• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

Lilsis: beklagar.. fy va tråkigt och orättvist! Hoppas du får behålla äggstocken och att ni kan få försöka snart igen.

• claire

Usch vad hemskt med utomkveds!! Lider med dig, Lilsis!

Igår var jag och sambon på hälsosamtal. Kändes bra men inget nytt under solen. Fick ny tid i v. 12 om 4 veckor för inskrivning. Funderar p att boka vul därimellan för att få bekräftat att där är något därinne. Men vet inte säkert om jag kommer att komma till skott. Annars är ju inte RUL förrän v.18. Aslångt dit ju.

Annars är allt bra med mig. Extrem trötthet drabbar mig ibland. Likaså huvudvärk och ingen matlust (snarare inte sugen än illamående). 

Någon som funderar på att  vänta till RUL för bekräftelse av graviditet? En del av mig känner att så länge inget är fel, jag får blödningar eller jätteont eller så - så finns det kanske ingen anledning att utsätt mig och fostret för onödig strålning (missförstå ej - jag förstår VERKLIGEN alla som vill vara säkra!). Liksom - om nånting är fel, skulle jag då bli gladare att få veta det nu?

• DevilsDaughter

claire: Jag har väntat till RUL med två av mina barn, kändes helt ok DÅ.. Men nu känner jag att det vore himla onödigt att må såhär dåligt som jag gör och sen få reda på i v17 att det inte finns någon bebis.. Vi kommer att göra ultraljud i v 13 ungefär..

• Tizi

Här är min lilla bebis från igår 9+1. Huvudet åt vänster syntes faktiskt lite tydligare under själva ul och plutten rörde på sig med!

• rosii

Blev att berätta för min kollega inatt. Han har pikat åt mig flera ggr att jag skull va gravid men jag har bara vifta bort han. Inatt satt jag & lukta på nyöppnad post it lapp-block, sa att det luktar så gott! Då sa han att du är gravid & då erkände jag för jag kände mig så dum där jag satt & lukta på papper haha. Känns ändå bra att den kollega jag står närmast vet om det :)

• strumpan123
    Tizi skrev 2013-11-08 16:39:30 följande:
    Här är min lilla bebis från igår 9+1. Huvudet åt vänster syntes faktiskt lite tydligare under själva ul och plutten rörde på sig med!
    Fiint =) Roligt att ha något att jämföra med. Ska på vul på måndag och är då i v9+2
  • bonden
    claire skrev 2013-11-08 15:30:22 följande:
    Någon som funderar på att  vänta till RUL för bekräftelse av graviditet? En del av mig känner att så länge inget är fel, jag får blödningar eller jätteont eller så - så finns det kanske ingen anledning att utsätt mig och fostret för onödig strålning (missförstå ej - jag förstår VERKLIGEN alla som vill vara säkra!). Liksom - om nånting är fel, skulle jag då bli gladare att få veta det nu?

Vi kommer vänta till RUL och gjorde det även med dottern. Har ju testat positivt och inte haft missfall så då räknar jag med att jag är gravid.
  • jamka
    claire skrev 2013-11-08 15:30:22 följande:
    Usch vad hemskt med utomkveds!! Lider med dig, Lilsis!

Igår var jag och sambon på hälsosamtal. Kändes bra men inget nytt under solen. Fick ny tid i v. 12 om 4 veckor för inskrivning. Funderar p att boka vul därimellan för att få bekräftat att där är något därinne. Men vet inte säkert om jag kommer att komma till skott. Annars är ju inte RUL förrän v.18. Aslångt dit ju.

Annars är allt bra med mig. Extrem trötthet drabbar mig ibland. Likaså huvudvärk och ingen matlust (snarare inte sugen än illamående). 

Jag väntade till RUL med sonen för 6 år sedan men den här gången orkar jag inte vänta så länge eftersom förra gången jag var gravid fick jag missfall. Så jag har redan gjort en Vul i v. 6 pga. en liten blödning och ska göra en till i v.13 (men det blir KUB då).