• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sessan4

Lycka till alla lyckliga som har UL i morgon!!!

• Skattkistan

Håller med, lycka till alla med rul nu framöver! Vi var idag o det är ju bara så underbart att få ligga o titta på vad det lilla livet pysslar med där inne i magen!

• mortillLiam

Vi var in idag o kollade. Allt var bra :) men den lilla hade lagt sej så långt bak så de va omöjligt att se könet :(

• Amalian83

En fråga: en känsla av stelhet i området runt svanskotan och lite nedåt övre skinkan på höger sida: är det fogarna jag känner av? Eller bäckenet? Har aldrig varit bra på inre kroppsdelar :)

Lycka till med rul imorgon! Jag har mitt på fredag. Vet inte om vi ska kolla kön än eller ej. Velar :)

• Hallonmjölk

Igår kväll så var det full rulle inne i magen =) Kände små buffar flera gånger. Har märkt att det är på kvällarna jag känner mest. Så himla härligt!!
    På onsdag är det dags för rul. Känns som en eveighet och att dagen aldrig kommer. Men så är det väl när man längtar efter något. 
    Ska iaf jobba nu 4 dagar i rad, varav en delad tur så kommer ju ha fullt upp dom här dagarna iaf så förhoppningsvis kommer dagarna gå fort.

• smålandsjänta

Åh lyckos alla er som har fått gå på RUL nu :) Men vi andra får hålla ut ;) Jag tänkte på en sak, är det någon mer av er som har väldigt aktiva drömmar om nätterna? Jag har sedan några veckor tillbaka drömt MASSOR och nästan varje natt. Blir nästan lite slut av det :P inte alltid oroliga drömmar men oftast är de faktiskt det..inte så skoj. Och helt ologiska. Inatt drömde jag exempelvis att jag tappade ut fostersäcken. Den landade mellan mina ben på marken ute i trädgården, men det märkliga var att det var i form av en gammal skinnfotboll!! Jag knackade lite på ena sömmen för att kolla att det verkligen var på riktigt och då sprack sömnen och fostervatten forsade ut!! Jag höll snabbt för hålet och gick sedan omkring i panik över att behöva gå såhär med denna boll ända tills BF i juni. Haha herregud, kan detta vara vanligt när man är gravid??

• Cakes
    smålandsjänta skrev 2014-01-09 08:41:09 följande:
    Åh lyckos alla er som har fått gå på RUL nu :) Men vi andra får hålla ut ;) Jag tänkte på en sak, är det någon mer av er som har väldigt aktiva drömmar om nätterna? Jag har sedan några veckor tillbaka drömt MASSOR och nästan varje natt. Blir nästan lite slut av det :P inte alltid oroliga drömmar men oftast är de faktiskt det..inte så skoj. Och helt ologiska. Inatt drömde jag exempelvis att jag tappade ut fostersäcken. Den landade mellan mina ben på marken ute i trädgården, men det märkliga var att det var i form av en gammal skinnfotboll!! Jag knackade lite på ena sömmen för att kolla att det verkligen var på riktigt och då sprack sömnen och fostervatten forsade ut!! Jag höll snabbt för hålet och gick sedan omkring i panik över att behöva gå såhär med denna boll ända tills BF i juni. Haha herregud, kan detta vara vanligt när man är gravid??
    Jag drömmer sedan några veckor tillbaka också helt galna drömmar, flera olika per natt dessutom (är i vecka 19 nu). Drömmarna är också mer åt mardrömshållet men ändå inte liksom, men vaknar och känner mig illa tillmods.

Den senaste drömmen handlade om att jag och mannen var på ett Zoo, men vi fick inte vara där och blev jagade av massa vakter i blåa tröjor. För att komma undan så var vi tvunga att klättra upp för en stege på mitt jobb (?) och vidare in i ett litet hål. Men jag kom inte in där för magen var för stor... och så fortsatte det, hela tiden med vakterna i blåa tröjor efter oss :)

Härom veckan drömde jag att jag var i Stockholm och skulle få åka deras nya "linje 5" som skulle vara så fantastisk. Istället för i en tunnelbana åkte man i bildäck (ungefär som en linbana) och fick se de mest fantastiska miljöerna. Men sen, för att komma till sista stationen där vi skulle av så var man tvungen att klättra upp för en jättebrant vägg (med bildäcket runt sig) samtidigt som massa killar stod och sköt tennisbollar på en. Och när jag väl kom upp till kanten så kunde de inte dra över mig, för magen tog stopp så de höll på att tappa mig hela tiden...

Haha, är nog lite fixerad över magen märker jag ;)
  • DevilsDaughter

Drömmer också massa, tycker det är så obehagligt.. Imorse var jag helt säker på att jag var vaken när ett barn i svart rock (typ som liemannen fast i barnstorlek) stod i dörröppningen. Satt och tittade på den jättelänge och det försvann inte, vände mig om och väckte sambon och bad honom titta, när han tittade va det borta..såklart.. Var ju säkert en konstig dröm i nåt halvvaket tillstånd, men klockan ringde samtidigt som jag såg detta och jag stängde av den.. Kommer ju ihåg allt så tydligt och jag somnade inte om efter det sen utan vi gick upp då.. Drömmer varje natt mardrömmar, häromnatten drömde jag att min dotter låg i snön och mannen kom med bilen och höll på att köra över hennes huvud.. Man blir verkligen knäpp av sådant här!

Var iaf på KUB idag och allt såg bra ut, moderkakan satt långt som innan (såklart) och fick reda på att sitter moderkakan väldigt lågt så blir det nog kejsarsnitt även om den inte täcker för modermunnen. Men antagligen kommer den flyttas uppåt, men försöker förbereda mig mentalt på kejsarsnitt redan nu eftersom jag är så rädd för det.. Slipper jag är det bra..

• Tizi

Rul idag gick jättebra. Ja förutom att bebben vägra ge oss en bra bild. Den låg konstigt på sned och bara titta bort hela tiden så sköterskan sa att vi fick ringa om vi ville komma tillbaka och få en bättre bild Jag tyckte mig se både en snopp och en snippa så det blir en överraskning vad det blir!

• DevilsDaughter

Såg nu att jag skrev att jag varit på KUB, ska såklart stå RUL... 
    Tizi: Samma här, bilderna vi fick blev apdåliga och man ser typ ingenting.. Men huvudsaken är ju ändå att allt såg bra ut..