• sama12

Insemination hösten 2013

Hej!
    Vi håller på med en första behandling nu. Sprutar med gonal f och synarel nässpray efter att ha varit nedreglerad sen april pga endometrios.
    I onsdags var jag på undersökning och hade två ägg som var 14 respektive 13 mm och ett gäng lite mindre.
    Fick minskad dos gonal och tid för ny undersökning på söndag. Hoppas att det är dags för ovitrellesprutan då!

Men vågar inte hoppas för mycket på att det ska gå på första försöket när man tittar på statistik.

• sama12

Jag har fått sprutor innan för nedreglering som heter enanton. Men det och nässpray har samma effekt, skillnaden är att nässprayen är korttidsverkande och jag gick över till det nu för att kunna reglera när jag ska sluta.
    Jag har haft ganska mycket bekymmer med vallningar, illamående varje dag, mycket huvudvärk och varit väldigt nedstämd.
    Nu när jag började ta gonal samtidigt spm nässpray har jag inte så mycket vallningar längre.

Hur länge ska du ta nässpray?

Vu har försökt sen mars förra året. Fick konstaterad endo genom titthål i nov och sen efter det påbörjades det en utredning.

Hur länge har ni försökt?

• sama12

Tack anno! Hoppas med och hoppas att jag har lika stor tur som du :) grattis till plus! :)

• sama12

Håller tummarna evy! :)

Jag ska på ny kontroll o mätning av ägg på onsdag. Det såg bra ut enligt doktorn idag. Så hoppas på en första insemination denna månaden :)

• sama12

Sitter och väntar nervöst på att få mäta äggblåsor. Hoppashoppas att det inte är för många som växt till sig. Och att jag kan få tag ägglossningssprutan idag.
    Nervöst var det ja!

• sama12

Linnea83: håller tummar och tår för dig!!

Det gick bra idag. Ska ta sista gonal f i eftermiddag och ägglossningsspruta imorgon bitti för insemination på fredag! Hoppas nu att det bara släpper de två äggen som var tillräckligt stora. Låg ett till och lurade men doktorn trodde inte att det skulle hinna växa ikapp till imorgon.

Men nu undrar jag...
    Vi ska vara där kl två. Jag ska insemineras kl tre;
    När ska mannen fixa ner spermierna i burken?
    Doktorn svarade en timme innan. Men jag fattade inte svaret kom jag på sen.

Och när mannen gjorde spermaprov skulle han ha utlösning två dygn innan provet, är det samma som gäller nu?

• sama12

Tack för era svar :)

Just nu känner jag mig lika nervös för att det ska gå som att det inte ska gå... Så konstiga känslor och tankar.

Är det nån av er som har endometrios?

• sama12

Mallan82: det är olika i olika landsting tydligen. I mitt så testar dom insemination tre gånger innan ivf och där har man också tre försök.

Idag har jag tagit ovitrellesprutan. Så får se hur det ser ut imorgon. Fattar inte hur jag ska kunna jobba ett par timmar innan vi ska till doktorn dock...

• sama12

Evy: just för att det blivit minus i två år så är det dags för ett plus :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013