• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • mammafia84

Muvo84 jag känner samma. Men har lixom ingen smärta så tror de e typ träningsvärk av allt som växer å händer därinne ð???

Å illamående har ja massa så har fått lergigan comp utskrivet.
    Har oxå blivit hård i magen å kan inte sköta den så ofta som ja normalt gör.
    Äter dessutom 2 nifferex om dagen (har gjort länge pga gastric by pass operation)

Nån annan med samma bekymmer?

Okej ja ska pma dig kattischð???

• dayslikethis
    Muvo84 skrev 2013-10-23 22:14:07 följande:
    Nån som har ont i ljumskarna? Har haft ont i ljumskarna till o från idag å nu på kvällen har det gjort jätte ont. Kan det vara foglossningar redan? Eller kan det vara för att livmodern växer? Är i v 6 nu. Har haft "mensvärk" igår å idag. Nån som känner liknande? Mår lite illa också, men har inte kräkts än å jag kan äta mat i princip som vanligt.

Här har du en med värk i ljumskarna. Fick reda på min graviditet i måndags och enligt barnmorskan jag pratade med tidigare idag är jag nog i v. 8-9. Jag har bara ätit mackor under dessa dagarna (har alltid älskat det) :p och mår lite illa så gott som hela tiden. Vågar knappt rapa för att jag är rädd att kräkas, haha! Hoppas innerligt att detta avtar snart, börjar redan bli tokig :s
  • mammafia84
    dayslikethis skrev 2013-10-23 22:41:27 följande:
    Här har du en med värk i ljumskarna. Fick reda på min graviditet i måndags och enligt barnmorskan jag pratade med tidigare idag är jag nog i v. 8-9. Jag har bara ätit mackor under dessa dagarna (har alltid älskat det) :p och mår lite illa så gott som hela tiden. Vågar knappt rapa för att jag är rädd att kräkas, haha! Hoppas innerligt att detta avtar snart, börjar redan bli tokig :s

Grattis :) Här e en till som mår illa å äter för mycket macka å kex för att hålla illamåendet i schack. Har fått illamående tabletter utskrivet så ska nog kunna äta bättre mat nu 😊
    ¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • Tulpanen89

Usch har haft sån himla otur dessa dagar.
    Har suttit i toaletten sen kl 23. Vaknade upp med smärta i magen och va kissnödig.

Så här sitter jag på toan. Kissar små droppar
    VC för andra gången denna veckan.
    Är orolig för mängden blod denna gången
    När jag har haft UVI innan så har det kommit en eller två droppar blod.
    Men den här gången rinner de blod.
    Är väldigt rött efter jag kissat.

Gör extremt ont i magen med och ryggen. Samt känner mig febrig.
    Dricker citronvatten för det är det ända jag har hemma just nu. Klockan får gå fort nu så jag kan ringa VC.

• Zwoom

Är smått oroad nu...
    Har inte mått illa sen igår och det brukar inte vara så positivt för mig
    VUL är 6 nov så ett tag dit men gahhhh vill så gärna att allt ska vara bra  

My family makes me the happiest mom / wife
  • EQ85

Tänkte skriva att di INTE FÅR RENSA KATTLÅDAN. Finns bakterier som kan orsaka mf.

Är dt uvismärta du har? Det gör asont m uvi

Tulpanen89 skrev 2013-10-24 02:00:34 följande:
    Usch har haft sån himla otur dessa dagar.

Har suttit i toaletten sen kl 23. Vaknade upp med smärta i magen och va kissnödig.

Så här sitter jag på toan. Kissar små droppar

VC för andra gången denna veckan.

Är orolig för mängden blod denna gången

När jag har haft UVI innan så har det kommit en eller två droppar blod.

Men den här gången rinner de blod.

Är väldigt rött efter jag kissat.

Gör extremt ont i magen med och ryggen. Samt känner mig febrig.

Dricker citronvatten för det är det ända jag har hemma just nu. Klockan får gå fort nu så jag kan ringa VC.

• maahliin

Går med här också. Har BF 7/6 - 14 med andra barnet. Ska bli så mysigt å vi längtar som tusan redan! :)) V. 8 (7+4) idag. :) 

Underbara Prinsessan 2008-11-04. Bebis 2014-06-07
  • jamka
    Muvo84 skrev 2013-10-23 22:14:07 följande:
    Nån som har ont i ljumskarna? Har haft ont i ljumskarna till o från idag å nu på kvällen har det gjort jätte ont. Kan det vara foglossningar redan? Eller kan det vara för att livmodern växer? Är i v 6 nu. Har haft "mensvärk" igår å idag.
    Nån som känner liknande? Mår lite illa också, men har inte kräkts än å jag kan äta mat i princip som vanligt.

Jag har ont i ljumskarna men det kom lite blod igår så jag har bestämt mig att åka idag till akuten och kolla om det inte är missfall på gång. Jag brukar inte blöda när jag är gravid.
  • dayslikethis
    mammafia84 skrev 2013-10-24 00:22:19 följande:
    Grattis :) Här e en till som mår illa å äter för mycket macka å kex för att hålla illamåendet i schack. Har fått illamående tabletter utskrivet så ska nog kunna äta bättre mat nu 😊
    ¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj

Tack, detsamma :) ja, det där med varierad kost går inte så bra än så länge, men byter iallafall pålägg, haha! Detta är mitt första så är nojig som tusan med allt. Min aptit har försvunnit nästan helt, är det normalt?
  • smålandsjänta

Hejsan!

Jag hänger gärna med på denna tråden, hur skriver man in sig? Jag är gravid med första barnet, 22 år gammal och är i v6 (5+4)! :) Både jag och sambo längtar sååå mycket efter detta lille knytte trots att det är så tidigt ännu. Förresten, finns det någon mer relativt ung i denna tråd tro?:)