• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Cakes
    claire skrev 2014-01-06 20:20:49 följande:
    Hej allihop! Idag köpte jag mina första mammaleggings. Guud så sköna de är! Köpte även en olja att smörja in mage och bröst med. I v. 16 nu och tänkte berätta på jobbet imorgon. Förövrigt har mina vårtgårdar börjat bli sjukt stora. Mkt gravidgrejir som händer för mig alltså:) Någon som fortfarande kommer i sina gamla kläder? :)
    Haha, jag fick börja med gravidleggins och gravidjeans i vecka 7 :) Men jag var rätt svullen, i vecka 14 gick svullnaden ner och sedan kom bebismagen ;)
  • claire
    Cakes skrev 2014-01-06 20:21:42 följande:
    En lite konstig fråga kanske, men känner ni er egen puls tydligt när ni håller på magen? Så fort jag ligger med en eller två händer på magen så dunkar pulsen jättetydligt... är ju inte alls kul, vill ju känna en bebis - inte min egen puls ;)

Jag kan skriva under på det! Tror att det är vanligt efterson blodvolymen ökat i oss. Så mellan nu och bebis börjar sparka på riktigt så kan det nog vara så att man känner puls i/på magen..
  • Cakes
    claire skrev 2014-01-06 20:23:54 följande:

Jag kan skriva under på det! Tror att det är vanligt efterson blodvolymen ökat i oss. Så mellan nu och bebis börjar sparka på riktigt så kan det nog vara så att man känner puls i/på magen..
    Ja, jag tänkte också att det kunde bero på den ökade blodvolymen. Pulsen stiger ju i höjden av att till exempel gå upp för en liten trappa, haha! Ja men skönt ändå, att det inte bara var jag :) Haha, man känner sig ju lite konstig när man säger till mannen att "hallå, jag känner pulsen i magen"! :)
  • rosii

För oss kvittar det om det är en pojk eller flicka. Men det känns som en pojke :) rul på fredag!!

Jag ska ta ut fp som jag har kvar från lillan 2 månader innan bf, sen tar jag semester från bf & sen kör jag igång med fp från nya barnet :) jag har problem med fogarna. Vaknar varje gång jag ska vända mig och har ont. Både fram & bak, det knakar jätte mkt också. Hel läskigt! "Hoppas" på sjukskrivning, är dock inget jag räknar med när jag har ett stillasittande jobb & när man läser om hur ofta kvinnor med foglossning nekas ersättning!

• EMTP

Jag tar ut semester antingen 6:e eller 13:e maj (bebis beräknad till 24 maj). Förhoppningsvis 6:e. :D

• Sessan4

Jag fick havandeskapspenning med dottern pga mitt jobb. Tänker ansöka om det igen, då blir det lagom till påsk gissar jag! Fick 50 dagar sist.

• piiiinkcat

Har aldrig jobbat nr jag varit gravid innan så jag vet inte riktigt. Eller jag jobbade som vanligt, och skulle in på vanlig kontroll i v 34. De vägrade släppa mig och två dagar senare så vart dottern född (akut kejsarsnitt). Hade inget att säga till om. Blev en tidig julklapp till alla i släkten =). Med sonen vart jag fortfarande hemma med dottern och jag var ju lite mer förbered och gick på kontroller. Blve dock sjukskriven i v 30 utan ersättning. Riktigt skit.... 

Sonen kom i v 36 med planerat snitt.

Nu vägrar jag prematura barn och tänker jobba tills jag stupar... närmre från jobbet till sjukhuset än hemifrån liksom så då är det ju bättre jag jobbar =)

Galen neurotisk tvåbarnsmamma 30+
  • barilla
    Tizi skrev 2014-01-05 21:58:35 följande:

Grattis till pojken Lokesmammi! En av anledningarna till att jag kollade kön med nr2 var just att jag trodde och hoppades så att det skulle vara en tjej att jag var rädd att jag inte skulle bli "glad" om det visade sig vara en kille till vid förlossningen. Då ville jag hinna knyta an ett tag innan isf. Nu vet jag ju inte alls om det hade blivit om det hade varit en pojk men så tänkte jag då iaf!

Har varit här inne och läst sedan jag plussade men aldrig skrivit något. Kände direkt att denna punkt passar in perfekt på mig just nu.. Rul den 24 jan, och jag har också en önskan om ett speciellt kön. Och jag vet ärligt talat inte alls hur jag kommer reagera om det är "fel" kön. Har ingen att prata med om just detta, då ingen direkt förstår. Plus att jag inte riktigt vågar säga hur jag känner då det ju är så som ni skriver, så himla tabu att prata om! Men nu är det liksom min sista chans, och jag känner helt besatt av det just nu :( hur hanterar ni dessa känslor som är inne på samma spår? Har ni någon att prata med?
  • Namine
    Sickan12 skrev 2014-01-06 19:11:37 följande:
    Någon som bestämt hur ni ska göra innan/inför förlossningen, med jobb? Har ni planerat hur länge ni ska jobba? Så länge det inte handlar om sjukskrivning alltså. Tar ni ut FP först, eller kanske semester? Jag funderar på semester. Ska säga upp mig efter ledigheten, så har inget behov av att spara den. Svårt dock att veta vad som blir bäst, är ju första barnet...
    jag är garanterad 60 dagars havandeskapspenning. men om jag mår bra vill jag gärna bara ta 30 om det är möjligt. dels för pengarnas skull och för att jag nog antagligen kommer klättra på väggarna av att vara hemma så länge.
    men vi får ju se. är mycket tunga lyft och mycket risk för hot och våld i mitt jobb så det kanske känns annorlunda då jag kommit så långt.
    semestern kommer jag ta ut i sommar eftersom jag som du antagligen ska säga upp mig efter då jag tänkte börja plugga vidare på min vidareutbildning då och bli barnmorska.
    kommer ju inte ta ut några föräldradagar alls första året.
  • Namine
    Cakes skrev 2014-01-06 20:21:42 följande:
    En lite konstig fråga kanske, men känner ni er egen puls tydligt när ni håller på magen? Så fort jag ligger med en eller två händer på magen så dunkar pulsen jättetydligt... är ju inte alls kul, vill ju känna en bebis - inte min egen puls ;)
    haha har helt tänkt samma sak. sjukt störande. dock har jag lyckats känna bebis med men den där jävla pulsen i magen är i vägen ;)