Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Cakes skrev 2014-01-20 18:07:30 följande:
    Hej! :) 

Jag vill bara återkoppla till alla gällande min oro tidigare idag... 

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut och jag blev framflyttad, yeeey! Så istället för 19+5 som jag var enligt UL i vecka 14 så är jag nu i vecka 20+6 med beräknad födsel 2:e juni istället för 11:e. Dock får jag inte det att gå ihop, eftersom jag enligt första dagen på senaste mensen borde vara i 19+3... men men :) Hon som gjorde RUL:et sa att utifrån hur min mage ser ut, hur stor bebisens mage var och hur stort dess huvud var så är det 20+6 som gäller. Lårbenet var i 19+6 men hon sa att det alltid var mindre... hm, får se när min lilla bebis kommer! Hoppas dock på det nya BF, eftersom jag själv fyller år 1:e juni. Hade ju varit en rätt bra födelsedagspresent :)

Vad var det för kön då? Jo, redan ganska tidigt under RUL:et såg både jag och min man att det var en liten pojk. Men barnmorskan bekräftade även detta och sa dubbelkollade två gånger - skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej efter vad vi såg idag :)

Så skönt att se att allt var bra! :D Och skönt att helt plöstligt gå in i vecka 22 i morgon :p

Tack för era lugnande ord tidigare idag! Kram
    Grattis, va kul! Samma BF som mig! =) När hade du senaste mensen? Jag hade 25augusti. ÄL 7/7. =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    EMTP skrev 2014-01-20 21:04:18 följande:
    Jag hade också senaste mens 25 augusti och har bf 24 maj enligt RUL.

Jaha. Enligt sista mens hade jag bf 31maj o rulet sa 2/6! =)
  • LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-20 21:39:45 följande:
    Egentligen avgör ju ägglossningen när BF blir och inte sista mensen, inte alla som har lika lång cykel och lutealfas och ägglossningen kan då har inträffat på olika dagar trots samma sistamensdatum.

JA det är därför det är så kul o se när folk hade sista mens som ska ha runt en annan. En väninna hade sista mens runt när jag hade, men enl rul är bf 19 maj! =)
  • LokesMammi
    EMTP skrev 2014-01-20 21:51:34 följande:
    Ja, jag hade samma bf enligt sm (så klart), men min menscykel är vanligtvis lite kortare än de sedvanliga 28 dagarna, så ägglossningen bör ha varit runt den 5:e. Sedan beror det ju på hur snabbt ägget fäster och kan börja dela sig och så där. :)

Vet du när du hade sex? Min sambo ville inte göra mig gravid så vi hade bara sex en gång i månan!!!!!!!!!!  (nu minns jag inte när jag fick senast!!!!!!!) men han pricka ÄL varje gång! =) Enl appen jag hade hade jag ÄL 7/7 o vi hade sex dan efter. Sen kom det ingen mens..... =)
  • LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-20 22:11:17 följande:
    Lokesmamma: aa, det kan va himla olika! Jag har 28 dagars cykel och ägglossning på dag 18 så mitt BF blir ju senare än en som har samma sista mens och ägglossning på dag 14 som  är det vanligaste. Varför ville din sambo inte göra dig gravid?

han ville vänta! =) ville inte jag! =)
    EMTP skrev 2014-01-20 22:14:30 följande:
    Jag vet exakt när vi hade sex, för det var bara en gång där i närheten, och det var den 6:e. :) (fredagen)
    Enligt uträkningen nu ska jag ha blivit gravid söndagen INNAN, vilket känns högst osannolikt.

Ja, det är lite konstigt. Men ÄL 5e o mys 6e. Är som mig! =) 7 o 8! =)
  • LokesMammi

Igår kväll när jag skulle sova kände jag rörelser, tittade på magen och såg buffarna! Åååååhhhhhh!!!!! Mera, mera, mera! =)

• LokesMammi
    barilla skrev 2014-01-22 18:33:53 följande:
    Härligt!:) fantastisk känsla och man vill ju bara ha mer! Jag började känna för nästan en vecka sen. Och nu har jag känt varje dag. Måånga ggr idag :):)

Vilken vecka är du i? Du hade moderkakan i framvägg också va?

Ja, det är det bästa med o vara gravid. Se o känna bebisen! =) Känner också varje dag, främst på kvällen. =)
    V 23 är jag i. Ja, det har jag! =)
  • LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-22 20:37:26 följande:
    lokesmammi: Åh va långt du är! Skönt tycker ja när man passerar v 24 då bebis räknas som "levnadsduglig" ..

Tycker man blir behandlad av sjukvården på ett helt annat sätt när bebisen i magen kan överleva utanför livmodern. Vet inte hur många gånger man bara denna graviditeten har hört "jaaaa, du är ju baaara i v 17-19 (eller hur långt man nu gått) så man gör ju tyvärr inget mer nu, händer det nåt nu så händer det.." Det kanske är sant på sätt och vis men det känns så hemskt att man ändå inte försöker rädda ett liv som bara är några veckor från att överleva utanför livmodern.. 

Ja, jag är bland dom första här som ska ha. 2/6, får se när han vill titta ut! =) Ja, längtar till den veckan. Men ingen bebis får titta ut före v 30 i denna tråd! =)
  • LokesMammi
    EMTP skrev 2014-01-22 23:33:50 följande:

Grattis till alla lyckade RUL töser!! :)

Här har lille Eddie kört sin första "på diagonalen" idag, så jag har känt honom både nere på vänster sida och strax över naveln på höger sida samtidigt. :) Det börjar kanske bli trångt därinne. Vore bra det tycker jag, den här plutten sparkar så lite. :P

Vecka 22+4 idag tror jag... :)

Det gör min plutt också, fast han håller sig på höger sida, höger om naveln har jag en bula medan vänster sida är tom! =) Jätte kul o se o känna! =)
    DevilsDaughter skrev 2014-01-23 00:01:57 följande:
    lokesmamma: Ahh känns så stor skillnad när man tänker på vilken vecka man är i om man jämför med olika BF-datum.. hehe.. Med tredje (senaste) barnet var jag i en liknande tråd och var en av de första som plussade och hade bf bland de första, men gick över 3 veckor och födde näst sist, hehe.. Befarar att detta inte bli en junibarn utan ett julibarn istället, är beräknad 17 juni.. Men försöker tänka 1:a juli,, haha..

EMTP: Har också känt lite sådant, att den liksom rör sig med hela kroppen (sträcker på sig), tycker det känns så häftigt!!
    Ja, kul o se vem som får först! Min on kom 5 dagar före BF, så väntar med spänning o se om det blir maj eller juni. =)
  • LokesMammi

Jag håller med. Äter konstant o hela tiden. Äter för två! Irriterande. Vill inte! =) Har precis smällt i mig skumtomtar o choklad. Sitter o funderar på vad jag ska äta nu...........

Svar på tråden Bf Juni 2014