• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • miao81

Vi kollade på kubben förra gången, men med den här bebisen har jag haft blödning och väldigt mycket ont så vi var på ett tidigt ul nu i veckan och där var vår lilla plupp och såg tillsynes ut att må bra. Känns skönt att veta

• lilsis

Opererad vid 10, de tog äggledaren. Mår rätt okej nu, kan äntligen äta och dricka. Det är skittrist förstås men inget att göra. Det finns en ökad risk för nytt utomkveds vid nästa graviditet så jag kommer få övervakning och tidigt VUL. Det räckte med titthålskirurgi så jag får mest troligt åka hem imorgon em.

• MissUnik
    lilsis skrev 2013-11-08 23:19:04 följande:

Opererad vid 10, de tog äggledaren. Mår rätt okej nu, kan äntligen äta och dricka. Det är skittrist förstås men inget att göra. Det finns en ökad risk för nytt utomkveds vid nästa graviditet så jag kommer få övervakning och tidigt VUL. Det räckte med titthålskirurgi så jag får mest troligt åka hem imorgon em.

Fy vad tråkigt!

Men skönt att höra att operationen gick bra och att du mår okej!

Hur mycket påverkar det chansen att bli gravid efter att dom tog en äggledaren?

Hoppas du kryar på dig snabbt och önskar dig all lycka till i framtiden!
  • lilsis

60% chans att klara det själva. Om det dröjer upp mot ett år så får man ivf. Vi är ju uppenbarligen fertila ;) Vore skönt med ivf på en gång så man vet att embryot hamnar rätt...

• louisee90
    lilsis skrev 2013-11-09 09:08:02 följande:
    60% chans att klara det själva. Om det dröjer upp mot ett år så får man ivf. Vi är ju uppenbarligen fertila ;) Vore skönt med ivf på en gång så man vet att embryot hamnar rätt...

Skönt att du mår okej! Det kommer nog inte vara några problem att få barn på egen hand :) Med en IVF kan man också få utomkvedashavadeskap.. Men det är nog mer sällsynt, då ägget inte vandrar via äggledaren!!
  • rosii

V 11 idag, en vecka kvar till första "delmålet" :) spännande att berätta åt dottern när de blir dags. Hon är 3.5 år undrar när de blir bäst att berätta.

• jamka
    rosii skrev 2013-11-09 23:37:09 följande:
    V 11 idag, en vecka kvar till första "delmålet" :) spännande att berätta åt dottern när de blir dags. Hon är 3.5 år undrar när de blir bäst att berätta.
    För mig var det redan det första delmålet, det var v. 8+1 eftersom förra gången fick jag missfall då. Nu är jag i v. 8+4:)
  • claire

Jag går in i vecka 8+0 idag (alltså efter midnatt:)). Börjar verkligen kännas som på riktigt nu och jag börjar mrr och mer komma ifrån tanken på att det kommer att bli missfall.. hoppas nu att det inte blir det heller:/ 3 veckor tills den magiska 12an och lika många till den riktiga inskrivningen. Mår lite illa till och från och brösten ömmar. Jag som nysd inte hade några symptom alls:)

• DevilsDaughter

en fundering bara.. "12-veckorsgränsen" (då missfallsrisken minskar markant), är väl först när man gått 12 fulla veckor?

• rosii
    DevilsDaughter skrev 2013-11-10 00:36:23 följande:
    en fundering bara.. "12-veckorsgränsen" (då missfallsrisken minskar markant), är väl först när man gått 12 fulla veckor?

Japp 12 fullgångna veckor.