• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Frozen

Honey, vilket tråkigt bemötande, ja det är verkligen skillnad på mödravård och mödravård. Tycker generellt att man verkar generösare med det mesta i Stockholm, möjligheten till KUB, få veta könet vid RUL, tidigt vul om man tex fått en blödning eller har ont. Och även om man inte kan förhindra ett tidigt missfall så kan man slippa gå med oron som är så otroligt påfrestande. 

• rosii

Fick bakläxa från min bm idag, mera motion. Fybubblan så tråkigt, är ju jämt trött haha. Ska tillbaka om 3 veckor igen, är då i 9+3. Hon gillade inte heller att jag äter lchf (dock ej strikt nu), fast hon frågade även vad det var så hon visste eg inte vad hon pratade om?

• Lovisian

Hej!

Fick positivt gravtest redan i fredags men vågade inte hoppas eftersom jag hade "mens" för en vecka sedan.

Va på ultraljud idag och fick veta att jag inte hade fått missfall och att de inte kunde se graviditeten i livmodern eftersom jag gått så kort tid, är bara i vecka 5. Tog gravtest och blodprov - och visst är jag gravid! Mensen var för att kroppen inte hunnit ställa in sig antagligen.

Hänger gärna med i den här träåden f r o m nu :)

Vill bara tillägga det - att jag fick inte heller några bra bemötanden förra veckan när jag ringde och va orolig för missfall. De va helt oberörda och sa att de vägrade ta emot mig nu och att jag fick vänta två veckor och ta ett nytt test, och är det plus då kan det va graviditet eller missfall. Sålänge jag inte hade feber eller förblödde så var det normalt. Danderyd är ett riktigt skitsjukhus. Vägrar föda där!!!

• RaraS

Hej!

Jag skulle också gärna vilja hänga på här! Plussade igår och tror mig ha BF den 22 juni! Om det går vägen så blir det vårt andra barn! Vårt första föddes i januari 2012.

Ser att ni skriver lite om VUL och jag har också tänkt göra ett. Har fått utomkvedshavandeskap en gång och förlorade då min ena äggledare och är därför rädd om min andra och vill gärna kolla upp tidigt så embryot sitter rätt så man inte upptäcker det försent om det går åt skogen. Dock är det inte självklart här heller att man får något VUL så jag håller på att ladda inför det samtalet. Får jag inget så bokar jag ett privat istället!

• Änglasmamma
    DevilsDaughter skrev 2013-10-15 00:35:04 följande:

Änglasmamma: Helt sjukt alltså! fattar inte hur det kan synas såhär tidigt! Känner mig löjligt tjock och svälld.. Har inte känt såhär tidigare som gravid tror jag..

Ja verkligen! Det kanske stannar av nu ett tag, att svullnaden går ner lite och den riktiga magen kommer fram.. Känns jätte konstigt! Sen lite jobbigt då folk frågar och antyder att "det inte kan vara så långt kvar".. Haha :)
  • Änglasmamma
    rosii skrev 2013-10-15 12:13:16 följande:

Fick bakläxa från min bm idag, mera motion. Fybubblan så tråkigt, är ju jämt trött haha. Ska tillbaka om 3 veckor igen, är då i 9+3. Hon gillade inte heller att jag äter lchf (dock ej strikt nu), fast hon frågade även vad det var så hon visste eg inte vad hon pratade om?

Jag måste komma igång att gå på fler promenader.. Iaf en lång per dag, men idag är jag så sjukt trött!! Ligger i soffan och halvsover.. Haha. :)
  • bonden

En lång per dag? Här är målet åtminstone en kort per dag

Är så trött och sävlig och all ork går åt till ettåringen här hemma. Puh!

• micha123

När syns det tickande hjärtat på VUL? Eller när kan man se på ett UL att det är en bebis?

Finns det någon här som gått till en privat klinik för ett UL tidigare än RUL? Jag var ju hos min husläkare/gynekolog på ett UL (kollade så allt såg normalt ut inuti, då jag trodde något var fel eftersom jag aldrig blev gravid. 2 dagar senare blev det befruktning HAHA) och jag funderar på att boka ett VUL eller vanligt UL hos honom bara för att jag inte kan hålla mig tills januari, haha. Undrar om det är normalt eller om han kommer tycka jag är en galen gravid haha?

• Änglasmamma
    bonden skrev 2013-10-15 15:23:26 följande:

En lång per dag? Här är målet åtminstone en kort per dag smile5.gif

Är så trött och sävlig och all ork går åt till ettåringen här hemma. Puh!

Försöker med en lång.. Men just nu så är det en kamp att äns orka ta tag i att gå en promenad ;p

Full fart med 2åringen här hemma med.. Känns som dagarna bara rinner iväg och just nu vill jag ha mer ork!

Hjälper inte alls med sömn.. Har helt enkelt glömt hur det var att vara gravid, börjar dock komma tillbaka igen ;)
  • rosii

Nä inte hjälper sömn heller här. Sover lediga dagar i snitt 9h/natt & vaknar dötrött. När jag vakar på natt sover jag 12-13h, vaknar trött även då! Skulle ALDRIG fixa att jobba ett vanligt 7-16 jobb, skulle seriöst somna överallt :) var en plåga imorse när jag satt klockan att ringa 8, snoozade rätt länge. Hoppas det vänder snart.