Inlägg från: smålandsjänta |Visa alla inlägg
  • smålandsjänta

Bf Juni 2014

Idag går jag in i vecka 10! Tiden går fort, känns som jag just plussade i vecka 5.

Samtidigt går det långsamt, vill komma över magiska vecka 12! Jag har lite funderingar om illamåendet. Jag har de två senaste veckorna spytt varje dag, ibland flera gånger per dag. Nu har det senaste veckan bara skett varannan dag! Märkligt! Betyder detta att illamåendet håller på att avta eller kan man ha graviditetsillamående bara varannan dag? Hm!

Hoppas ni andra mår bra!

• smålandsjänta
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-16 10:33:52 följande:
    i mina förra graviditeter så har det faktiskt varit varannan dag när jag har börjat komma ur illamåendet.. till slut mer sällan. :) Skönt för dig!

Ni andra som spyr, hur mår ni annars? Jag känner att jag mår lite bättre direkt efter att jag spytt men sen blir jag svag och darrig och orkeslös.. jag orkar ingenting!! Var på sjukhuset i veckan för två olika läkarbesök och fick stanna och sätta mig hela tiden.. orkar inte gå mer än typ 100 meter åt gången! Hemma orkar jag inte heller göra något.. ligger mest och vilar.. skittrist! 
    Åååh! Du ger mig hopp :D

Jag blir alltid svag efter jag spytt, men det brukar avta en stund efteråt. Men annars kan jag få såna känningar mitt under dagen utan samband med illamående, att gå ut med hunden en 25 minuter känns som att bestiga mount Everest. Blir såå andfådd och trött. Skakis med. Andas jättetungt även när jag bara ligger hemma i soffan...skumt!!
  • smålandsjänta

Trodde visst illamåendet hade gett med sig..jo visst :( Mått så illa de två senaste dagarna att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Spyr tills det kort blod. Fruktansvärt! Vilken medicin har hjälpt er bäst? Känner att nu måste jag göra något åt detta.

• smålandsjänta
    MissMf skrev 2013-11-18 15:21:37 följande:
    Läs på prostafen på fass. Har oxå hört att de e bra men de har tydligen uppdaterat texten om de så man ska inte ta de som gravid :/
    Jaså :/ finns det något annat då? Legat lamslagen hela dagen...
  • smålandsjänta

Jag hoppas mitt pyre mår som en kung, för det gör fan inte jag. Tänk att en sån liiiten liiten plutt kan påverka en såhär mycket! Helt galet. Just nu känner jag mig tacksam för min graviditet men ALDRIG igen...är extremt trött på all spya!!

• smålandsjänta

Så ledsen för att det inte gick vägen M83!

Men glad att du kan se det såpass positivt. Kram till dig!

Till något annat. Visst har man mått dåligt och känt att energin inte legat på topp. Spy trodde jag var det värsta eftersom det är så påtagligt men bristen på energi är nog kanske värre än man tror. Men idag kom energin tillbaka till kroppen för mig och jag känner mig och en ny människa! Jag har inte fattat hur dränerad på energi jag varit de sista veckorna! Åh jag är så lycklig. Innan har allt känts som en kamp, bara att slå upp mina studieböcker har känts urtungt. Men nu! Nu sitter jag här med dendär "inre glöden" som man hört om :) hoppas verkligen detta håller i sig, och att mitt nya jag inte beror på att nåt fel på lillen därinne! Ville bara säga detta, peppa er andra som mått lila uruselt som mig. Det kan bli bra!! Åh vad jag njuter :)

Hoppas allt är bra med er allihopa. Tycker det är så roligt att läsa här, folk som är i precis samma tid i graviditeten. Ni lugnar ofta mina nerver :) kram!!

• smålandsjänta

Idag går jag in i vecka 12! Sju dagar kvar sen kan man kanske bli lugn:) har haft mycket blödnigar så trodde aldrig det skulle gå såhär långt!

• smålandsjänta
    jamka skrev 2013-11-30 07:41:00 följande:

På torsdag ska jag på KUB ultraljudet.

Men usch, igår kväll var det lite brun flytning när jag torkade mig. Så började mitt förra missfall för två år sedan.
    Står jag ut att vänta tills på torsdag? Gravidsymptom kvarstår men det är jobbiga dagar framför mig.

Vad jobbigt, förstår att du är nervös! hur mycket var det? Jag hade blödningar varje dag tom in i halva vecka nio ( både klarröda, bruna, ljusrosa, aprikosfärgade och i olika

Konsistens) och min BM sa att så länge man inte fick blödningar i samband med att det gjorde ont eller i samma mängd som en mens kunde man vara lugn. Jag har slutat blöda men får fortfarande ljusrosa flytningar när jag gör nr 2. Hoppas och har börjat tro att det går bra nu, går in i v 12 idag :) Vilken vecka är du i? Hon sa nämligen också att man kunde småblöda kring dagarna man skulle fått sin mens om man inte var gravid.
  • smålandsjänta
    jamka skrev 2013-11-30 08:03:58 följande:
    Jag är i v. 11+4, trodde at jag kunde vara lugn nu. Det var bara litet brunt slem på pappret. Blir det mer så ska jag åka in kanske imorgon. Orkar inte vänta tills torsdagens KUB UL.
    Förstår det. Bara för att jag skrev detta fick jag en ljusrosa flytning .... Faaan! Hoppas det inte blir mer, då får jag med åka in.
Svar på tråden Bf Juni 2014