• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • bonden
    erajka skrev 2014-01-11 08:25:50 följande:
    Har också skickat

Kunde inte hitta dig på Fb. Har skickat meddelande till dig så du kan lägga till mig som vän istället. Hoppas det funkar bättre :)
  • Frozen
    LokesMammi skrev 2014-01-11 21:18:29 följande:

Har du inte börjat använda gravidbyxor än? =) Fick jag börja med några veckor efter plusset. hehe. Idag tg jag på mig amningsbh. Såååå skönt. Inget som sitter åt o inget som smiter ut! =) hehe
    Jag började faktiskt med amnings-bh före gravidbyxor för jag var så öm i brösten i början. Men nu har jag gått över till vanlig BH igen då de inte ömmar på samma sätt. Har ju inte kunnat använda annat än ganska låga jeans och byxor men nu börjar de också bli svår att få på så det var dags att skaffa sig preggobyxor
  • Namine
    bonden skrev 2014-01-12 09:25:48 följande:

Kunde inte hitta dig på Fb. Har skickat meddelande till dig så du kan lägga till mig som vän istället. Hoppas det funkar bättre :)
    har också skickat men verkar inte som jag fått någon inbjudan :S
  • Tizi
    mandos mamma skrev 2014-01-11 18:14:27 följande:
    Hej Tizi! Jag nu vet jag vem du är Roligt med en bebis till:) Jag är beräknad till 19 juni ungefär. Ja man kan aldrig riktigt slappna av känns det som.

Men det känns som det kommer att gå fint.

När är du beräknad?

Jag är beräknad till den 10 juni. Jag gjorde rul i torsdags. Ska bli superkul med en liten till. Lillan hinner fylla 5 år så det var ju ett tag sen man hade en bebis nu!
  • DevilsDaughter

Jag som va så glad att jag sluppit foglossningen hittills! Idag när jag va i stallet och körde ett lite för tungt lass med kärran så kände jag av foglossningen för första gången denna graviditeten.. borde inte ha kört kärran alls egentligen.. kände av det en låmg stund efter men nu är det borta. Jag kände bara av i blygdbenet.. alltså jag har bara haft foglossning fram och aldtig bak.. ni som haft båda, vilket är värst? Fasar för framtida nätter då man inte kan röra sig i sängen och i vissa fall inte kan komma upp utan hjälp.. den smärtan är verkligen hemsk, och då har jag ändå bara haft foglossning fram, ingen aning om hur det är bak/rumpan..

• Sessan4
    Tizi skrev 2014-01-12 18:10:30 följande:

Jag är beräknad till den 10 juni. Jag gjorde rul i torsdags. Ska bli superkul med en liten till. Lillan hinner fylla 5 år så det var ju ett tag sen man hade en bebis nu!
    Grattis till RUL, hoppas allt såg bra ut! min dotter blir 4½ i sommar när bebisen kommer så vi ha inte haft en bebis på ett tag här heller. Det va en total överraskning att bli gravis naturligt men väldigt välkommet. Känns som en bra ålder för dottern att få syskon nu, hon har fått all uppmärksamhet och tid i 4 år så hon är stolt och förväntansfull inför bebisens ankomst.
    Hon har kompisar i samma ålder som fåt syskon så hon studerar dem noga Flört

DevilsDaughter

Stackare, hoppas det inte blir värre..
    Jag har vilat mycket i helgen så jag har inte lika ont nu men skall få träffa en sjukgymnast idag, det känns bra o få veta hur man skall göra.
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-13 10:10:21 följande:
    Grattis till RUL, hoppas allt såg bra ut! min dotter blir 4½ i sommar när bebisen kommer så vi ha inte haft en bebis på ett tag här heller. Det va en total överraskning att bli gravis naturligt men väldigt välkommet. Känns som en bra ålder för dottern att få syskon nu, hon har fått all uppmärksamhet och tid i 4 år så hon är stolt och förväntansfull inför bebisens ankomst.
    Hon har kompisar i samma ålder som fåt syskon så hon studerar dem noga Flört

DevilsDaughter

Stackare, hoppas det inte blir värre..
    Jag har vilat mycket i helgen så jag har inte lika ont nu men skall få träffa en sjukgymnast idag, det känns bra o få veta hur man skall göra.
    Är det gruppinformationen du ska på via MVC? Eller ska du gå på något enskilt?
    Om det är gruppinformationen: När börjar den och behlvde man anmäla sig innan?
  • Hallonmjölk

Känner mig lite orolig.

Haft en del sammandragningar igår och idag. 
    Igår så va det säkert på grund av jobbet. Sjukt stressigt så fick i princip springa mellan kunderna.
    Lugnade ner sig när det blev lugnare på jobbet. Kände dock av en sammandragning igår kväll när jag kom hem också.

Sen idag. Ledig idag och har inte gjort nåt ansträngande hemma idag, bara tagit det lugnt. Ändå har jag känt av sammandragningar 2-3 st än så länge. 
    Sedan så när jag var på toaletten så kom det en lång sträng av flytning som var väldigt slemmig. Genomskinlig va den.

Har mailat min barnmorska så får vi se vad hon säger.

Är ju orolig på grund av att mitt första barn är prematur och haft mycket problem med sammandragningar med mina andra 2 barn och dom har varit på väg att komma för tidigt.
    Dock har jag inte känt av sammandragningar så här tidigt nån gång förut.
    Är i 17+5 nu.

• Sessan4
    EMTP skrev 2014-01-13 11:10:50 följande:
    Är det gruppinformationen du ska på via MVC? Eller ska du gå på något enskilt?
    Om det är gruppinformationen: När börjar den och behlvde man anmäla sig innan?
    Javisst!! ringde idag, de kör annars jämna veckor men det har varit så många röda dagar nu så jag kunde komma idag! vet inte om det kommer fler? KL 14:00

jag tror det är lugnt o bara dyka upp
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-13 12:32:37 följande:
    Javisst!! ringde idag, de kör annars jämna veckor men det har varit så många röda dagar nu så jag kunde komma idag! vet inte om det kommer fler? KL 14:00

jag tror det är lugnt o bara dyka upp

Då kanske jag passar på att göra det, faktiskt. Fast jag nog får skäll för att jag inte föranmält mig...