• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • lillastorafamiljen
    Skattkistan skrev 2013-10-17 19:27:51 följande:

Jag jobbar också på förskola.

Sambon tjatar om sex här hemma, och min lust är nere på noll för tillfället. Känner mig som en bov! Någon mer??

Min lust är oxå helt nere på noll! Min man går och hoppas på att det ska bli lika som sist. Men har någon konstig oro dom första månaderna
  • linaochliten

Ok. Jag har jobbat i några år så då borde det väl bli mer än minsta.. Inte en fast anställning men det kanske inte spelar någon roll...

• mammamumin
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-17 20:32:23 följande:
    lägsta fp är ca 4500 kr... 

Ja kom på att jag nog räknade med barnbidraget där oxå :)
    linaochliten skrev 2013-10-17 21:26:28 följande:
    Ok. Jag har jobbat i några år så då borde det väl bli mer än minsta.. Inte en fast anställning men det kanske inte spelar någon roll...

Det ska inte spela ngn roll, iaf inte som jag kommer ihåg det.
  • bonden
    linaochliten skrev 2013-10-17 21:26:28 följande:

Det viktiga är att anställningen har varit utan uppehåll dvs att du inte varit arbetslös någon månad ht och där. Så länge det har varit sammanhängande så räknas din föräldrapenning ut på den lön du har nu/skulle förväntas ha om du fortfarande jobbade. Eventuell lönehöjning nyligen eller under FL skall alltså också rapporteras in så att SGI:n justeras.
  • EMTP

Har inte heller någon sexlust. Blir illamående bara jag tänker på penisar. Tungan ute

• rosii

Hoho här är det tvärtom, ökad sexlust! Har lättare att komma & nu är det jag som tar initiativ mest haha.. någon annan som det ökat för? Minns när jag väntade dottern hade jag noll lust, snustorr hahaha

• Änglasmamma

Ingen lust alls för min del, men karln tjatar om sex.. Känns lite fel att bara neka, men vad sjutton jag orkar inte och har ingen som hellst lust.. :/

Magen är som en ballong fortfarande , svullen så jag ser ut att vara i månad 7.. Och folk tjatar att de tycker jag är för stor och att det fortfarande finns risk för MF. Tråkigt som sjutton , då jag är så glad åt bebben i magen.

Men nu känns det mer jobbigt att folk frågar och påpekar risker som finns..

Jag vet ju att det är tidigt, jobbigt att höra det bara. Kanske är hormonerna som spökar så jag är extra känslig.. :/

• rosii
    Änglasmamma skrev 2013-10-17 23:11:45 följande:
    Ingen lust alls för min del, men karln tjatar om sex.. Känns lite fel att bara neka, men vad sjutton jag orkar inte och har ingen som hellst lust.. :/ Magen är som en ballong fortfarande , svullen så jag ser ut att vara i månad 7.. Och folk tjatar att de tycker jag är för stor och att det fortfarande finns risk för MF. Tråkigt som sjutton , då jag är så glad åt bebben i magen. Men nu känns det mer jobbigt att folk frågar och påpekar risker som finns.. Jag vet ju att det är tidigt, jobbigt att höra det bara. Kanske är hormonerna som spökar så jag är extra känslig.. :/

Men seriöst vad är det för människor som påpekar risker & att du skulle vara stor? Ingenting du lika kan påverka & det sätter bara onödig negativ stress! Lyssna inte på dom, du kanske behöver säga ifrån om det känns jobbigt att dom tjatar.
  • mysis123
    lilsis skrev 2013-10-17 23:20:00 följande:
    Blä för huvudvärk!!

Håller med :(