• Marzy

En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg

Lowika nej jag tror inte de spelar någon roll om de syns eller inte :)

• Marzy
    Jenyma skrev 2013-10-09 20:05:02 följande:

Vet ni vilken MVC man ska kontakta? Jag har varit på cellprovning och gyn på Gamlestadstorget. Det finns ju en vårdcentral på Kortedala torg som har BVC också, men vet inte om dom har mvc..?

Hej! Kul du vill vara med!grattis till plusset !:) Jag bor i gamlestan vid SKF och gick med första barnet på gamlestadstorget. Är väldigt nöjd med dom där så tänkte skriva in mig där igen faktiskt.. De är ju inte jättelångt från Kortedala. :)
  • Marzy
    Jenyma skrev 2013-10-09 21:59:03 följande:
    Ja, de var väldigt trevliga när jag var på cellprov där. 
    Jaha, hur gör man nu då med allting? Hur tidigt ringer man dem? Hur många besök görs och vad händer Wahhh jag vet ingenting ju :D
    Du ringer dit när du vill skriva in dig.. Dvs bäst så

Fort som möjligt ..

Vanligtvis går man dit varannan vecka och kollar läget .. Minns inte om man gick lila mycket i början..

Dom kommer förmodligen ta in dig ganska direkt på infomöte eftersom de är ditt första
  • Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-10 06:40:56 följande:

Föräldragrupp får man i slutet av graviditeten sedan får man en på bvc med första barnet. Jag som får mitt andra barn håller ju hoppet till att hitta någon med barn här eller liknande så man kan rasta de stora barnen tillsammans nån gång då och då ;) det lär ju inte bli det härliga halvåret då man kunde sitta på cafe som med första barnet denna gång. Känner ju såklart folk med barn sedan tidigare men väldigt få kommer ju vara hemma då.

Min dotter är 2 och jag bor i Gbg ... Rastar gärna ungen haha
  • Marzy
    Jenyma skrev 2013-10-09 22:01:39 följande:
    Ja,  det är märkligt det där! Hoppas att vår andra kommer snabbare då ;) 
    Hur räknar man veckor egentligen? 
    Idag är det exakt 2 veckor efter ÄL, och fyra veckor och 2 dagar efter att mensen började. Men så står det vecka 5 (4+0) i appen. Jag vet att man börjar räkna från mensens första dag, men vad betyder det där? 
    De menas med att du inleder vecka 5 eller är i vecka 5. Som jag tex är 4+5 de är ju 4 veckor och 5 dagar vilket betyder att jag är i vecka 5.

Vissa använder sig bara av att säga ville vecka dom är i.. Känns som man är längre gången då än när man säger 4+5 :)
  • Marzy

Vill bara rekommendera appen hello baby från pampers. Den kan man se hur fostret utvecklar sig vecka för vecka . :) kul att se vad som händer där inne.:)

Babygruppens graviditetskalender använder jag också.

Någon annan som använder sig av någon bra app?

Någon som vet om de finns något bra forum eller app för nyblivande pappor!?

• Marzy

Glöm inte gå in på "beställ babybox"  i kolumnen till vänster. Där får du gratis startpaket till mini, :) 

Kanske lite tidigt .,,, ;) 

mamma mu<3
  • Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-10 09:02:52 följande:

Jag gillar liberos, babygruppens och familjelivs appar... sen har jag flera andra mwn ingen jag tycker tillför något till de andra. Marzy, vad kul att ha någon att rasta barnen med, jag själv kanske är den som är i störst behov av rastning haha. Jag blir galen av att vara hemma en hel dag med dotter själv hon blir ju sååå rastlös. Skönt att vi kommer ha trädgård till sommaren då vi flyttar från vår lägenhet.

Vart ska ni flytta?

Vet hur de är.. Går inte vara hemma.. :)
  • Marzy
    Oa82 skrev 2013-10-10 09:20:05 följande:

Jag kör också med babygruppensapp. Har även 1177 app den ger bra info men är lite tråkig. Hur mår ni mamas? Jag är liiiite illamående. Annars är allt som vanligt. Jämför mycket med första graviditeten. Jag tycker att jag har mer illamående den här gången och har mindre molvärk. Är gärna med och rastar barn framöver :) min kille blir 2 i jan så alla barn verkar vara i samma ålder. Ska ni ha era stora barn på förskola? Vi tänker ha det tror jag. Han kommer bli flr rastlös att vara hemma med mamma & bebis.

Jaa min dotter mååååste gå på dagis ... Annars blir både jag och hon skogstokiga..

Vet inte om jag frågat men var i götet bor du ?
  • Marzy
    Oa82 skrev 2013-10-10 19:36:35 följande:

Jag bor i Johanneberg. Vi trivs bra här. Men suget efter en trädgård börjar att bli starkare och starkare :) 

Prata om sug. Har ni fått några cravings än? Jag är mer inte sugen precis som förra gången men måste ändå äta som en häst. Det var förövrigt ett av mina graviditetstecken, jag vaknade kl 4 och var vrålhungrig! Det var likadant med ettan så jag började misstänka något när jag vaknade vid 4 den här gången också :)

Jag tycker att citronvatten är sjukt gott det är nog min enda cravings hittils. 

Nä inga cravings men förra grav var de körsbärstomater.. Tror jag åt flera kilo om dagen hahaha och lakritsnappar:) än har jag inte känt mig översugen på nått..
Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg