• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • mysis123

Hur har ni med känningar i tjej magen*? o jag har okså fått extra flytiningar o ett illamående o spända bröst..någon som känner igen sig? o kissnödig

• hundtok

Skönt att jag inte är ensam om att vara trööööött! :) Har hund som kräver mycket motion så det blir iaf lite promenerande även om jag hellre skulle tillbringa kvällarna i soffan.

• hundtok
    mysis123 skrev 2013-10-15 17:22:33 följande:

Hur har ni med känningar i tjej magen*? o jag har okså fått extra flytiningar o ett illamående o spända bröst..någon som känner igen sig? o kissnödig

Jag hade lite molvärk precis efter BIM men inte längre (nojjig att det inte växer), har vattnigare flytningar, illamående som kommer och går och ömma bröst, speciellt utåt armhålorna.
  • mysis123

hur gör man för att skriva in sig på listan...jag är beräknad 17/6

• mysis123
    hundtok skrev 2013-10-15 17:29:26 följande:
    Jag hade lite molvärk precis efter BIM men inte längre (nojjig att det inte växer), har vattnigare flytningar, illamående som kommer och går och ömma bröst, speciellt utåt armhålorna.

Tack för ditt svar =) dom säger att allt går verkligen upp o ner ena stunden känner man massa andra inte, så ditt är lika normalt som mitt =)
  • LokesMammi
    rosii skrev 2013-10-15 12:13:16 följande:
    Fick bakläxa från min bm idag, mera motion. Fybubblan så tråkigt, är ju jämt trött haha. Ska tillbaka om 3 veckor igen, är då i 9+3. Hon gillade inte heller att jag äter lchf (dock ej strikt nu), fast hon frågade även vad det var så hon visste eg inte vad hon pratade om?

Jag åt enl lchf innan jag blev gravid. Försöker äta så nu med men det går inte då jag måste äta typ hela tiden o min bebis vill inte ha bacon o korvar! Hehe. Får hoppas att det blir bättre när man kommit in i graviditeten mera! =)

JAg är också sjukt trött! Somnar på soffan efter jobbet! =)
    Har jävligt ont i brösten, känner lite stickninar i livmodern och mår illa. Hungrig när jagi nte mår illa, törstig o kissar ofta men lite! =)    
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Sickan12

Vul idag och såg hjärtat slå. Blev "tillbakaflyttad" drygt en vecka, men det får väl vara struntsamma så länge allt rullar på som det ska. Läser om dåligt bemötande här inne - så himla tråkigt! Min förra grav. slutade ju i mf som började med blödningar. Under telefonkontakten med Huddinge gyn. så fick jag höra att "så länge du inte har ont är det inte akut, det görs inget så tidigt" och allt det där. Dock tycker jag de var ganska tydliga med att "blir det värre så åk in" och lite att det var mitt beslut. Väl inne på akuten första gången (då jag blödde men fostret levde fortfarande) så blev jag illa bemött av läkaren. Hon ifrågasatte varför jag kom in på natten ( det var först då min sambo kom hem från jobbet), och att mina blödningar minsann inte var akuta. När jag fortsatte blöda dagarna efter det, och själv kände att det var kört, så fick jag konstaterat mf på samma sjukhus. Träffade en annan läkare då som var toppen. Tyckdr det verkar vara lite så att "nygravida" inte alltid tas på allvar. Jag hävdar dock att jag känner min kropp bäst och anser jag att jag är i behov av vård så har jag rätt till det!

• LokesMammi

Jag kom på en sak. Sitter just nu o äter knäckebröd med ostekt falukorv o kalvsylta på! Är det fel o äta. Räknas det som rå mat? Nån som vet?

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • rosii

Lokesmammi det är helt ok att äta! Du kan vara lugn ;) Jag mår faktiskt inte illa alls, inte nått! Har (än!) Inte fått avsmak för lchf. Läst många som fått det dock. Men jag hoppas på att kunna käka lchf hela grav då min mage är totalt trasig av kolisar.