Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Amalian83 skrev 2014-05-02 11:46:49 följande:
    Grattis dimi och lycka till med bebisen! Skönt att hon är i goda händer på sjukhuset.

Idag hade jag kontroll för första gången på fem veckor. Det var skönt att få lyssna på bebisens fosterljud igen. Det är ju full fart i magen varje dag så jag vet ju att hon har det bra, men ändå!

Hon ligger med huvudet nedåt, men har inte gått väldigt långt ned i bäckenet och hon har inte fäst sig än.

Söndag till onsdag åker far på tur till Köpenhamn. Han är lite nervös för en tidig start på förlossningen, men jag tänker att går det igång så går det igång. Köpenhamn är inte långt bort och han hinner hem innan jag måste till sjukhuset om det skulle vara så. Frågan är bara hur mycket han kommer slappna av på resan :)

Någon mer som har haft klåda på insidan av händerna och under fötterna? Jg hade det häromnatten, men inte efter det. Barnmorskan sa att jag måste ringa sjukhuset om det sker igen för det kan vara något med levern.

Min sambo ska iväg på hemvärnsövning när jag är i v 37+2 och är borta i 4 dagar. "lämna bilen hemma utifall vattnet går" sa jag då! =) Är dessutom ensam med 3åringen så jag vill ha bil! =)

Klåda hade jag fruktansvärt mkt i julas (så klart under helgerna :/) Fick komma in o lämna blod och fick tavegyl utskrivet. Men proverna visade inget fel. Nu kliar det bara nångång ibland. Tar en tablett då men jag blir så jäkla trött av den! :(
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    EMTP skrev 2014-05-02 21:29:31 följande:
    Här kommer maken vara borta från vecka 37+5 till vecka 38+0. :-O

Det kändes  som en strålande idé där i början av graviditeten... Now - maybe not! smile2.gif

Ja, för mig var det självklart att han ska iväg. Men nu...."måste han åka iväg". hehe
  • LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-05-03 20:46:11 följande:
    45 o sprickfärdig!! Puh

Jag känner mig inte sprickfärdig konstigt nog. Känns som jag är mindre nu än när jag väntade sonen. Vaggar knapt som en anka t.ex! =) Gjorde jag i 7mån med sonen =)
    EMTP skrev 2014-05-03 21:04:36 följande:
    21 dagar kvar och slightly panikslagen. smile2.gif

Vad skriver ni i era förlossningsbrev?

Jag skriver inte mer än det som BM skriver i datan. Förhoppningsvis kan jag prata när jag kommer in till fl! =)
  • LokesMammi
    LovaViola skrev 2014-05-08 11:01:12 följande:
    Ville bara berätta att det gick bra på tillväxtultraljudet imorse!

Hon låg -9% och vägde nu ca 2080g så de tyckte inte alls att det var någon fara, normalt med fostervatten och hon kickade på som en tok därinne. samt att hon redan var fixerad!

tack igen för er omtanke och lugnande ord häromdagen! alltid skönt att höra att man inte är ensam om något.

Va roligt o höra! Då kan du andas ut nu! =)
  • LokesMammi
    Amalian83 skrev 2014-05-11 09:11:45 följande:
    Jag har varit hos min läkare och till sjukhuset ett par turer för kontroll av mina levervärden. Klåda under fötterna och i händerna sedan ett par veckor visar sig vara orsakat av förhöjda levervärden och gallsyreproduktion (hepatos). Nu ska de följa mig tätare fram mot förlossningen och jag har fått medicin. Känns skönt att de tar det på allvar och håller koll på mig. Alltför för höga värden så sätter de igång födseln, men jag har på känn att detta är under kontroll nu och att det är fyra veckor kvar till vi träffar vår tjej.

Va bra att dom har koll nu. Mina levervärden är normala trots min klåda. Men kliar inte varje dag som tur är! =)
  • LokesMammi
    MissMf skrev 2014-05-13 22:10:41 följande:
    Började blöda efter sex nu men det slutade ganska fort. Ska man ringa in till förlossningen ändå eller kan jag avvakta o se om det kommer mer eller om de börjar göra ont? :/ bebisen rör sig som vanligt.

Ingen fara. Man har sköra slemhinnor vid graviditet. Han kanske kom åt ngt! =) Jag blöder jag med. Inget o oroa sig för. Om det inte blöder jätte mkt vill säga =)
  • LokesMammi
    EMTP skrev 2014-05-18 01:23:35 följande:
    6 dagar kvar. :-O
    Går in i vecka 40 idag (söndag).

Det känns hur galet som helst.
    Börjar (mer eller mindre omedvetet) att leta efter tecken på att förlossningen skulle börja närma sig - hittills har jag inte hittat några dock. smile2.gif

Imorgon har jag 14 dagar kvar! Snart jue! =) Dags o börja med bb väskan o montera spjälsängen! =)
  • LokesMammi
    MissMf skrev 2014-05-20 23:32:00 följande:
    V.36+0 idag. Vi va inne på förlossningen igår kväll för han kom knappt igång igår på dagen heller. Rörde sig knappt nått. Men när vi väl satt i bilen på väg in så började ju hälarna självklart trycka på revbenen. Men fick göra ctg o allt såg jättebra ut sa dom. Med en gång i telefon sa dom att då bokar vi in dej på en koll. Så det va inget snack om saken :) bebis ska inte röra sig mindre men karaktären på rörelserna kan ändras är vad jag har läst mej till. Idag har han i magen varit hur pigg som hellst som tur e :)

Jag tycker sånt är så svårt o avgöra! Visst känner man nåt varje dag, men jag kan inte säga att det är samma mönster varje dag, samma rörelser..........
Svar på tråden Bf Juni 2014