Bf Juni 2014
Jag klockar mina värkar nu! =) Gjorde det igår kväll också! =)
Jag klockar mina värkar nu! =) Gjorde det igår kväll också! =)
9,51-9,52 i 34 sek
9,55 i 21 sek
9,58 i 21 sek
10,03 i 34 sek
10,08 i 13 sek
10,14 i 37 sek
10.20 i 41 sek
10.23 i 15 sek
10.28 i 32 sek
10.34 i 33 sek o den gjorde riktigt ont! =)
Blir bebis idag eller imorgon! Är öppen 3cm. Åkte hem. Åker tillbaka senare! =)
20,47 6juni tittade en kille ut med raket fart!
Åkte in vid 14 pga värkar. Var öppen 3cm. Fick åka hem igen om jag ville för o vandra runt lite. Gjorde det o passade då på o fixa det sista o ringa farmor för o lämna sonen. vid 16 fick jag så ont så jag skrek rätt ut. Ringde in o fick komma in. Ingen förändring men hon såg på remsan att jag hade täta värkar så jag fick vara kvar.
Kl 18 var jag öppen 3½cm! Kl 19 var jag öppen 4-5cm.Då gav jag upp o tog lustgas. Har bara setat på pilatesboll innan utan smärtlindring! Ååååhhh va sakta. Blir inge bebis idag tänkte jag. Men fick så ont så jag skrek rätt ut i masken. Kl 20 kommer bm in o diskuterar bad o dusch. Får då en värk o skriker o hon sa att vi skiter i bad, jag vill undersöka dig om du har så ont! Är öppen 5cm. Kl 20.30 ungefär går vattnet o jag ligger på larmet! =)Får krystvärkar o bm o uskan får bråttom med alla saker. Krysta på säger hon o känner i mig samtidigt. 2 kryst o skalpen är ute! Är huvudet på väg ut? frågade jag. Känn efter själv säger hon. 2 kryst senare är han ute kl 20.47! Fyfan va ont det gjorde. Fatta inte ens att han var ute. Sambon hann bara filma när ungen kom ut! =)
Fick en bristning i ändtarmen. En läkare kommer in o undersöker ringmuskeln som jag knappt kan knipa åt! Bli operation sa hon. Lättare o sy när jag är sövd. Men hualigen då va läskigt! Så vid 1el 2 hämtar dom mig till op! Kl 3är jag inne på uppvaket o vill till min bebis! "när du vaknat till". Kl halv fyra säger jag igen at jag vill till min bebis. Då skjutsade dom upp mig! =)
Är nu hemma! =)
Kul o följa era "smärtor" nu. O "kul" att så många går över tiden! =) Jag gick 4 dagar över o min plutt är nu 8 dagar gammal. Går fort nu!
Nu är äntligen min lilla tjej född på bf+13!! Började få regelbundna sd från ca 21 som ökade i styrka och sen efter en halvtimme på förlossningen 00.16 var hon ute, snabbt o bra! 3460g o 51 cm lång.
Grattis till bebisen!
Håller tummen för er som gått över tiden. Jag gick 4dagar över tiden o bara dom dagarna gjorde mig gråtfärdig! =)
Undrar fortfarande vad som händ EMTP. Längesen hon skrev!
Jag kan hälsa ifrån EMTP! Hon är nog lite upptagen just nu!
Hon är hemma med sin fina son och landar i sitt nya liv som mamma till 3 fina pojkar! Eddie är jättesöt och lik sin mor!
Hon skriver säkert när hon har tid och känner sig redo ![]()
Nu är hon här! Kl 2 började värkarna, kl 3 ringde vi barnvakten, kl 4:05 är hon född.allt gick jättesmidigt!

Grattis till bebisarna! 
Hej alla mammor! Är det nån gravid kvar? =)
Min plutt blev 1månad igår! Usch va tiden går fort! Redan haft han hemma i en månad! Fick han ju nyss! =)