• rosii

Bf Juni 2014

Ja herregud nog är man pest & pina i humöret men det får vi faktiskt lov att vara. Bf+8 idag, drömde att slemproppen släppte i natt, hoppas det betyder nått. Har inte drömt om varken bebisen eller förlossningen alls. Fick EN förvärk tidigare, lycklig över den värken då jag inte känt något på flera dagar ;) känner mig så sjukt svullen idag. Mina vanliga 39or är ett minne blott, fick köpa mig 43or förra helgen :( även dom tofflorna känns tighta..

• rosii

Bf+10, SUCK. Enda önskan jag har nu är att det startar spontant innan en igångsättning blir aktuell. Men det känns lite hopplöst måste jag säga. Ja mena, har jag gått 10 dagar över tiden har jag svårt att tro att något hinner hända innan bf+15... /sjukt sur & deppig

• rosii

Tizi; jag ska också på kontroll på bf+13, jag ska till bm & då skulke vi boka in tid till spec mödra. Men fifan att detta är jobbigt.

Devilsdaughter; nä, jag påbörjar överburenhetskontroll på bf+15. Bm trodde inte dom skulle låta mig gå över så mkt mer pga blodtrycket. Jo man vill ju helst att det drar igång naturligt, det är ju liksom det som är.charmen sista tiden att vänta på..

• rosii

Haha förståndet har jag mist redan ;) räknar också ner till igångsättning tidigast om 5 dagar. Jag har som också tänkt att jag "slipper" igångsättning bara för att jag haft en förlossning som startat spontant (bf+9 den ggn), kanske lite dumt att tänka så men men :)

• rosii

Tizi; wow grattis! Du ger mig hopp, det är inte för sent än. Nu vill jag också :D

• rosii

Ponyo; har du många dagar övertid? Jag har också haft lite värkar idag, men dom avtog :(

• rosii

Bf+12 idag. En vän som var beräknad 3 veckor efter mig har fått bebis i natt. Fyfan vad deprimerande! Avundsjuk som....! Imorgon ska jag till bm på ett besök jag inte trodde jag skulle behöva gå på. Seriöst, jag gråter hela dagarna.

• rosii

Bm imorgon, då är jag på +13 dagar. Ringde gråtande till henne idag om det inte går att få bara en dag tidigare överburenhetskontroll, men dom svarade inte i telefon. Seriöst jag förstår att det är semester tider men nån jävel kan väl fan svara i telefon!!! Jag har fortfarande inte fått någon tid till fredag för första kontroll. Jag är rädd att vi ska vara ute sent & kanske inte få nån tid. Jag vet inte vad jag gör om jag inte får någon tid till fredan.

• rosii

Devilsdaughter; åh stort grattis, smidigt att det gick så fort :)

• rosii

Har idag fått en tid till första överburenhetskontrollen, imorgon på bf+15 kl. 8.30. Hade ett varierande bt igår hos bm med ett undertryck på 109 & sen på 95 så hoppas dom har hänsyn till det imorgon! Nu är jag så satans less, känner bara "aldrig mer"

• rosii

Härligt att ni är öppna! Jag har dock ingen aning om jag är öppen, min bm vill inte/får inte (?) Känna där inne. Kanske det är något dom gör på kontrollen imorgon. Jag kommer sova oroligt i natt, att inte veta om det sätts igång imorgon eller om dom vill avvakta 2 dar till. Hojja så ovisst.

• rosii

Efter överburenhetskontrollen imorse blev vi inlagda pga blodtrycket bl.a. det lät på doktorn som att när vi åker hem, så gör vi det alla 3. Men när vet vi inte. En sköterska som kollade tappen sa "den är kort men inre munnen är sluten" vad menas det? Kom inte för mig att fråga. Det är inbokat ultraljud på söndag om inte "händer" innan dess.. en dag i taget.

• rosii

Sessan4, jo jag är på 42+0, helt sjukt att gå in i vecka 43 haha.. jag lyckades inte kämpa till mig igångsättning idag :(

• rosii

Ponyo; okej, jag hoppas det händer något efter den brutala undersökningen imorse för jag har då ökade sammandragningar som börja kännas onda. Usch vad det är läskigt att vara själv, min man fick inte stanna natten pga att jag inte är förlöst. Saknar gubben & dottern, bt ser bättre ut men det innebär förmodligen att jag blir utskriven utan bebis imorgon så jobbigt att inte veta. Sry var tvungen att böla av mig lite. Mår så fruktansvärt dåligt.

• rosii

Lördag kväll kom lillasyster på bf+16, 4.4 tung & 53 cm lång! Storasyster är jätte stolt!

• rosii

Visst hade vi en fortsättnings tråd när bebisarna kommit? Vet int om jag är blind men jag har gått tillbaka ett par sidor men jag hittar ingen. Är det någon som vet vilken jag menar? :)

Lycka till nu ni som ska ha snart, hoppas ni slipper gå över allt för länge.

• rosii

Sessan4; hur då dramatisk? Jag hade en snabb & intensiv förlossning hannt just få till tekniken med lustgasen innan det var dags att krysta. Eda var bara att glömma. Grattis, visst är det underbart...:)

• rosii
    Amalian83 skrev 2014-07-07 22:53:22 följande:

Har du hittat tråden för junibebisar 2014? Där kan vi skriva och prata om våra små :)

Jag har inte hittat, ids du länka?
Svar på tråden Bf Juni 2014