• Snutt77

BF i juni 2014- Vallentuna/Täby

Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna

• Svar på tråden BF i juni 2014- Vallentuna/Täby
  • Rebecca 551

Jag lider med dig. Fy, jag som tycker jag mår hur dåligt som helst men förstår att du mår mycket sämre. Förstår att du måste vara helt sjukskriven nu?

• Nettan79an

Hej Jag mår bra, förutom jäkligt ont i ryggen. Hade tvillingar förra graviditeten, så denna är dock lättare. Har gått upp lite för mycket i vikt, men det går man ju av sig sen förhoppningsvis.

• Rebecca 551
    Snutt77 skrev 2013-10-30 07:10:35 följande:
    Legat inne på Danderyd sedan i måndags för uppvätskning.
    Igår åt jag för första gången på 3 dgr.
    Kul nästan hela tiden.
    Hej! Hur går det för dig? Hoppas att du mår bättre!
  • Rebecca 551
    Nettan79an skrev 2013-10-30 13:09:47 följande:
    Hej Jag mår bra, förutom jäkligt ont i ryggen. Hade tvillingar förra graviditeten, så denna är dock lättare. Har gått upp lite för mycket i vikt, men det går man ju av sig sen förhoppningsvis.
    Intressant med tvillingar. Min BM sa att jag kanske bär på tvillingar då jag mår så mycket sämre i denna graviditet. Mår väldigt illa och är supertrött. Dessutom har min mage växt jättemycket. Såhär som jag ser ut nu såg jag ut i v.17-18 förra graviditeten. Men jag hoppas inte att det är tvillingar och hoppas bara att hon ville skrämma mig lite.

Har du enäggs- eller tvåäggstvillingar? 
  • Snutt77

Blev sämre igen men provade akupunktur och nu har det blivit bättre igen...

Äter dock fortfarande 2 olika mediciner 3-5 ggr per dag. Men nu kan jag ÄTA!!!

Ja jag äter mackor och dricker apelsinjuice!

• Snutt77

De trodde också att jag bar på tvillingar för jag mår så dåligt med det var bara en på vul.

Varit sjukskriven nu sedan i slutet av oktober och kräks varje dag, vissa dagar mer andra mindre. Sover och ligger hela dagarna men kräkningarna kommet ändå.

Skit jobbigt och börjar också ta på psyket nu!

• Rebecca 551
    Snutt77 skrev 2013-11-22 15:08:29 följande:
    De trodde också att jag bar på tvillingar för jag mår så dåligt med det var bara en på vul.

Varit sjukskriven nu sedan i slutet av oktober och kräks varje dag, vissa dagar mer andra mindre. Sover och ligger hela dagarna men kräkningarna kommet ändå.
    Skit jobbigt och börjar också ta på psyket nu!
    Stackars dig! Jag som tycker synd om mig själv, men jag kräks bara lite då och då och bara på morgonen fast att jag mår sämst på kvällarna. 

Mår du sämre nu denna graviditet eller är det lika som med de andra två?

En sak är säker här och det är att jag inte kommer utsätta mig för detta igen. Bara om denna graviditet inte skulle gå vägen. Hela ens livskvalitet har ju försvunnit. Jag kan inte njuta av nåt när man konstant mår illa hela tiden, samt att jag känner mig ful och attraktiv. Blä! 
  • Rebecca 551
    Rebecca 551 skrev 2013-11-22 19:34:47 följande:
    Stackars dig! Jag som tycker synd om mig själv, men jag kräks bara lite då och då och bara på morgonen fast att jag mår sämst på kvällarna. 

Mår du sämre nu denna graviditet eller är det lika som med de andra två?

En sak är säker här och det är att jag inte kommer utsätta mig för detta igen. Bara om denna graviditet inte skulle gå vägen. Hela ens livskvalitet har ju försvunnit. Jag kan inte njuta av nåt när man konstant mår illa hela tiden, samt att jag känner mig ful och attraktiv. Blä! 
    Oattraktiv skulle det förstås stå!! Skäms
  • Snutt77

Jag mår mycket sämre denna gången än med grabbarna. Kan ju alltid hoppas att det blir en flicka denna gång!

Har jätte problem med magmunnen.

• Rebecca 551
    Snutt77 skrev 2013-11-24 10:24:35 följande:
    Jag mår mycket sämre denna gången än med grabbarna. Kan ju alltid hoppas att det blir en flicka denna gång!

Har jätte problem med magmunnen.
    Det gör jag också. Jag mådde knappt illa alls med sonen utan jag levde som vanligt. Vid minsta lilla ansträngning blir jag sängliggande nu. Jag hoppas också på en flicka. Gjorde "the baking soda test" i morse och det visade flicka. Har du provat det? Du häller 2 tsk bikarbonat i en plastmugg, sedan kissar du i den. Händer ingenting tyder det på att du väntar en flicka, pyser och bubblar det så är det en pojke.
Svar på tråden BF i juni 2014- Vallentuna/Täby