• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • claire
    Tulpanen89 skrev 2013-10-22 23:31:42 följande:
    Haft en riktig dålig dag idag. Undrar om vi någonsin kommer känna glädje över denna graviditet :'(

Oj. Hur så? Själv har jag också pendlat dessa två dagar som jag vetat om graviditeten mellan eufori och panikkänslor..
  • Tulpanen89

Har en pojkvän som verkligen gör allt för att jag ska göra abort.. Allt han säger får mig på dåligt humör.. Vågar inte ens känna lycka för en stund, för den är han så bra på att förstöra :(
    Idag har han till och med mutat med en valp.. Ne jag ger upp för idag.

• Zwoom
    Tulpanen89 skrev 2013-10-23 00:00:25 följande:
    Har en pojkvän som verkligen gör allt för att jag ska göra abort.. Allt han säger får mig på dåligt humör.. Vågar inte ens känna lycka för en stund, för den är han så bra på att förstöra :(
    Idag har han till och med mutat med en valp.. Ne jag ger upp för idag.

Men vilken jädra looser.
    Vill du verkligen leva med honom?
    Är det värt att göra abort för en killes skull?
    Vad vill DU?
    Vill du behålla barnet? Ja då SKA du behålla barnet för det är enbart DITT val och ingen annans val.    
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Zwoom

Jag är 31 år och min man 44 år. Vi bor i hus, har hund,katt,barn

• MammaSwahn
    Zwoom skrev 2013-10-23 06:22:10 följande:
    Men vilken jädra looser. Vill du verkligen leva med honom? Är det värt att göra abort för en killes skull? Vad vill DU? Vill du behålla barnet? Ja då SKA du behålla barnet för det är enbart DITT val och ingen annans val.    

Fast det är ju hans val också. Tycker att dom ska diskutera detta och komma fram till vad som är bäst för dom. Vill hon behålla ska hon såklart göra det, men hon får ha i åtanke att hon tvingar honom att bli pappa. Kanske inte jättesnällt om han absolut inte vill :/
  • MammaSwahn
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-22 21:33:45 följande:
    Jag är 26 och mannen 33. Vem var det som hade koll på Facebookgruppen?

Jag kan bjuda in i facebookgrupp. Den är hemlig så ingen kan se den som söker efter den. Och ingen kan se att man är medlem heller. Jag heter Rebecca Swahn på Facebook.
  • Änglavakt89

Hej tjejer

I april i år blev ja gravid för första gången det slutade dock väldigt dramatiskt med ett x och akut operation, höll på att stryka med!

Efter ca 2 månader av depression och sorg tvingade jag till mig en undersökning av den kvarvarande äggledaren! Den andra opererades ju bort!

En överläkare och 2 sköterskor spolade igenom denna, och det var ngt av det hemskaste jag gjort!

Det gjorde så in i helvete ont så jag låg där och skrek och grät men ingen i rummet verkade höra mig! Ingen i rummet tog min hand eller frågade hur jag mådde! Det gjorde ont i hjärtat och i magen..

Överläkaren säger kallt.. Nä du de va helt total stopp i denna så ja bokar in tid för operation för att ta bort den sen skickar ja en remiss till ivf!

Gråtandes går ja där i från, utskämd och blottad! Åker till min sambos jobb, vi åker hem och gråter..

Så steril! Ja men de va ju precis va ja behövde efter ett helvetes liv man haft, 19 operationer gjorda efter en bilolycka när ja va 17år, mm!

För ca en månad sen ringer dom från ivf och pratar med mig, jag berättar lite om min rädsla för att min äggledare ska funka ändå

Och dom opererar bort den, ber snällt om en till undersökning av dom!

Får till svar/ nej det behövs verkligen inte, en överläkare & hennes namn *** skulle aldrig skriva att det var total stopp och boka in operations tid om det inte var så!!

Ja försökte slingra mej men hon verkade omöjlig!

Hem kom en kallelse till kurator och en kopp för sperma prov!

Ända sedan undersökningen har ja känt att den nog inte gjorts korrekt, ja ville helt enkelt inte köpa tanken om att vara steril.. Hoppet fanns ändå där, tills den dagen hon i telefonen från Ivf drog ner mej på jorden och tanken sjönk in om att ja verkligen var helt steril!!

Förlåt att texten blev lång!

Nu till saken, plussade i går och i dag på bim!

Hur är det möjligt??????????????

????????

Är som ett stort frågetecken!

Nu väntar ja bara mensen som sist för det är väl ett till X eftersom det nu är helt stopp i äggledaren!

Kan inte va glada men är ändå så hoppfull!

Ringde kvinnokliniken i dag och får till svar att ja ska komma dit om 2 veckor!

Då säger ja ändå att ja vill komma nu, för ja vill inre att den ska spricka igen, det vägrar jag gå igenom!!

Dem hör inte på vad jag har att säga utan får komma om 2 veckor på den där överläkarens jour!

Tack för den!!!!

Innan förra x sa läkaren först att det va missfall, läkare 2 säger att det är en helt normal graviditet som är lite tidig för att se, läkare 3 säger ja missfall eller kan oxå va en helt vanlig graviditet, 2 dagar efter det - ambulans för sprucken äggledare! Känner lixom ingen tillit till dom på kvinnokliniken länge!

Skriver in mig i tråden här så får vi alla hålla tummarna att de går vägen! Enligt familjelivs kalender har jag

BF 30/6-2014

Första barnet ( änglabarnet)

• mammafia84

Hejsan. 29 år plussade i söndags med mitt tredje barn. Men min å sambons första gemensamma 😊 har bf 26/6

¤Fredrik ^ Oliver ^ Josefine ^ Natalie¤ Kärlek Till Min Familj
  • Skattkistan
    Änglavakt89 skrev 2013-10-23 08:05:59 följande:

Hej tjejer

I april i år blev ja gravid för första gången det slutade dock väldigt dramatiskt med ett x och akut operation, höll på att stryka med!

Efter ca 2 månader av depression och sorg tvingade jag till mig en undersökning av den kvarvarande äggledaren! Den andra opererades ju bort!

En överläkare och 2 sköterskor spolade igenom denna, och det var ngt av det hemskaste jag gjort!

Det gjorde så in i helvete ont så jag låg där och skrek och grät men ingen i rummet verkade höra mig! Ingen i rummet tog min hand eller frågade hur jag mådde! Det gjorde ont i hjärtat och i magen..

Överläkaren säger kallt.. Nä du de va helt total stopp i denna så ja bokar in tid för operation för att ta bort den sen skickar ja en remiss till ivf!

Gråtandes går ja där i från, utskämd och blottad! Åker till min sambos jobb, vi åker hem och gråter..

Så steril! Ja men de va ju precis va ja behövde efter ett helvetes liv man haft, 19 operationer gjorda efter en bilolycka när ja va 17år, mm!

För ca en månad sen ringer dom från ivf och pratar med mig, jag berättar lite om min rädsla för att min äggledare ska funka ändå

Och dom opererar bort den, ber snällt om en till undersökning av dom!

Får till svar/ nej det behövs verkligen inte, en överläkare & hennes namn *** skulle aldrig skriva att det var total stopp och boka in operations tid om det inte var så!!

Ja försökte slingra mej men hon verkade omöjlig!

Hem kom en kallelse till kurator och en kopp för sperma prov!

Ända sedan undersökningen har ja känt att den nog inte gjorts korrekt, ja ville helt enkelt inte köpa tanken om att vara steril.. Hoppet fanns ändå där, tills den dagen hon i telefonen från Ivf drog ner mej på jorden och tanken sjönk in om att ja verkligen var helt steril!!

Förlåt att texten blev lång!

Nu till saken, plussade i går och i dag på bim!

Hur är det möjligt??????????????

????????

Är som ett stort frågetecken!

Nu väntar ja bara mensen som sist för det är väl ett till X eftersom det nu är helt stopp i äggledaren!

Kan inte va glada men är ändå så hoppfull!

Ringde kvinnokliniken i dag och får till svar att ja ska komma dit om 2 veckor!

Då säger ja ändå att ja vill komma nu, för ja vill inre att den ska spricka igen, det vägrar jag gå igenom!!

Dem hör inte på vad jag har att säga utan får komma om 2 veckor på den där överläkarens jour!

Tack för den!!!!

Innan förra x sa läkaren först att det va missfall, läkare 2 säger att det är en helt normal graviditet som är lite tidig för att se, läkare 3 säger ja missfall eller kan oxå va en helt vanlig graviditet, 2 dagar efter det - ambulans för sprucken äggledare! Känner lixom ingen tillit till dom på kvinnokliniken länge!

Skriver in mig i tråden här så får vi alla hålla tummarna att de går vägen! Enligt familjelivs kalender har jag

BF 30/6-2014

Första barnet ( änglabarnet)

Vilken resa du gått igenom! Går det inte kontakta någon annan kvinnoklinik alt. En privat? Stå på dig, och stort grattis till plusset!