En fråga.. Har under hela graviditeten druckit endast vatten, mjölk mår jag illa av och juice tål jag inte alls, tror det är för starkt för magen eller något, äter för övrigt ingen frukt över huvud taget, kräks direkt.. Blir alltid jättekänslig för det så fort jag blir gravid.
Det enda som återstår att dricka är vatten. Bra iofs, men att dricka det till frukost, lunch middag och extra fika eller snax på kvällen är tråkigt! Läsk har jag inte heller kunnat dricka, men helt plötsligt så funkar det att dricka cola light! Vanlig cola mår jag dåligt av pga sockret..
Men så funderar jag på hur barnet reagerar på att jag dricker cola? Kan den märka av/bli pigg av koffeinet i ? Har tidigare graviditeter inte tålt cola alls och kaffe/te dricker jag inte heller så har aldrig funderat över detta. Försöker ju att inte dricka för mkt så klart... Men har druckit en del/lite grann sista dagarna och det känns som att bebisen är konstant vaken!? Kan det vara colan eller bara tillfällighet?
Finns ju säkert många här som dricker kaffe, men det har ju ni då antagligen gjort hela graviditeten, kanske är det skillnad om barnet i magen är vant vid det eller om man börjar helt plötsligt, eller vad tror ni?