• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

jamka: Vi gjorde KUB med sista barnet (inte de andra två barnen), visste inte ens att det fanns då. När vi gjorde KUB så fick vi siffrorna 1:1500 vilket gjorde oss ganska oroliga, dels för att siffrorna var sämre än om vi enbart skulle gå på min ålder, dels för att alla på familjeliv (liknande tråd som denna) fick så mkt bättre siffror 1:10000-1:15000.. Så vi blev INTE lugnare av KUB.
    Vi känner att kan vi förhindra eller minska risken för att få ett barn med kromosomfel så vill vi göra det. Innan jag blev gravid hade vi bestämt oss för att försöka få igenom att få göra ett fostervattensprov utan att först göra KUB, eller att iaf få en remiss så vi kan göra det privat. Men nu med liten i magen så känner jag att jag inte riktigt vill riskera missfallsrisken, lätt att säga innan liksom..
    Så nu har vi bokat in ett privat KUB och samtidigt ska vi försöka få igenom att få göra ett KUB här, ska till läkaren på onsdag för att försöka få igenom det. Får vi göra KUB här så ska vi avboka det privata och istället boka in ett extra RUL privat där de gör en extra noggrann undersökning av alla organ och kollar efter avvikelser osv.. Då är man ju ändå hyfsat garderad känns det som.. Känns iaf som en bra plan för oss och vi har funderat mkt på detta.

• honey1

Jag vill med i gruppen!

Emma Lindmark på Facebook, bild på en blond tjej i studentmössa

• Zwoom
    Sickan12 skrev 2013-11-10 18:26:37 följande:

Ja det får vi göra! Ska du göra något UL innan RUL?

Oja. Jag gör och kommer göra UL var annan tll var tredje vecka då jag måste kollas ofta för att följa upp så allt är och blir bra pga flertalet MF/MA
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Tulpanen89

Skicka eran namn och mejladress i pm så kan jag lägga till er. :)
    Ni som inte har fb. Jag tycker blimamma.se är lättare än FL. Där finns allt :)

• jamka
    DevilsDaughter skrev 2013-11-10 23:12:14 följande:
    jamka: Vi gjorde KUB med sista barnet (inte de andra två barnen), visste inte ens att det fanns då. När vi gjorde KUB så fick vi siffrorna 1:1500 vilket gjorde oss ganska oroliga, dels för att siffrorna var sämre än om vi enbart skulle gå på min ålder, dels för att alla på familjeliv (liknande tråd som denna) fick så mkt bättre siffror 1:10000-1:15000.. Så vi blev INTE lugnare av KUB.
    Vi känner att kan vi förhindra eller minska risken för att få ett barn med kromosomfel så vill vi göra det. Innan jag blev gravid hade vi bestämt oss för att försöka få igenom att få göra ett fostervattensprov utan att först göra KUB, eller att iaf få en remiss så vi kan göra det privat. Men nu med liten i magen så känner jag att jag inte riktigt vill riskera missfallsrisken, lätt att säga innan liksom..
    Så nu har vi bokat in ett privat KUB och samtidigt ska vi försöka få igenom att få göra ett KUB här, ska till läkaren på onsdag för att försöka få igenom det. Får vi göra KUB här så ska vi avboka det privata och istället boka in ett extra RUL privat där de gör en extra noggrann undersökning av alla organ och kollar efter avvikelser osv.. Då är man ju ändå hyfsat garderad känns det som.. Känns iaf som en bra plan för oss och vi har funderat mkt på detta.
    1:1500 är ju nästan ingen risk alls. Skulle jag få 1:1500 skulle jag inte vara orolig.
  • DevilsDaughter

jamka: Ne, det beror på lite hur man tänker. Just då funderade jag på vad det va som gjorde att jag fick 1:1500 när  bara min ålder låg på lägre risk än så, det var alltså något som höjde risken och sen jämförde jag mina siffror med andras som fick mkt mkt risk än mig.. Kanske fel sätt att se på det, men är man orolig kan man lätt vända det till något negativt..

• Zwoom

Så skönt att man går in i v 11 idag Inte långt kvar tills man kan känna de klassiska "fisk" sprattlet i magen
    Gud vad jag längtar dit 

My family makes me the happiest mom / wife