska testa om jag blir lika illamående som sist. Blev helt däckad av alla kräkningar då.

Någon som testat Lergigan comp tidigare?
  • bonden

Och jag har berättat för mina två närmaste vänner, mina föräldrar och syskon redan men kommer vänta lääänge med att outa på Fb och instagram. Siat gjorde jag det efter UL i V. 18 och de vänner jag träffade innan dess kunde jag dela det med när vi sågs helt enkelt.

• honey1
    micha123 skrev 2013-10-13 19:23:32 följande:

Vill någon lägga till mig i bf listan längst upp? :D (13/6).Här har jag gått och gnällt över att jag inte lider av några direkta symptom annat än yrsel och lite "mensvärk" och att jag hela tiden är sugen på mjölk och clementiner... Tji fick jag för det, idag gör tuttarna hur ont som helst, minsta rörelse jag gör så vill jag skrika rakt ut! :O ska tilläggas att jag har pyttesmå tuttar men nu känns det som dom väger 100 kg styck :(

Det blev så väldigt många som jag behövde skriva med i början, så folk tyckte att slippa "bläddra" i tråden förbi alla BF-datum.

Jag har bara ont i ena bröstet, och mitt illamående har lugnat ner sig lite.. Går in i vecka 8 imorgon :D

Tror ni på skrocken att andra barnet kommer tidigare?
  • honey1

Vi ska berätta till min sambos föräldrar efter vecka 12 och till allmänheten så sent det går.

Har precis flyttat till Ulricehamn, 4-5 timmar bort från Sthlm där vi nyss bodde. Så skulle vara kul att hålla det hemligt så länge det går tills jag kan lägga ut en bild när jag är höggravid med Alice, vår 9 månaders i famnen, då lär folk bli chockade :D

• lillastorafamiljen

Oj vad jag hade mkt att läsa igen efter en helgs jobbande. Känns inte riktigt som att man hänger med.

På tisdag är det bara 1 v kvar tills jag ska till bm :)

Har känt mig ordentligt trött i helgen, och riktigt illamående idag. Men annars mår jag ändå hyffsat.

• bellzan
    rosii skrev 2013-10-13 18:56:51 följande:
    Åh, jag är verkligen jätte sugen att berätta för alla att vi är gravida. Men det känns som sån tabu att berätta tidigt. :( är bara i v 6+1. tycker det är så konstigt att det är sån tabu. Som att man ska skämmas, för missfall kan ju ske. Men mf är ju så vanligt! Hur känner ni?

Jag tycker såhär: Vi håller tyst till vecka 12 (11+0) när vi fått göra ett ultraljud till.. (kommer få ett i v 9-10 med). Men det beror endast på att vi tycker det blir en jobbig press annars o vill bara ha lugn o ro första tiden... Tror inte det är någon tabu eller så men det blir ju jätte jobbigt om alla ska veta allt direkt för vissa... Känner man dock att man orkar det så why not
  • bellzan

Jag hade jätte mycket att ta igen här haha. Har dock varit jätte orolig för missfall o ville varken få andra att lyssna på min oro eller råka läsa om någon annan fått det så rädslan stiger. Jag mår egentligen skit bra förutom ömma bröst o sådär! Inga blödningar o inga smärtor. Hcg stiger o har även fått ett CB digitalt utslag med "Gravid 2-3". Innan har allting varit fel från början. Blödit direkt.... nu är jag i v 5 o peppar peppar inga blödningar! Men allting känns föööör bra för att va sant! :-/ Försöker dock ändå fokusera på glädjen bara.

• hundtok

Vi kommer också att vänta med att berätta för någon till efter ultraljudet i vecka 12 (KUB). Inte ens våra familjer får veta något innan. Jag vill helst hålla det för mig själv om det blir mf och hade tre mf/MA innan dottern...

• EQ85
    honey1 skrev 2013-10-13 21:51:29 följande:
    Det blev så väldigt många som jag behövde skriva med i början, så folk tyckte att slippa "bläddra" i tråden förbi alla BF-datum.

Jag har bara ont i ena bröstet, och mitt illamående har lugnat ner sig lite.. Går in i vecka 8 imorgon :D

Tror ni på skrocken att andra barnet kommer tidigare?

• Frozen
    bonden skrev 2013-10-13 21:41:13 följande:

En till som går in i v. 7 imorgon. Och idag kom illamåendet lite mer ordentligt men klarade mig från att spy. Har Lergigan utskrivet och ska testa om jag blir lika illamående som sist. Blev helt däckad av alla kräkningar då.
    Någon som testat Lergigan comp tidigare?
    Jag testade det förra gången, har för mig att det tog udden av illamåendet men jag blev helt slut av att ta det så jag valde att må illa i stället. Gick som i ett töcken hela dagen och sen kände jag mig inte utvilade efter att ha sovit.  Men mår man så illa att man kräks kan det nog va värt det, men tror inte jag kommer att be om det den här gången.