• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • mammafia84
    dayslikethis skrev 2013-10-24 09:38:43 följande:
    Tack, detsamma :) ja, det där med varierad kost går inte så bra än så länge, men byter iallafall pålägg, haha! Detta är mitt första så är nojig som tusan med allt. Min aptit har försvunnit nästan helt, är det normalt?

Skrev ett svar men inget kom med suck. Hoppasd e funkar nu då. Min aptit e oxå helt förändrad och ja sa till sambon igår att nu får vi äta sånt som ja e sugen på för ja har så mycket illamående och ingen aptit. Nåt som e positivt e att mitt sockerberoende e borta, nu mår ja mest illa av en chokladbit 😝 Clementiner däremot äter ja många 😀 å digestivekex.
    ¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • smålandsjänta
    dayslikethis skrev 2013-10-24 11:16:48 följande:

Haha, är det en mans grej eller? :p oj, det var lite märkligt ändå :p okej, ja jag studerar men min sambo jobbar heltid som tur är. Har en trea med så det finns redan plats för en liten så slipper tänka på flytt iallafall :) men det ekonomiska skrämmer mig ändå, är så rädd att vi ska leva på vatten och bröd och att barnet aldrig kommer att få göra något, har världens skräckscenarion i huvudet :/ i 1 1/2 ca, 2 år i januari och har bott ihop sen förra sommaren så där känner jag mig säker. Är mest rädd för vad omgivningen ska säga... Hur har ni det? Bor ni hemma eller lägenhet? :)
    Vad skönt att ni redan har en trea och att den ena iallafall jobbar. Vi har vart "tillsammans" i snart ett år, så inte alls länge. Men vi har bott tillsammans sedan åtta månader ungefär så vi känner oss rätt säkra ändå. Vi bor i en två och en halva så vi ska bo kvar ett och ett halvt år iallafall är det tänkt! Detdär med det ekonomiska tror jag skrämmer de flesta. Men vi har rätt mycket över varje månad trots att vi bara studerar och extrajobbar litegrann, så det ska nog gå! Man får planera väl:) sedan är vi klara om två år (jag om tre år iom graviditeten nu då) och är rätt säkrade arbete som lärare så det känns tryggt att veta att om absolut senast tre år har vi två bra löner :) Är så glad för denna graviditet men samtidigt sjukt orolig över MF. Sjukt jobbigt. Men man får ha is i magen till första ultraljudet!
  • mammafia84
    dayslikethis skrev 2013-10-24 09:38:43 följande:

Tack, detsamma :) ja, det där med varierad kost går inte så bra än så länge, men byter iallafall pålägg, haha! Detta är mitt första så är nojig som tusan med allt. Min aptit har försvunnit nästan helt, är det normalt?
    de gick inte att citera och skriva med min ipad så tredje gången gillt nu men från datorn :)
    jag har sagt till sambon att den kommande tiden äter vi den mat jag är sugen på för annars får jag inte i mig något alls. och som gbp opererad har jag redan närings problem.
    men iaf har illamåendet och graviditeten fått mig till att inte vilja ha choklad och sånt mer, bara en bit gör mig kräkfärdig.
    annars äter ja många clementiner och digestivekex just nu :) 
  • dayslikethis
    smålandsjänta skrev 2013-10-24 11:31:07 följande:
    Vad skönt att ni redan har en trea och att den ena iallafall jobbar. Vi har vart "tillsammans" i snart ett år, så inte alls länge. Men vi har bott tillsammans sedan åtta månader ungefär så vi känner oss rätt säkra ändå. Vi bor i en två och en halva så vi ska bo kvar ett och ett halvt år iallafall är det tänkt! Detdär med det ekonomiska tror jag skrämmer de flesta. Men vi har rätt mycket över varje månad trots att vi bara studerar och extrajobbar litegrann, så det ska nog gå! Man får planera väl:) sedan är vi klara om två år (jag om tre år iom graviditeten nu då) och är rätt säkrade arbete som lärare så det känns tryggt att veta att om absolut senast tre år har vi två bra löner :) Är så glad för denna graviditet men samtidigt sjukt orolig över MF. Sjukt jobbigt. Men man får ha is i magen till första ultraljudet!

Ja, hur länge kanske kan kvitta egentligen, jag vet ju att jag inte tänker byta ut min sambo :) ja, det gör det säkert. Man får väl rätta hemmet efter plånboken :) ja, men is i magen har aldrig varit min grej. :p. Blir så nervös när jag inte vet vad jag ska göra eller vad som väntas. Hela grejen känns så overklig:s
  • harvey369
    mammafia84 skrev 2013-10-24 11:16:38 följande:

Grattis 😊 åå va kul att er heter anakin. Vår heter Yoda 😜 Du ringer barnmorskemottagningen och säger att du plussat så berättar hon allt du behöver veta 😀
    Haha, ni har ju lika bra smak som oss! Tack, jag ska göra detta. "Mensvärken" kom tillbaka nu när jag började röra på mig, så ska försöka att inte vara så nervös. Det här var helt oplanerat, jag och killen bor inte ens ihop ännu (letar lägenhet), och är egentligen alldeles för tidigt i vårt förhållande, men vi är super-glada båda två ändå.
  • sara gerdrup

jag önskar er lycka till, jag har redan skrivit detta på fb tråden
    men ville även skriva det här.
    Jag lämnar denna tråden nu. vill någon ta bort min bf i den tråden?

• Zwoom

Jag vill så gärna må illa och skit igen....Snälla snälla snälla ge mig hemskt illamående så jag kan bli lugn...
    Det är ju inte normalt att symtomen försvinner såhär direkt  

My family makes me the happiest mom / wife
  • mammafia84
    harvey369 skrev 2013-10-24 11:58:00 följande:
    Haha, ni har ju lika bra smak som oss! Tack, jag ska göra detta. "Mensvärken" kom tillbaka nu när jag började röra på mig, så ska försöka att inte vara så nervös. Det här var helt oplanerat, jag och killen bor inte ens ihop ännu (letar lägenhet), och är egentligen alldeles för tidigt i vårt förhållande, men vi är super-glada båda två ändå.
    Min syster blev gravid nästan direkt i deras förhållande å nu har dom 2 barn å är gifta =)
    Så man ska gå efter magkänslan.

• Muvo84

Idag har det varit lugnare med värken för min del, inte känt av ljumskarna alls. 
    Fick ett infall och åkte till apoteket imorse och köpte ett digitalt gravtest :)
    Resultatet blev precis som väntat :) Borde vara mer mot 3+, det kan vara precis på gränsen nu eftersom jag precis gått in i v 6 (5+0).
    Köpte även Apotekets kosttillskott för gravida. Har tagit MittVal kvinna tidigare, men det var rätt hög A-vitamin halt i den, vilket det inte är i Apotekets kosttillskott. Är det nån annan som tar den, Apotekets kosttillskott? Jag märker iaf stor skillnad på tröttheten när jag tar kosttillskott och inte. Det kan räcka med att hoppa över en dag bara. Har ni som tar kosttillskott märkt nån sån skillnad?

• smålandsjänta
    Muvo84 skrev 2013-10-24 12:05:45 följande:

Idag har det varit lugnare med värken för min del, inte känt av ljumskarna alls. 
    Fick ett infall och åkte till apoteket imorse och köpte ett digitalt gravtest :)
    Resultatet blev precis som väntat :) Borde vara mer mot 3+, det kan vara precis på gränsen nu eftersom jag precis gått in i v 6 (5+0).
    Köpte även Apotekets kosttillskott för gravida. Har tagit MittVal kvinna tidigare, men det var rätt hög A-vitamin halt i den, vilket det inte är i Apotekets kosttillskott. Är det nån annan som tar den, Apotekets kosttillskott? Jag märker iaf stor skillnad på tröttheten när jag tar kosttillskott och inte. Det kan räcka med att hoppa över en dag bara. Har ni som tar kosttillskott märkt nån sån skillnad?

När jag testade senast var jag i v 5+3 men det stod fortfarande att jag var i v 2-3 som det gjorde första gången jag tog testet fem dagar tidigare. Blev så nojig , speciellt eftersom jag haft blodblandad/ljusbruna flytningar i snart en vecka (verkar som dom slutat nu idag "ta i trä). Men min BM sa att ljusbruna flytningar nog inte är någon fara! Men sa aldrig att testet visat 2-3 ist för 3+...vad tror ni, borde det inte stå 3+?:/ jag ska ta ännu ett digitalt om några dagar.

(Förlåt om jag kapar tråden litegrann)