Bf Juni 2014
Cakes skrev 2014-01-20 18:07:30 följande:
Hej! :) Jag vill bara återkoppla till alla gällande min oro tidigare idag...
Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut och jag blev framflyttad, yeeey! Så istället för 19+5 som jag var enligt UL i vecka 14 så är jag nu i vecka 20+6 med beräknad födsel 2:e juni istället för 11:e. Dock får jag inte det att gå ihop, eftersom jag enligt första dagen på senaste mensen borde vara i 19+3... men men :) Hon som gjorde RUL:et sa att utifrån hur min mage ser ut, hur stor bebisens mage var och hur stort dess huvud var så är det 20+6 som gäller. Lårbenet var i 19+6 men hon sa att det alltid var mindre... hm, får se när min lilla bebis kommer! Hoppas dock på det nya BF, eftersom jag själv fyller år 1:e juni. Hade ju varit en rätt bra födelsedagspresent :)
Vad var det för kön då? Jo, redan ganska tidigt under RUL:et såg både jag och min man att det var en liten pojk. Men barnmorskan bekräftade även detta och sa dubbelkollade två gånger - skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej efter vad vi såg idag :)
Så skönt att se att allt var bra! :D Och skönt att helt plöstligt gå in i vecka 22 i morgon :p
Tack för era lugnande ord tidigare idag! Kram