• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

Fler som känner sig uppblåsta i magen? Inte så att jag går å släpper mig hela tiden, men verkar samlas luft och det gör ONT!

• rosii

Devilsdaughter; vi önskar en bebis, inget kön men jag har förstått att det är rätt vanligt att önska kön, & att känna skuld över önskan.

Jag känner då & då, men främst kring 11 på kvällen, haha rätt punktligt.

• Sessan4

Jag känner mig lite nedstämd, har åkt på foglossning denna gång och går runt med ständiga smärtor i bäckenet

Jag måste ringa vc på måndag, jag inser att jag inte kommer klara att jobba heltid. Jag har inte alls lust med det här, det är hemskt att bli så handikappad. Jag hoppas i alla fall kunna jobba halvtid.

Jag vill inte vara sjukskriven.. Eller ha ont för den delen.. Crap

• mandos mamma
    Tizi skrev 2014-01-11 09:59:51 följande:

Usch vilken jobbig start du fått på graviditeten. Så hade jag det sist i graviditeten med dottern, massa blödningar med efterföljande VUL och ul. Det höll på till v21 men jag fick aldrig svar på varför.. Är jätteglad att jag hitills sluppit blöda i denna graviditeten. Det går säkert bra för dig som du säger. När är du beräknad till?

Vi bor förresten i samma stad och om jag inte tar fel på person så gick din son på samma förskoleavdelning som mina barn (son snart 7 o dotter snart 5). Jag har även gjort min vfu i förskoleklassen han gick i. Jag är ganska anonym här men du kanske kan gissa vem jag är ändå? smile1.gif

Hej Tizi! Jag nu vet jag vem du är Roligt med en bebis till:) Jag är beräknad till 19 juni ungefär. Ja man kan aldrig riktigt slappna av känns det som.

Men det känns som det kommer att gå fint.

När är du beräknad?
  • DevilsDaughter

Rosii: ja många har ju en hemlig önskan om det ena eller andra. Och i sådana fall tror jag det är bäst att få veta innan förlossningen om det blir det man önskar eller ej, så man slipper ev besvikelse på förlossningen.

Sessan: usch vad jobbigt! Var sitter foglossningen? Jag har haft foglossning framme vid blygdbenet vid alla tre graviditeterna och det suger verklogen att inte kunna röra sig knappt. Dock har det inte satt igång än på mig denna gången men väntar mig att det kommer när som..

• Sessan4
    DevilsDaughter skrev 2014-01-11 18:41:18 följande:
    Rosii: ja många har ju en hemlig önskan om det ena eller andra. Och i sådana fall tror jag det är bäst att få veta innan förlossningen om det blir det man önskar eller ej, så man slipper ev besvikelse på förlossningen.

Sessan: usch vad jobbigt! Var sitter foglossningen? Jag har haft foglossning framme vid blygdbenet vid alla tre graviditeterna och det suger verklogen att inte kunna röra sig knappt. Dock har det inte satt igång än på mig denna gången men väntar mig att det kommer när som..
    Japp, blygdbenet och höfterna tror jag Skrikandes

Blev du sjukskriven när du hade dessa problem DD??

Jag inser nu hur bra jag hade det under förra graviditeten som slapp det här, hoppas verkligen du klarar dig denna gång!!
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-11 16:30:14 följande:
    Jag känner mig lite nedstämd, har åkt på foglossning denna gång och går runt med ständiga smärtor i bäckenet
    Jag måste ringa vc på måndag, jag inser att jag inte kommer klara att jobba heltid. Jag har inte alls lust med det här, det är hemskt att bli så handikappad. Jag hoppas i alla fall kunna jobba halvtid.

Jag vill inte vara sjukskriven.. Eller ha ont för den delen.. Crap
    Jag har som du. :( Går runt och hasar mig lite försiktigt framåt här hemma. Har dock mest ont i bakfogarna än så länge,. Använder foglossningsbälte och vetevärmaren, annars hade det inte gått. Men man blir ju så otroligt handikappad.

Nu har jag ju ett stillasittande jobb så jag kommer ju inte behöva bli sjukskriven för just det här iaf.
  • DevilsDaughter

Sessan: Ne, det blev jag inte, jag pluggade under sista graviditeten, så jag bad aldrig om det.. Andra graviditeten var jag fortfarande mammaledig med första barnet så det va inget som va aktuellt då heller. Med första barnet pluggade jag också.. Men tror inte det är något problem att bli sjukskriven för det! Oftast blir ju foglossningen värre för varje graviditet, jag har även känt av foglossningen till och från efter den sista graviditeten när jag gör "fel" rörelser.. Så tycker verkligen att det är jättekonstigt att jag inte känt av det nu.

• Namine

tråkigt med fler som har problem. har också foglossning och har haft det några veckor redan. nu på tisdag ska jag äntligen till sjukgymnast. hoppas han kan göra några underverk. men jag har mest ont baktill. precis under skinkan på vänster sida och sen hela höger sida. jobbigt att det började så tidigt.

dock vill jag verkligen inte bli sjukskriven. jobbar ju som sjuksköterska på en akutmottagning så det kan bli lite jobbigt med alla britsar och så. nu går det då jag fått hjälp av alla underbara kollegor. men när det blir värre kommer jag få sitta i reception istället. har jättebra chefer som verkligen hjälper mig att anpassa. känns verkligen som att man vill jobba så länge det går för att jobba upp en bra buffert då jag inte kommer ta ut några föräldradagar i år i alla fall.

• LokesMammi
    Frozen skrev 2014-01-11 12:10:37 följande:
    Vilken skillnad det kan vara, vår lilla tjej rör sig ganska mycket dagligen. Känner henne på morgonen, vid lunch, på eftermiddagen och framför allt på kvällen. Men på RUL la hon sig i perfekt position för fina bilder och inga problem att se att det var en tjej.

För några veckor sen, v16-17 kände jag knappt nånting och kände stor oro, nu i v20 känner jag som sagt hela tiden och det börjar bli dags att outa sig på jobbet Kommer från nästa vecka börja använda gravidbyxor. 

Har du inte börjat använda gravidbyxor än? =) Fick jag börja med några veckor efter plusset. hehe. Idag tg jag på mig amningsbh. Såååå skönt. Inget som sitter åt o inget som smiter ut! =) hehe
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3