Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Sickan12 skrev 2014-02-11 20:54:15 följande:

Men kan du inte få hjälp med de tankarna? (Om du mår dåligt över det)

Så fort graviditeten är över kan jag leva som jag gjort tidigare! =)
    (skulle nog behöva prata med nån så hans ord försvinner, men ne)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    Hallonmjölk skrev 2014-02-12 20:53:06 följande:
    Inte din nuvarande väl?

Nej absolut inte! Räcker med ett sånt förhållande! =)
  • LokesMammi
    claire skrev 2014-02-13 21:29:10 följande:

Välkommen, då är du nästan precis som mig - är beräknad den 24e :) Var hos barnmorskan idag och fick lyssna på lilla hjärtat. Allt var super.

Jag har inte fått gjort det ännu! :( Skulle ha bm besök imorgon, men pga sjukdom blev det flyttat till tisdag ist! :( Såg ju fram emot det.
  • LokesMammi

Nu har jag sjukskrivit mig i en vecka från jobbet. Ska träffa en läkare nästa torsdag. Får se om jag kan bli sjukskriven.

• LokesMammi

Jag vill sjukskriva mig pga sammandragningar otaliga gånger på jobbet. Jobbar på ett äldreboende med många tunga som man vänder i sängen o tar med lyft. Dom är hjärnskadade och psykiskt sjuka. 12st boende o bara 3st som går för egen maskin o bara 1 om kommer upp ur sängen utan hjälp. Resten tas med lift typ!

• LokesMammi
    Hallonmjölk skrev 2014-02-20 14:34:37 följande:
    Jag jobbar i hemtjänst vilket är tungt som tusan, och har sammandragningar ofta i jobbet. Och fött för tidigt förut.
    Ibte ens läkaren ville sjukskriva mig.

Ja, jag tror inte jag blir sjukskriven, men kan iaf försöka.....jag orkar inte o vill inte jobba! :(
  • LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-02-20 20:33:33 följande:
    Det är värt ett försök, man har f-n rätt att få må bra under den här känsliga och underbara tiden i livet. Jag jobbar själv i hemtjänsten och har blivit sjukskriven 50%. Det passar mig rätt bra. Jag har inte fått något svar ifrån f- kassan ännu men jag hoppas att det skall gå bra. Isf blir det fram till påsk och sen hoppas jag att jag blir beviljad GP.

Ingen tackar en för att man sliter ut sig!! O det kommer ifrån en som annars har svårt att dra ner på tempot.. Måste tänka på mig själv och min familj!

Ja jag jobbar 75%. Vill bli heltidssjukskriven eller inte alls! =) Min GP blir från 2april. Ska till chefen imorgon o hämta hennes papper o sen skicka iväg allt o se om det blir beviljat eller inte! ;) Man vet aldrig med FK! =) hehe
    Ne precis. Som en annan. Vissa 16-21 pass får man ingen "sitta o ta igen sig" tid på.  Och X antal sammandragningar på det! Skittrist!
  • LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-02-26 08:45:28 följande:
    Jag är extremt sugen på prickig korv, men så länge den är kallrökt så får man ju inte äta det.. Och det är bara scans jag vill ha, vilket ju är kallrökt.. Hur gör ni? Läste på nätet att man kan frysa den i tre dygn för att ev listeriabakterier ska försvinna.. Enligt min barnmorska är prickig korv big no no precis som rött kött och gravad lax och mögelost, så jag har inte ens vågat tänka på det förren nu.. Men tänkte kolla hur ni gör/tänker kring det.. Dottern tjatade om prickig korv igår så nu ligger det ett paket i kylen...

Jag tycker att man kan äta nångång ibland och kanske inte hela paketet. Jag äter inte ost och tycker det är enormt ensidigt att bara ha skinka på mackan. Men jag köper korv och skär i skivor.
    Vad är kallrökt? =)
  • LokesMammi

Idag har jag postat ansökan om gaviditetspenning. Har legat i maginfluensa en vecka så svårt o ta sig till chefen o hämta hennes papper. Ska till läkaren på vårdcentralen imorgon o prata om sjukskrivning. Har inte haft en enda sammandragning nu när jag varit hemma trots att magen vänt sig ut o in många ggr nu. Men det har varit såååååå skönt! Sa det till chefen med.

Svar på tråden Bf Juni 2014