Inlägg från: smålandsjänta |Visa alla inlägg
  • smålandsjänta

Bf Juni 2014

Jag har med börjat få bebismage redan! (Även om det inte är någon bebis som tar en massa plats än??) igår köpte jag en klänning till julafton som framhäver magen och det var redan en liten kula som syntes tydligt! Roligt tycker jag :)

• smålandsjänta

Går in i vecka 13 idag!!!! Guuuuud så skönt :) en oro som äntligen släpper nu. UL den 11 December och då får vi se lille pluttis! Åh vad härligt :) längtar ännu mer efter att ni andra berättat hur härligt det är!

• smålandsjänta

Började just blöda. Ganska mycket. Så toalettstolen blev nerblodad. Ringde gynmottagningen men de hade inga akuttider sa hon , eftersom jag ändå har ultraljud på onsdag. Jaha? Ska jag gå såhär till onsdag då? Är helt förstörd här, gråter och vet inte vad jag ska göra. Fan med. Fan fan fan med.

• smålandsjänta
    Amalian83 skrev 2013-12-09 11:09:54 följande:
    Antar att det är mer än du haft tidigare i grav eftersom du är så orolig?

Har du ont?

Finns det inget annat ställe du kan kontakta för en akuttid? Privat? Vårdcentralen? Läkare kan ju också göra ultraljud eller åtminstone lyssna på hjärtslag.
    Ja det är mycket mer! Hat lätt molande värk men inte så farligt, som dagen innan mens. Fick tag i en privat läkare nu så ska dit 13:15..men detta känns inte alls kul. Fan :(
  • smålandsjänta

Den lever!!!!! Åh. Det trodde jag ALDRIG. Läkaren visste inte varför det börjat blöda, kanske för att kanten av livmodern hade börjat blöda. Allt såg iallafall normalt ut :) hjärtat tickade fint!

• smålandsjänta
    LokesMammi skrev 2013-12-09 13:52:03 följande:

Åh va härligt! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
    Ja det känns så skönt! Trodde verkligen det var kört efter en så pass kraftig blödning :O
  • smålandsjänta
    rosii skrev 2013-12-16 06:11:25 följande:

V 16 & jag vaknar mitt i nätterna av att jag har jätte ont i magen & är spänd, lättar när jag kissar. Är väldigt påfrestande! Särskilt då jag jobbar natt & behöver sömnen, har ofta svårt att somna om. Inte är det väl sd redan?

Men inte har jag bara gnäll att komma med, känner bebisen varje dag! :)

Exakt sådär fick jag inatt. Eller ja, jag vaknade av att det gjorde så fruktansvärt ont i magen. Då tänkte jag på att jag läst ditt inlägg igår så gick och kissade och det blev bättre. Undrar vad det är som gör så ont att man vaknar av det :O är i v.14
  • smålandsjänta
    Sessan4 skrev 2013-12-22 16:39:47 följande:

Jag kan inte säga helt säkert.. Men ibland när jag sätter mig stilla eller lägger mig, så fladdrar det till nere i magen.. Undrar om det är bebisen som jag känner? Har ni känt något? V 14+5 idag!

Jag har känt så några gånger senaste veckan men vågar inte tro på det :D haha! Är o vecka 14+6 idag :)
  • smålandsjänta

Hejsan allihopa! Har inte skrivit här på länge men både igår och idag har jag fått små boxar av bebisen där inne, så jag bara måste dela med mig av det! Kunde knappt tro det var sant då det är första gången jag väntar barn och bara är i v 17 (!) Men gud vilken häftig känsla det är :) Har tidigare haft lite svårt att längta helhjärtat och inte kunnat ta in att det bor en bebis där. Men NU känns allt så himla fint! Åh vad jag längtar!!!

• smålandsjänta
    DevilsDaughter skrev 2014-01-08 10:56:00 följande:

Anine: Hej! Vad härligt! Förstår att det känns bra nu då! Lyckades ni själva eller med hjälp?

smålandshjärta: Förstår precis hur du känner! Ganska tidigt att känna av bebis för att vara första graviditeten:)

Imorgon har vi RUL!!

Åh vad roligt med RUL! Vi har det den 29/1. Ska ni ta reda på kön? Vi funderar på att göra det men känns som att fuska lite på nåt sätt. Haha. Ja alltså jag trodde det var omöjligt att känna såhär tidigt, trodde inte jag skulle få känna rörelse förrän v 23 eller nåt :D
Svar på tråden Bf Juni 2014