• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Lovisian
    Lovisian skrev 2013-10-16 10:28:26 följande:
    Aha okej! Då är jag normal då :P Har lågt blodtryck i vanliga fall, förra gången låg det på 96/55, men jag tycker inte att det är samma yrsel, mer sjösjuka som du beskriver! Undrar om postafen funkar, vet någon det? Brukar ta det mot åksjuka. 
    Ja, man blir tyvärr trött av dem, men jag har knep för det ;) Det är att man får bra med sömn, äter lite men ofta och tar tabletten efter maten, inte på tom mage.  Har tagit dem sen jag var tre år, fick utskrivna av läkare redan då. Hmm, ska nog kolla med BM, om man får ta sådana. Kanske räcker med en halv eftersom det "bara" är mot illamående, och inte själva obalansen i innerörat som blir vid åksjuka.
  • bonden
    Lovisian skrev 2013-10-16 13:16:45 följande:
    Ja, man blir tyvärr trött av dem, men jag har knep för det ;) Det är att man får bra med sömn, äter lite men ofta och tar tabletten efter maten, inte på tom mage.  Har tagit dem sen jag var tre år, fick utskrivna av läkare redan då. Hmm, ska nog kolla med BM, om man får ta sådana. Kanske räcker med en halv eftersom det "bara" är mot illamående, och inte själva obalansen i innerörat som blir vid åksjuka.

Postafen är helt ofarligt att äta under graviditet och man kan äta fulldos. Det är ju som sagt vanligt att man blir trött dock. För mig tog det bort kräkningarna men inte illamåendet och jag blev sjuuuukt trött av dom så jag tog bara när det var som allra värst.
  • mammasusan

Är nog kört ännu en gång...började med svagtljustBrunt igår, idag mörkbrunt-rött inte mkt & inget så ont ännu men de kommer väl....borde ha fattat då jag inte ens haft ömma bröst el illamående ju ;-(

A 27/6-06, V 26/4-09
  • Lovisian
    bonden skrev 2013-10-16 14:35:30 följande:

Postafen är helt ofarligt att äta under graviditet och man kan äta fulldos. Det är ju som sagt vanligt att man blir trött dock. För mig tog det bort kräkningarna men inte illamåendet och jag blev sjuuuukt trött av dom så jag tog bara när det var som allra värst.
    Okej, tack! Jag har inte haft kräkningar...ännu, men mår man illa såhär tidigt så finns det säkert en risk att det blir värre...:( Då ska jag testa postafen, hoppas jag har fel så jag slipper...
  • Lovisian
    mammasusan skrev 2013-10-16 15:34:55 följande:
    Är nog kört ännu en gång...började med svagtljustBrunt igår, idag mörkbrunt-rött inte mkt & inget så ont ännu men de kommer väl....borde ha fattat då jag inte ens haft ömma bröst el illamående ju ;-(
    Men fy, hoppas du har fel...:(
  • Lillium

Mammasusan: hoppas att det inte är som du tror! Håller tummarna för att det ska gå bra.

• Änglasmamma

A 27/6-06, V 26/4-09
    Nej , hoppas verkligen att det inte är så :(
  • mysis123

näää hoppas verkligen att du har jätte fel o att de bara är gamla rester som ska ut...har du ont? massa stöd kramar
  • virvlan
    RaraS skrev 2013-10-16 08:30:19 följande:
    Tack för peppningen! Och grattis till dig att du är gravid igen, så snart efter operation! Jag har ju haft turen att ha en normal graviditet efter X:et och har en liten dotter och kommer ihåg hur nervöst det var efter operation och man undrade om man någonsin skulle lyckas bli gravid!

Denna gången känns som "bonus". Känns overkligt att jag är gravid igen och om allt går bra få två barn! Det trodde jag aldrig när man låg där på operationsbordet och skulle operera bort äggledare...

Håller tummarna för att allt ser bra ut för dig nästa vecka på VUL! Jag ska ringa och boka tid på måndag, då är jag i vecka 5+0...men som sagt, får jag inget VUL så ringer jag privatkliniken som finns här i stan. Bor i Luleå och så det finns inte jättemånga alternativ! 
    Håller tummarna för dig! :) kram