• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tizi

Jag har fortfarande mina vanliga kläder, har knappt ägt ett mammaplagg vid nån graviditet faktiskt men sen är leggings o tunika/klänning nått jag nästan jämt har på mig så det funkar ändå.

Imorrn börjar jag mitt nya jobb och jag planerar att jobba så länge jag orkar inpå förlossningen.

• claire
    Tizi skrev 2014-01-06 23:36:13 följande:
    Jag har fortfarande mina vanliga kläder, har knappt ägt ett mammaplagg vid nån graviditet faktiskt men sen är leggings o tunika/klänning nått jag nästan jämt har på mig så det funkar ändå.
    Imorrn börjar jag mitt nya jobb och jag planerar att jobba så länge jag orkar inpå förlossningen.
    Åh, Lycka till på nya jobbet!

Bra att kunna ha sina vanliga kläder. Jag "kan" ju också det än så länge men vilken skillnad att det liksom finns plats för magen i ett plagg, känner jag. Även vanliga leggings tar ju "slut" mitt på bebismagen så för mig var det en gudagåva att prova gravidleggings:)
  • Amalian83

Får man bara havandeskapspengar om man har ett fysiskt jobb? Betyder det att andra blivande mammor antingen måste ta ut föräldraledigt före födseln eller tar ut semester för att spara dagar?

I Norge kan man inte välja. Alla måste gå hem tre veckor före beräknad födsel. Det kostar tre veckors föräldraledighet, men skulle du ta semester istället så försvinner ändå de tre veckorna. Detsamma om du blir sjukskriven, tror jag. Man kan så klart få gå tidigare, men då ska det vara på grund av fysisk begränsning på jobb eller sjukskrivning.

Jag tänker jobba in i det sista. Det är bara fyra månader och jag blir stressad bara av att tänka på det. Hur ska jag hinna med allt??

• hundtok

Jag pluggar och hoppas hinna klart. Terminen slutar 8/6 och BF är 4/6... Kan bli lite tight

Har fått känningar av ordentlig foglossning så att om det blir värre får jag gå tillbaka och jobba i vår då det är mycket praktik på min utbildning medan mitt jobb är på kontor.

• Sessan4

Ang appar.. Jag har 4 st och alla säger olika. Är i v 18 (17+0) idag.

Apparna säger -Nu är det dax för ultraljud!!

Men det verkar vara vanligare att man gör ul närmare v20?!.

Sen stör det mig att alla säger olika, 1177 appen som borde vara mest tillförlitlig säger att fostret är 20cm o väger 250g medan de andra tex pampers säger 14 cm och 120g.

Är inte alla foster lika stora fram till v 20 typ?

Någon annan som reagerat?

• EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-07 07:50:27 följande:
    Ang appar.. Jag har 4 st och alla säger olika. Är i v 18 (17+0) idag.
    Apparna säger -Nu är det dax för ultraljud!!
    Men det verkar vara vanligare att man gör ul närmare v20?!.
    Sen stör det mig att alla säger olika, 1177 appen som borde vara mest tillförlitlig säger att fostret är 20cm o väger 250g medan de andra tex pampers säger 14 cm och 120g.

Är inte alla foster lika stora fram till v 20 typ?
    Någon annan som reagerat?
    Kan det vara att en del appar skriver hur det är i början av graviditetsveckan och andra appar hur det är i slutet av den veckan?

• Sessan4

det är lite väl snabb tillväxt med 6 cm på en vecka, kollade igen och enligt den lila grav appen så är barnet inte så stort somm 1177 säger förrän i slutet på v 19 Flört

Skumt är det i alla fall

• Skattkistan

Tror ni inte att det är så att 1177 räknar från huvud till fot och den lila räknar huvud till stjärt?

• LokesMammi

I den gravidappen jag har så står det cm från huvud till stjärt!
    På RULet kunde vi se att barnet ligger redan i fosterställning, så jag tycker det låter bra med mått från huvud till stjärt! =)

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • LokesMammi

Idag går jag in i v 20 (19+0) och det står att "barnet är 16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 225g i början av veckan och  ca 280g vid veckans slut". =)

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3