Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

rebecca: Ja, då är det ju bäst att avstå.. Men vad jobbigt det är att vara så sugen på något som man inte kan få, helt plötsligt blir inget annat gott bara för det, hehe.. funderar på att vara riktigt onyttig och köpa nutellachoklad, jag som skulle försöka vara nyttig!

• DevilsDaughter

Maroschka: Aa, såg också de nyss när jag googlade runt lite. Så jag har släppt tanken på prickig korv, får hoppas på att jag fortfarande är sugen på det när bebisen kommit ut!

• DevilsDaughter

fiiida: Jag kollade datumet på den prickiga korven jag köpte och den tillverkades 14/2, den är ju helt nyköpt och inte öppnad men ändå hela 2 veckor "gammal".. Så det känns ju inte färskt direkt.. 

• DevilsDaughter

OK, aa har också hört det gällande det röda köttet.. Men jag är feg och avstår helt.. Känner att det inte är värt risken då man hör olika överallt om vad som är ok.. Man vet ju aldrig.. Min BM tittade på mig som om jag tänkte äta råttgift när jag frågade om prickig korv, haha.. 

• DevilsDaughter

Amallan: Varmrökt lax har jag ätit några gånger under graviditeten, det ska vara ok! Du ska bara se till att inte äta av den för länge efter att du öppnat förpackningen och inte vänta länge med att öppna den heller, ju färskare ju bättre.

• DevilsDaughter

Jag jobbar bara lite grann, 2-3 dagar i veckan, är frivilligt arbetslös resten (utan ersättning alltså).. Jag planerar att jobba till barnet föds.. Håller dock med om att motivationen inte alltid finns där längre. 

• DevilsDaughter

Usch.. min foglossning har satt igång ordentligt nu.. Jag har undrat länge varför jag näst intill blivit skonad denna gången.. har bara KÄNT den, inte haft ont av den.. Igår så kände jag av den mer och idag gör varje steg jag tar så himla ont! Helst tar jag mussteg eller rör mig inte alls, är inte van vid att det gör så ont så det blir liksom uttröttande.. Mitt sitter (och har alltid gjort under alla graviditeter) bara framtill, typ blygdbenet..

Lokesmami: Skönt!

• DevilsDaughter

lizza: Går lite i samma funderingar. Jag kan tycka att det beror lite på hur trygg hästen är att rida på.. I v 16 så började jag blöda pga av att moderkakan satt lågt och efter det har jag inte ridit. Ska dock göra ultraljud snart för att kolla om moderkakan har växt med upp och har den det så funderar jag också på att rida.

Svar på tråden Bf Juni 2014