• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Cakes
    CeciliaJL skrev 2013-10-23 10:59:50 följande:
    Jag är illamående över hela dagen men värst är det på em. När jag äter/precis har ätit så är det mycket mindre/helt borta ett tag efteråt men det innebär att jag äter ofta :) folk på jobbet borde börja undra då jag äter hela tiden :) så jag går snarare upp istället för ner nu med illamåendet.

Ni andra som mår illa, vad hjälper för er?

Haha, jag äter också hela tiden. En markant skillnad från förut. Efter en timme känner jag att "nu börjar det bli dags" och efter två timmar så MÅSTE jag har något i mig NUUUU! :)
  • Cakes
    rosii skrev 2013-10-23 10:57:06 följande:
    Jag mår också dåligt & äter bara det jag är sugen på. Vilket innefattar dålig onyttigt :( prövade dricka kaffe nyss men fyyyy det var inte bra nu mår jag dåligt igen!! Finns det nå bra tabletter på apoteket mot illamående?

Förra veckan, då det var som värst för mig, provade jag åksjuketabletterna Postafen (efter rekommendation från min barnmoska). Jag upplevde att den hjälpte och även dagen efter mådde jag mindre illa. Så prova den :)
  • Zwoom
    Cakes skrev 2013-10-23 11:24:27 följande:

Förra veckan, då det var som värst för mig, provade jag åksjuketabletterna Postafen (efter rekommendation från min barnmoska). Jag upplevde att den hjälpte och även dagen efter mådde jag mindre illa. Så prova den :)

Jag somnar av de tabletterna Även om jag bara tog en halv tablett
    My family makes me the happiest mom / wife
  • MammaSwahn
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-23 11:08:23 följande:
    Fick upp flera Rebecca Swahn när jag sökte på Facebook, vem av dom är du?
    Bor i Löddeköpinge. Har en närbild på mitt ansikte som profilbild, blond. 
    är 24 år. 
  • MammaSwahn
    MammaSwahn skrev 2013-10-23 11:48:55 följande:
    Bor i Löddeköpinge. Har en närbild på mitt ansikte som profilbild, blond. 
    är 24 år. 
    Står nog säljare & Kundtjänst på RCD Foods service också
  • honey1

Om man inte är inne på en dag finns det ingen chans att läsa ikapp..

Det är iaf kul att vi är så många! Mitt enorma illamående har försvunnit. Är i v. 9(8+2).

Äter fortfarande dock ingenting, allt smakar konstigt och spyr av mat os.. Men illamåendet var jobbigast så skönt att det inte är lika illa.

Tycker verkligen synd om er som fortfarande mår pyton! Hoppas det går över för er snart!

Jag har kramper i magen varje kväll. Känns som riktiga värkar, sen måste jag springa på toa.. Vad kan det va?

• mammamumin
    claire skrev 2013-10-22 16:19:50 följande:
    Hur gamla är alla (nyfiken i en strut). Jag är som sagt 26, sambon 27.  

Jag är 31 min man är 37. Det blir vårt andra barn. Vi bor i hus, men måste nog omorganisera sovrummen så småning om :)
  • strumpan123
    lilsis skrev 2013-10-23 10:58:24 följande:
    Nej det brukar vara tidigast v10, en del landsting erbjuder hälsosamtal i v6 men det är egentligen ingen inskrivning.

Har inget hälsosamtal här där jag bor längre, dom skickar hem broschyrer istället. Har varit på hälsosamtal för tre år sedan när jag var gravid så dom måste avvecklat det senaste åren. Blir bra med lite senare, då hinner jag få se hjärtat på vul innan mötet :)
  • Cakes
    Zwoom skrev 2013-10-23 11:28:34 följande:

Jag somnar av de tabletterna Även om jag bara tog en halv tablett

Haha, ja då kanske du inte ska ta dem :) Jag blev också trött av dem, men i det tillståndet jag var så var jag hellre dödstrött än illamående ;)
  • mammamumin

Jag äter oxå konstant.. Men kött klarar jag inte, helst kall mat, typ grönsaker o frukt.. Har redan gått upp 4 kg o mina byxor börjar bli lite tajta..