• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • bonden
    curiosa skrev 2014-01-10 13:18:17 följande:
    Fanns det nån Facebookgrupp för oss i juni?

Ja, det finns en hemlig grupp. Vet inte hur man gör för att bli med men någon annan vet säkert och kan tipsa :)
  • rosii

Missmf, ja alltså jag har säkert varit sjuk 7-8 ggr sen pluset!

Rul är nu gjort & allt såg bra ut. Blev backad 6 dagar, nytt bf 12 juni. Vi fick dock inte se vad den hade för kön :( det tyckte jag var lite tråkigt. Jag har då idag gått in i vecka 19 idag! Har lite svårt att glädja mig just idag, min mormor är jätte sjuk & vi vet inte om hon klarar sig.

• DevilsDaughter

Vad tråkigt Rosi! Hoppas det trots allt går bra och att hon klarar sig..  Kunde BM inte se vad det va för kön eller fick ni inte veta ändå? Tycker att majoriteten av de som utför RUL-ultraljud inte är så utbildade/insatta som de borde vara..  Skönt att allt var bra iaf!

• Sofaaj

Vi va på Rul igår, väldigt spännande.

Tyvärr kommer vår lille ha gom/läppspalt.. Och på grund av det så är risken för kromosomavivikelse större. Så på tisdag ska vi på Fvp. Usch vilken jobbig väntan. Man vill ju bara veta att allt annat är bra.

• DevilsDaughter

Sofaaj: Vad tråkigt! Sa dem något om mätningarna av bla nackspalt och näsben osv? Alltså om det talade för eller emot DS? Ofta kan man ju se sånt på UL, inte som KUB då man beräknar risken för DS för det gör man ju tidigare, men man brukar ändå kunna se vissa avvikanden. Vet ni hur ni kommer resonera vid fvp-beskedet?

• Sofaaj
    DevilsDaughter skrev 2014-01-10 16:47:39 följande:
    Sofaaj: Vad tråkigt! Sa dem något om mätningarna av bla nackspalt och näsben osv? Alltså om det talade för eller emot DS? Ofta kan man ju se sånt på UL, inte som KUB då man beräknar risken för DS för det gör man ju tidigare, men man brukar ändå kunna se vissa avvikanden. Vet ni hur ni kommer resonera vid fvp-beskedet?
    Nej de sa att de andra såg bra ut.. förutom att de inte kunde se exakt allt på hjärtat(kommer inte ihåg vad de va) men de va normalt sa de.. så egentligen e det väl inget som tyder på att de skulle va nån avvikelse förutom spalten. Men vi känner att vi vill veta "säkert" o inte gå o oroa oss i 4,5 månad.. 
    Vi har väl inte helt bestämt hur vi gör om vi skulle få negativa besked, tyvärr lutar det nog att avbryta om den skulle ha kromosomfel 13 eller 18. Vilket ofta betyder att det inte är livsdugligt..=/
  • Havsorkestern
    Sofaaj skrev 2014-01-10 16:42:39 följande:
    Vi va på Rul igår, väldigt spännande. Tyvärr kommer vår lille ha gom/läppspalt.. Och på grund av det så är risken för kromosomavivikelse större. Så på tisdag ska vi på Fvp. Usch vilken jobbig väntan. Man vill ju bara veta att allt annat är bra.

Hoppas att fostervattensprovet är bra och att väntan på resultat inte blir så lång. Det är helt ok att känna sig ledsen över läpp/gomspalt. Som tur är har Sverige jättebra vårdprogram och det brukar gå bra för barnen. Om man vill kanske man kan ta kontakt med logopedmottagningen som finns närmast. Ofta kan man få ringa och få ställa frågor även utan remiss.. Logopeder träffar barn med läpp/gomspalt både i samband med amning/flaskmatning och talutveckling så de har ofta ganska stor erfarenhet av både barn i olika åldrar och av föräldrar som precis fått reda på att barnet har läpp/gomspalt. Lycka till med allt!
  • Sessan4
    Sofaaj skrev 2014-01-10 17:29:43 följande:
    Nej de sa att de andra såg bra ut.. förutom att de inte kunde se exakt allt på hjärtat(kommer inte ihåg vad de va) men de va normalt sa de.. så egentligen e det väl inget som tyder på att de skulle va nån avvikelse förutom spalten. Men vi känner att vi vill veta "säkert" o inte gå o oroa oss i 4,5 månad.. 
    Vi har väl inte helt bestämt hur vi gör om vi skulle få negativa besked, tyvärr lutar det nog att avbryta om den skulle ha kromosomfel 13 eller 18. Vilket ofta betyder att det inte är livsdugligt..=/
    Vilket jobbigt besked. Vilken vecka är du i?

Jag har en vän som fick n dotter med gomspalt, det opererades när flickan var runt 1 år och har gått jättebra.
    Hoppas det "bara" är det som felar och inte kromosomavvikelser..
  • Sofaaj

De sa att det tar ca en vecka för att få svaren på de vanligaste kromosomfelen, 13 18 och 21. Och 3-4 veckor för att få svar på de mer ovanliga.  Men nu innan är det nervöst för att det ska göra ont. Någon som har gjort fvp? o sen dagarna efter gå o va rädd för missfall..
    De sa att man fick komma ner till malmö, där operationerna kommer ske. Där man får information och ställa frågor. Och även se massa före och efter bilder.
    Igår när vi fick veta det kändes det rätt ok. Idag har jag pendlat mellan tårar och tanken att det bara är ett kosmetiskt fel, att de kan rätta till det.

Jag är i vecka 19+3, så att avbryta om det kommer till det känns fruktansvärt!

• mandos mamma

Hejsan hoppar på här jag med . Har vart med från början men inte riktigt vågat skriva.

Ska ta det hela lite kort: Blev skitglad att se ett plus på stickan fast vi inte planerat nått o jag åt p-piller ;)

Har en son på 8år och en dotter på 2.

Lyckan varade ca 3 veckor då mastodont blödningen kom... Den första av 1000 känns det som..

Va inne hos Gyn där det visade sig att der fanns två hinnsäckar men man bara såg ett foster.. Har vart så med båda mina andra så jag blev inte förvånad eller ledsen.

Blödningarna har avlöst varandra och jag har vart beredd varje gång vi åkt in till Gyn att de ska säga- tyvärr det är ett mf!

Men bebisen är en liten kämpe

Jag är inskriven på spec. Mödravården nu och går på regelbundna ul varannan vecka..

För det har bildats som ett stort hematom (blödning) i magen:/ Så varje dag kommer det ut gammalt blod.. Känns lite konstigt att behöva gå med binda konstant när man är gravid liksom...

Det är bra att det kommer ut. Men det får inte börja blöda för mkt med risk att kroppen ska tro typ att allt ska ut.. Har fått tabletter som ska stoppa blödningen om det kommer färskt blod.

Mitt riktiga ul är 24 jan.

Jag har redan vart på 3 ul och en himlans massa vul..

Jag har en så kallad riskgraviditet.. Men jag har en känsla av att det kommer gå bra:) Hjälper inte att gå runt o va ledsen o negativ.

Finns en stor risk att det blir en förtidig förlossning om inte blodet kommer ut då det kan reta typ så vattnet kan gå..

Oj va långt det blev;) Jättekul att följa er här inne.. Kramisar Sandra