• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12

Imorgon är det dags för ultraljud. Nervöst, kommer knappt kunna sova eller koncentrera mig på jobbet... Vill bara snabbt veta om det är något som lever i magen eller inte!

• mammasusan
    Sickan12 skrev 2013-10-14 21:03:55 följande:
    Imorgon är det dags för ultraljud. Nervöst, kommer knappt kunna sova eller koncentrera mig på jobbet... Vill bara snabbt veta om det är något som lever i magen eller inte!

Åh så spännande! Håller tummen det kommer att gå finfint! Hur långt är du nu?
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • Korpfan
    streaman skrev 2013-10-14 20:28:20 följande:
    jag har varit med om något otäckt idag som jag inte varit med om förut:

har haft kraftiga domningar och ömhet i halva ansiktet! känns väldigt olustigt, oroar mig för anisktsförlamning och en massa annat. Gjorde en snabb googling och fick träff på två trådar på fl som sammankopplade det med graviditeten. Jag hittade dock inte den kopplingen nån annanstans. Nån som vet nåt? 
    låter skrämmande, men jag har också för mig det hänger ihop med graviditet. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men ring 1177!
  • Sickan12
    mammasusan skrev 2013-10-14 21:06:53 följande:
    Åh så spännande! Håller tummen det kommer att gå finfint! Hur långt är du nu?
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14

Det är det som ska kollas imorgon. Men förmodligen v. 8-9!
  • bellzan
    Lolanthe skrev 2013-10-14 15:27:50 följande:
    Har nyss plussat, gick på första försöket så är nästan i chock, Men superglad! BF är ungefär 28 juni om allt gå bra. Jättekul att följas åt!
    Grattis!!! Vad roligt för er!
  • streaman

tack för svaret korpfan, det känns lite bättre ikväll än det gjort under dagen så jag tänkte ge det till imorgon och har det inte försvunnit tills dess så måste jag kolla upp det.

• Änglasmamma
    DevilsDaughter skrev 2013-10-14 20:26:28 följande:

haha.. jag hade bestämt mig för att iaf INTE berätta jobbet till iaf efter v 12 el nåt. Idag frågade min chef rakt ut "är du gravid"? SUCK!! Så tjock är jag om magen alltså! Undra hur många fler som sett det men inte vågar säga nåt..

Min chef frågade mig rakt ut igår, många som berättat idag att dom inte vågat fråga. Vissa som jag jobbar mycket med visste redan..

Men Attans så rund jag är om magen! Riktig kalas kula.. Även om det är tidigt fortfarande :)
  • bonden

Jag har ingen stor mage alls utan är bara lite uppsvälld på kvällarna. Längtar faktiskt till riktiga gravidmagen kommer. Mådde så dåligt förra graviditeten och gillade det inte alls, men magen tyckte jag faktiskt om.

Jag har också känslan av att något sitter i halsen typ hela tiden och hanterar illamåendet med att äta lite och jätteofta. Det funkade i början och slutet av förra graviditeten men större delen kräktes jag ju oavsett vad. Hoppas slippa det men annars är trött av Lergigan kanske att föredra i alla fall. Får testa.

Tänkte ringa BM den här veckan och boka tid för inskrivning. Vet att de gör de i V. 10 i min kommun och nu är jag i V. 7 så då tänkte jag att det börjar bli dags så jag inte behöver vänta längre än nödvändigt på en tid.

Ska träffa två av mina syskon i nästa vecka som inte vet än och det ska bli så kul att dela med dom. Ena har tre barn sen innan.

Nya smaker i munnen verkar hjälpa lite mot illamående vad jag märkt så nu testar jag gärna nya recept till middagarna. Annars är nyponsoppa, morötter, mjölk och bröd sånt som funkar för mig (har såna mjölkcravings!!! )Har inte druckit ett glas på flera år innan jag blev gravid sist och så fort dottern föddes slutade jag. Nu är suget tillbáka. Knasigt det där. Levde typ på mjölk vissa dagar mot slutet