Bf Juni 2014
Ok, har haft både myrkryp och sendrag (antar det är typ kramp i vaden) tidigare graviditeter, så har kanske haft brist på magnesium då!
Ok, har haft både myrkryp och sendrag (antar det är typ kramp i vaden) tidigare graviditeter, så har kanske haft brist på magnesium då!
Någon som bor i nedre delen av sverige? Bor i Blekinge, Karlskrona och letar efter privat gyn.. Hittar verkligen inget och jag har googlat runt! Här i Karlskrona vet jag att det inte finns men i någon närliggande kommun? Grejen är den att jag vill veta om min moderkaka har växt upp ännu, man brukar ju normalt få tid till det i v32 typ men jag vill inte vänta så länge utan tänkte kolla det privat. Jag vill kunna rida och ha sex igen och därför vill jag veta redan nu om moderkakan växt med upp..
Ne, tyvärr gör de inte det.. verkar som att de flesta som funnits här runtomkring blekinge har stängt igen..
Sessan: Det låter ju himla praktiskt.. Men jag skulle inte kunna tänka mig att jag skulle använda det.. Vi har gjort som du, satt babyskyddet direkt i kundvagnen, annars har vi använt bärsele mkt, tex när vi ska ta en runda på stan och inte orkat ta med vagnen.. Men det är ju så olika vad man tycker är bekvämt och inte.. Jag tror iaf inte att det skulle vara något som jag skulle använda speciellt mkt..
Kan det vara så? Att man blir sjukskriven hos läkare men att FK sen inte godkänner det? Har ingen aning om hur sådant funkar för har aldrig varit sjukskriven..
Hallonmjölk: Ojdå.. Jag som trodde att det var "klart" om man bara blev sjukskriven av läkare..
Cakes: aha då förstår jag.. hur länge är man sjukskriven på jobbet innan det går över till FK då? Men många är ju sjukskrivna pga graviditetsbesvär/graviditetskomplikationer, så FK borde ju ge sjukskrivning till gravida då läkare anser att man inte kan jobba med de besvären? Himla konstigt system..
nikka: Det är inte så då att du blir tvungen att söka annat jobb då under tiden? Eller det kanske du inte behöver eftersom du ju "har" ett.. Förstår att det känns konstigt att gå hemma när du mår bra, men himla skönt ändå
.
rebecca: aa så de de kanske.. Men prickig korv hör till kategorin kallrökta charkuterier då?
Lokesmammi: Fast känns inte logiskt att kunna äta nån gång ibland och att det skulle vara ok om det egentligen inte är det.. Kallrökt så är den inte upphettad..