• Snutt77

BF i juni 2014- Vallentuna/Täby

Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna

• Svar på tråden BF i juni 2014- Vallentuna/Täby
  • Snutt77

Kom rött blod som jag fick torka bort genom att torka några gånger. Har efter det haft kramp men hoppas att allt är ok

• Rebecca 551
    Snutt77 skrev 2013-10-19 21:41:21 följande:
    Kom rött blod som jag fick torka bort genom att torka några gånger. Har efter det haft kramp men hoppas att allt är ok
    Bara det inte fortsätter så är det förhoppningsvis ingen fara. Jag kommer ihåg att jag blödde lite grann i början av min förra graviditet, men allt var bra med mig.

Jag har också som kramp nu. Min mage har blåst upp och blivit riktigt stor redan nu (vet att det främst är luft) då fostret bara är 20-25 mm, men livmodern är som en apelsin.  
  • Snutt77

Har i inte kommit mer blod. Men mår super illa, vilket är ju egentligen ett positivt tecken men såååå jobbigt!

• Rebecca 551
    Snutt77 skrev 2013-10-20 18:18:10 följande:
    Har i inte kommit mer blod. Men mår super illa, vilket är ju egentligen ett positivt tecken men såååå jobbigt!
    Vad skönt! Men usch vad det är pinigt att må illa. Jag mår också illa nu vilket troligtvis beror på att jag har slarvat med postafen (då de har tagit slut). Vad få tabletter det var i en ask! Bara 10 st, det tar ju slut på 5 dagar.... Kommer bli väldigt dyrt att knapra dessa tabletter.
  • Snutt77

Tyvärr mår jag illa även med postafen 2ggr per dag. Ska försöka hålla ut lite till men lär säkert bli till att åka till läkaren och få lergigan.

• Snutt77

Japp då har mitt hyperemisis gravidarum satt fart. Jätte illamående hela dagarna men värst på kvällen. Tur man är känd hos MVC sedan tidigare jobbig graviditet så jag fick recept utskrivet per telefon.

Nu kommer det ta 2-3 dgr för kroppen att anpassa sig sen kommer det bli hanterbart de resterande 7 mån, dock försvinner inte illamåendet helt trots tabletter.

• Rebecca 551

Stackars dig! Jag mår också illa, mest om kvällarna. Men jag har bara spytt på morgonen av någon anledning. 
    Jag har gått och lagt mig vid 19-20-tiden hela denna vecka då jag inte klarar av att vara uppe. Fy för detta. Jag ligger just nu i sängen då jag inte klarar av att sitta uppe... Kul fredagskväll...Kräks 

• Nettan79an

Hej Jag bor också i Vallentuna, väntar barn i slutet av mars 2014. Har tvillingar som är födda mars 2011 och en stor pojke på 15 år. Kul att läsa lite om er:)

• Rebecca 551
    Nettan79an skrev 2013-10-28 08:01:37 följande:
    Hej Jag bor också i Vallentuna, väntar barn i slutet av mars 2014. Har tvillingar som är födda mars 2011 och en stor pojke på 15 år. Kul att läsa lite om er:)
    Hej! Kul med en till i denna grupp! Hur mår du så här långt in i graviditeten?  
  • Snutt77

Legat inne på Danderyd sedan i måndags för uppvätskning.

Igår åt jag för första gången på 3 dgr.

Kul nästan hela tiden.

Svar på tråden BF i juni 2014- Vallentuna/Täby