• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi

Tror ni man kan ringa och boka nytt UL så jag kan få nya bilder, då bebisen inte vill vara med på kort. Fick två kort som var likadana. Med sonen fick jag 5st olika bilder lixom....... Vill ha bilder på min bebis jue! :/

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • piiiinkcat

Tveksamt om man kan få nytt UL av bara den anledningen, men kan ju tänka mig att de har fler bilder sparade i datorn då de oftast brukar spara ner dessa. Jag har ju koll nytt UL var fjärde vecka på grund av att jag ligger i riskzonen och då får jag ju oftast med mig ett kort efter varje gång. Men jag vet inte hur det är om man har en normal graviditet. Däremot kan du ju säkert gå till någon privat undersökning och få både det ena och det andra med dig hem... 3d och 4d bilder med mera =)

Galen neurotisk tvåbarnsmamma 30+
  • Maroschka
    LokesMammi skrev 2014-01-06 17:10:36 följande:

Tror ni man kan ringa och boka nytt UL så jag kan få nya bilder, då bebisen inte vill vara med på kort. Fick två kort som var likadana. Med sonen fick jag 5st olika bilder lixom....... Vill ha bilder på min bebis jue! :/

Nej tror inte man får nytt UL för det utan då måste du nog boka ett privat.
  • Sickan12

Någon som bestämt hur ni ska göra innan/inför förlossningen, med jobb? Har ni planerat hur länge ni ska jobba? Så länge det inte handlar om sjukskrivning alltså. Tar ni ut FP först, eller kanske semester? Jag funderar på semester. Ska säga upp mig efter ledigheten, så har inget behov av att spara den. Svårt dock att veta vad som blir bäst, är ju första barnet...

• LokesMammi
    Sickan12 skrev 2014-01-06 19:11:37 följande:
    Någon som bestämt hur ni ska göra innan/inför förlossningen, med jobb? Har ni planerat hur länge ni ska jobba? Så länge det inte handlar om sjukskrivning alltså. Tar ni ut FP först, eller kanske semester? Jag funderar på semester. Ska säga upp mig efter ledigheten, så har inget behov av att spara den. Svårt dock att veta vad som blir bäst, är ju första barnet...

Jag går på havandeskap 2mån innan pga tungt jobb. Inte ansökt ännu dock!
  • MissMf
    Sickan12 skrev 2014-01-06 19:11:37 följande:

Jag går oxå på havandeslapspenning 2 månader innan. Ska fixa med ansökan bara. :p "hoppas" dock att jag blir sjukskriven innan :p dom senaste som har varit gravida på mitt jobb har kunnat jobba till v.21 o v.27 så får se hur länge min kropp orkar, ryggen har börjat göra ont..
  • claire

Hej allihop! Idag köpte jag mina första mammaleggings. Guud så sköna de är! Köpte även en olja att smörja in mage och bröst med. I v. 16 nu och tänkte berätta på jobbet imorgon. Förövrigt har mina vårtgårdar börjat bli sjukt stora. Mkt gravidgrejir som händer för mig alltså:) Någon som fortfarande kommer i sina gamla kläder? :)

• Cakes

En lite konstig fråga kanske, men känner ni er egen puls tydligt när ni håller på magen? Så fort jag ligger med en eller två händer på magen så dunkar pulsen jättetydligt... är ju inte alls kul, vill ju känna en bebis - inte min egen puls ;)