Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Min bm sa att barnet ska vara vänt v 35. Fixering vet jag inte, men jag sa till bm att jag hört att barn hos omföderskor brukar inte fixera sig förrän värkarna börjar- "ja kan hända" sa hon då. Så vi får se. =)

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi
    Sessan4 skrev 2014-04-09 18:46:27 följande:
    Helt slut efter en dusch med tvättning, torkning och insmorning *puh* v 31 (30+0) och jag flåset som en flodhäst!! Varför tillhör inte jag den skara kvinnor som bara får en liten kula på magen och ser strålande ut?!

Du är inte ensam =)
  • LokesMammi

50 dagar kvar idag till bf!
    Jag har inte packat någon bb väska. Tror inte jag ens packade den när vattnet hade gått med sonen! =) Men när vi kom hem gjorde mamma o sambon matsäck att ta med sig till vi skulle inte till fl igen! =)
    Hade inte planerat alls att sova över på bb denna gång. Men tror nog att jag måste vara där så pass att sonen kan komma till bb o hälsa på mig o bebisen ist för att bebisen är hemma när han kommer hem. Eller vad säger ni som fått flera barn!

• LokesMammi
    EMTP skrev 2014-04-14 23:47:24 följande:
    40 dagar kvar här... Snart 39... :D

Är. Så. Trött.

Har svårt att fatta att han snart är här, vår lillkille. Vår minsting.
    Har ännu svårare att fatta att jag snart ska gå igenom en förlossning igen. :-O

Jag har 48 dagar kvar! =) Känner samma, snart en bebis hemma! Va?? Hur gick det till?! =) Förlossningen ser jag fram emot! Det ska bli häftigt o få göra igen! =)
    DevilsDaughter skrev 2014-04-15 11:20:23 följande:
    Amalian: Sådan dag hade jag i onsdags, fy va dåligt jag mådde! Kändes som om livet va meningslöst och låg faktiskt i sängen större delen av dagen.. Har känt mig lite piggare nu sen solen tittade fram.. Dock känner jag igen detta från tidigare graviditeter att allt känns skit till och från i slutet, hormoner kanske? Samtidigt som det faktiskt ÄR jobbigt att vara gravid!!

Var på MVC idag för rutinkontroll, va 4 veckor sedan sist! De kollade inga värden sist förutom blodtryck och de kollade inget idag heller förutom blodtryck. Är det vanligt att de kollar sådant så sällan tros? Tänkte på tex blodsocker och järnvärde.. Vikt har de inte kollat alls. Tänkte att jag skulle sagt till idag om att jag ville kolla sådant, särskilt järnvärde, men de va försenade och verkade vilja göra allt snabbt så jag sa inget. 
    Hjärtljuden va iaf bra tror jag, hoppade mellan 130 och 170.. SF-måttet sa hon inte, och jag glömde fråga men jag såg kurvan och den har börjat plana ut nu och följde inte längre den översta kurvan som den gjort innan. Hon skulle känna hur bebisen låg men va osäker på vad som va huvudet, men hon trodde att det låg neråt, efter att först ha trott uppåt.. Så jag vet inte.. Misstänker dock att den fortfarande rör sig ganska mkt eftersom jag nästan är säker på att det är huvudet som jag brukar känna där uppe i magen medan hon nu trodde att det låg neråt och just nu känner jag inte det hårda runda där uppe i magen..
    Dom tar inte prover varje besök. 2ggr nu som jag inte lämnat blod. Tog blodsocker igår, men det hade lika gärna kunnat vänta till nästa gång när jag ska lämna blod igen. Låg på 2.9 i blodsocker. Liiiite lågt! =)
    Jag följer mittlinjen på sf mått. Men igår låg pricken precis ovanpå mittlinjen. Men det var bra sa hon! =) Bebisen ligger med huvudet ner o ruckbart
  • LokesMammi

Amputerar snart fötter o rygg! Går o självdör lite! :/
    Handlade på maxi. Fy farao!!!!

• LokesMammi

V 34+0 idag. Ont i fötter o ont i rygg! Blä! Märks att det börjar bli trångt i magen, gör nästan ont när han rör på sig! :/

• LokesMammi
    Tulpanen89 skrev 2014-04-26 00:38:19 följande:
    Har glömt att uppdatera men nu är min flicka född :)
    Hon kom i tisdags

Åh va kul! Stort grattis! Baby
  • LokesMammi
    Tulpanen89 skrev 2014-04-30 12:37:35 följande:
    Min dotter kom i v 34+3. Vi är fortf inne på neo. Hennes hjärta är inte stabilt än.

Ajdå. Hoppas det blir bättre snart! Baby
  • LokesMammi
    dimi skrev 2014-05-02 10:29:12 följande:
    Vår dotter kom i 33 + 6 till slut, på valborg :) Den aftonen glömmer man ju inte i första taget! Allt gick bra, hon fick lite hjälp med andningen första kvällen, men sedan behövdes det inte längre. Hon har matats med sond första tiden men idag ska vi prova med nappflaska och se hur det går. Vi blir kvar här iaf minst tills ordinarie vecka 35.

Önskar er andra lycka till också och att ni får underbara och friska bebisar :)

Ojdå! Grattis! Hoppas allt går bra med den lilla! =) Baby
Svar på tråden Bf Juni 2014