En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg
Lowika nej jag tror inte de spelar någon roll om de syns eller inte :)
Lowika nej jag tror inte de spelar någon roll om de syns eller inte :)
Vet ni vilken MVC man ska kontakta? Jag har varit på cellprovning och gyn på Gamlestadstorget. Det finns ju en vårdcentral på Kortedala torg som har BVC också, men vet inte om dom har mvc..?
Föräldragrupp får man i slutet av graviditeten sedan får man en på bvc med första barnet. Jag som får mitt andra barn håller ju hoppet till att hitta någon med barn här eller liknande så man kan rasta de stora barnen tillsammans nån gång då och då ;) det lär ju inte bli det härliga halvåret då man kunde sitta på cafe som med första barnet denna gång. Känner ju såklart folk med barn sedan tidigare men väldigt få kommer ju vara hemma då.
Vill bara rekommendera appen hello baby från pampers. Den kan man se hur fostret utvecklar sig vecka för vecka . :) kul att se vad som händer där inne.:)
Babygruppens graviditetskalender använder jag också.
Någon annan som använder sig av någon bra app?
Någon som vet om de finns något bra forum eller app för nyblivande pappor!?
Glöm inte gå in på "beställ babybox" i kolumnen till vänster. Där får du gratis startpaket till mini, :)
Kanske lite tidigt .,,, ;)
Jag gillar liberos, babygruppens och familjelivs appar... sen har jag flera andra mwn ingen jag tycker tillför något till de andra. Marzy, vad kul att ha någon att rasta barnen med, jag själv kanske är den som är i störst behov av rastning haha. Jag blir galen av att vara hemma en hel dag med dotter själv hon blir ju sååå rastlös. Skönt att vi kommer ha trädgård till sommaren då vi flyttar från vår lägenhet.
Jag kör också med babygruppensapp. Har även 1177 app den ger bra info men är lite tråkig. Hur mår ni mamas? Jag är liiiite illamående. Annars är allt som vanligt. Jämför mycket med första graviditeten. Jag tycker att jag har mer illamående den här gången och har mindre molvärk. Är gärna med och rastar barn framöver :) min kille blir 2 i jan så alla barn verkar vara i samma ålder. Ska ni ha era stora barn på förskola? Vi tänker ha det tror jag. Han kommer bli flr rastlös att vara hemma med mamma & bebis.
Jag bor i Johanneberg. Vi trivs bra här. Men suget efter en trädgård börjar att bli starkare och starkare :)
Prata om sug. Har ni fått några cravings än? Jag är mer inte sugen precis som förra gången men måste ändå äta som en häst. Det var förövrigt ett av mina graviditetstecken, jag vaknade kl 4 och var vrålhungrig! Det var likadant med ettan så jag började misstänka något när jag vaknade vid 4 den här gången också :)
Jag tycker att citronvatten är sjukt gott det är nog min enda cravings hittils.