Insemination hösten 2013
Sitter här och kan inte sova utan kan bara tänka på morgondagen...
Sitter här och kan inte sova utan kan bara tänka på morgondagen...
Idag var vi på insemination. På mig gjorde det fruktansvärt ont men det hade tydligen nåt med min livmodertapp och lutning på livmoder att göra. Men inte värre än att det gick med lite tårar och en sönderklämd arm på sambon. Får ju göra lite ont på honom med ;)
Lite öm nu under kvällen men inte så farligt.
Så antar att den långa väntan börjar nu...
Min doktor sa att jag skulle ta crinone i två veckor först eller fram till om jag får mens. Om mensen inte kommer skulle jag ta i två veckor till...
Sen sa han även att jag skulle ta dom på kvällen men i broschyren jag fick till stod det att man inte skulle ligga ner efter man tagit. Så jag tar på morgonen.. När tar ni?
Väldigt pirrigt att bara gå o vänta nu.
Så mycket spännande på gång här. Håller tummarna för er alla.
Här är ännu en dag av vänta äntligen slut. Vet inte heller när jag har beräknad bim då jag varit nedreglerad så länge och aldrig haft nån jämn cykel.. Men tror ni jag kan testa nästa lördag? Tog otrivelle i torsdags kl fem på morgonen..
Inga biverkningar vad jag vet... Jag har ju haft många biverkningar från nedregleringen och de släppte i torsdags eftersom jag slutade med nässpray och tog otrivellen. Så jag var lite speedad av att jag inte mådde illa samt att jag var nervös inför fredagens insemination. Sen mådde jag lite illa igen på helgen men det har jag alltid gjort vid äl.
Nu går jag och känner efter på minsta smågrej. Haha.
Har du tagit nässpray med evy?
Jag tror inte att det har lyckats men jag hoppas.
Finns det risk att få falskt plus efter behandling med först gonal och sen otrivelle?
Kan man se på temperaturen med om det är dags för mens?
Evy: synarel heter nässprayen. För nedreglering.
Lillasofie: håller tummarna!!
Ovitrellesprutan var inte alls svår att ta så det kommer du klara galant :)
Jobbiga känslor evy :(
Kramar till dig skånetös!! Vad jobbigt :(