• sama12

Insemination hösten 2013

Olga: idag har jag sysselsatt mig med att renovera hela dagen. Är nervös inför imorgon. Hoppet är ju det sista som överger en, eller hur? :)
    Då har du en både spännande och dryg väntan framför dig nu. Jag håller mina tummar för dig!

• sama12

Ingenting hade hänt med mina äggblåsor igår heller så det blev avbrutet. Surt.
    Så nu är det invänta mens och ny tid bokad till 6 mars.

• sama12

Idag är det dags för läkarbesök för att se om jag är nollställd och kan påbörja ny behandling. Hoppas.

• sama12

Ikväll ska jag börja med gonal f. Hoppas att det blir bättre denna gången så jag slipper avbryta :)

• sama12

Håller tummarna clin!

Lillnageln: det är jobbigt när man inte har kontroll över allt. I alla fall om man är ett litet kontrollfreak som jag. Och frågorna kommer aldrig när man sitter hos doktorn. Skriv ner allt som dyker upp i huvudet så du kommer ihåg att ställa dom nästa gång.

• sama12

Avbrutet igen. Denna gången var det för många ägg. Förra gången inga.
    Livet suger just nu.

• sama12

Är det i Kristianstad ni varit idag hos Emma?

Denna gången hade jag 75 enheter och koll efter sju sprutor. Förra gången 50 enheter. Då hände inget.
    Ska fundera på till nästa besök om jag vill göra ett nytt försök. Just nu känner jag att jag inte orkar.
    De skulle skicka iväg remiss, men först måste det utredas om betalning och vem som gör utredning på mig då jag bor i annat landsting än där jag går.
    Så blir väl knappast nåt innan sommaren.

• sama12

Till mig säger dom att standard är 7 dagar innan första kollen. Tycker det är lång tid.
    Får väl se om jag får annat bud nästa gång. Annars så vet jag inte om jag orkar med det här.

• sama12

Varit hos doktorn idag och kör igång med ny stimulering idag. Fjärde i raden. Hoppas att det går bra denna gången så det blir en insemination.
    Fick även besked att mitt landsting bekostar ivf i grannlandstinget. Så om det inte blir nåt vid denna omgången går remiss iväg. :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013