• rosii

Bf Juni 2014

Missmf, ja alltså jag har säkert varit sjuk 7-8 ggr sen pluset!

Rul är nu gjort & allt såg bra ut. Blev backad 6 dagar, nytt bf 12 juni. Vi fick dock inte se vad den hade för kön :( det tyckte jag var lite tråkigt. Jag har då idag gått in i vecka 19 idag! Har lite svårt att glädja mig just idag, min mormor är jätte sjuk & vi vet inte om hon klarar sig.

• rosii
    DevilsDaughter skrev 2014-01-10 16:38:41 följande:
    Vad tråkigt Rosi! Hoppas det trots allt går bra och att hon klarar sig..  Kunde BM inte se vad det va för kön eller fick ni inte veta ändå? Tycker att majoriteten av de som utför RUL-ultraljud inte är så utbildade/insatta som de borde vara..  Skönt att allt var bra iaf!

Det gick inte att se, den knep med benen. Men hon som tog ultraljudet verkade nästan uppskatta att det inte gick att se :s jag blev lite besviken men nu när det har sjunkit in kan jag inte låta bli att vara faktiskt skit glad, vilken häftig överraskning vi kommer få!! :)
  • rosii

Devilsdaughter; vi önskar en bebis, inget kön men jag har förstått att det är rätt vanligt att önska kön, & att känna skuld över önskan.

Jag känner då & då, men främst kring 11 på kvällen, haha rätt punktligt.

• rosii
    CeciliaJL skrev 2014-01-14 13:17:18 följande:
    Var på RUL nu på förmiddagen och fick se en liten bebis sprattla och pilla med händerna :) Flyttades en dag, till den 12 juni och enligt barnmorskan väntar vi en tjej :) Blev så glada och lättade och en extra bonus om det är en tjej när vi nu har två pojkar :)

Jag är också beräknad till 12 juni! :) men vi kunde inte se vem som gömmer sig där inne, så jag säger att vi väntar en "hen" hehe.
  • rosii

Usch & fy för foglossning. Dum som jag är börjar jag renovera köket (för det måste ju göras innan bebis....) med gubben, men det är typ bara han som får arbeta. Renovera med foglossning guud så enkelt. Dessutom tänkte jag göra barnkammaren också... haha. Var på en kort promenad på ca 2 km, grät på uppfarten för jag hade så ont & fick släpa ena benet sista metrarna. Så jäkla tragiskt, jag kan inte ens vara ute & leka med min 3 åriga dotter med boben. :( jag skulle verkligen behöva kryckor vissa dagar.

• rosii

Vi har en cresent classic -10 som vi hade med lillan när hon har bebis. Det är en kombi vagn med fasta hjul. Den är inget att rekommendera, gnisslar & knakar, känns trög att svänga med & den är ju tung. Däcken måste man pumpa ofta & suffletten hålls inte på plats där jag vill ha den. Men den duger! :) haha. Nä inte skulle jag köpa den igen men den får duga, kan int gå och köpa en ny vagn när vi redan har en. Den är ju faktiskt rejäl & vi bor ute på landet där såna där trehjuliga inte hade varit funktionella. Babyskydd då? Någon som tittat på sånt? Törs ni köpa begagnat från blocket typ? Vi sålde våran första TYVÄRR!

• rosii
    bonden skrev 2014-01-16 09:06:54 följande:
    Till er som är osäkra på vilken vagn så kan jag rekommendera Barnvagnsbloggen. Hon är saklig och jämför många sorter. Kanonbra hjälp för oss. Jag köpte en vagn med bra gung för hundpromenaderna i skogen och då fick det bli en brio duo för 1000 på blocket. 5 år gammal men i nyskick. Att sätta modellen man vill ha på "bevakning" på blocket är ett hett tips. Finns även köp och säljgrupper på Fb som är toppen. Särskilt liggvagn är onödigt att köpa dyrt tycker jag. Används så kort tid och min tjej gillade inte ens vagn utan det blev ergonomisk bärsele som användes hos oss. Glad att jag inte köpt en dyr liggvagn.

Som nästa vagn valde jag en som var vändbar i sittdelen, hade framhjul som var svängbara men samtidigt lätta att låsa när vi var i skogen men framförallt en vagn som var lätt att fälla ihop och lyfta in i bilen. Då vann baby joggers vagnar med hästlängder och vi valde en Babyjogger city versa gt. Dottern älskar den och äntligen kan hon sova gott i vagnen när vi är ute. Gav 3500 för den via blocket och den var använd totalt på två utflykter till Kolmården och annars stått inne. Halva nypriset!

Eftersom jag nämnt ergonomisk bärselen så vill jag passa på att säga lite mer om det. Många av er kommer säkert få barn som inte vill lugga långa stunder för sig själv och oftast blir det då en babybjörn som inhandlas. Problemet är att man får ont i axlarna och att barnen inte får sitta för långa stunde eftersom de "hänger" i grenen. Väljer man istället från början en bärsele som är nyttig för barnen att sitta i och som är skön och avlastande att bära i (de flesta godkända från spädbarn till 20 kg) så gör man sig själv och barnet en stor tjänst. De vanligaste märkena är Manduca, ergo baby och Beco. Får ni ett barn med kolik eller som vill ammas HELA tiden så kommer det här vara er mest älskade pryl kan jag lova.

Jag har funderat på bärsele.. har en sjal som är jätte skön men skit jobbig att knyta. Använde en babybjörn till dottern men som du säger inte alls bra, fy hade så ont. Jag har funderat på en ergobaby, dom ska va bra? Finns dom i olika modeller?
  • rosii

Åh vad härligt att läsa om alla som får uppleva rörelser äntligen stökar på rätt bra här också, lite smått obehagligt men underbart! Idag vecka 20, tjohoo ytterligare en milstolpe!! magen växer som bara den!

• rosii

Någon som kan bjuda in mig till facebook gruppen? Jag har öppnat upp mitt konto igen, borde va lättare att lägga upp bilder där än på fl, för då måste jag ha igång datorn! Sjukt dåligt!

Svar på tråden Bf Juni 2014