• sama12

Insemination hösten 2013

Nu har jag varit hos doktorn. Börjar med gonal f 50E ikväll! Återbesök på tisdag. Så glad att det äntligen är igång med andra försöket! :)

• sama12

Guldlock: ibland undrar man hur man ska orka. Men är helt övertygad om att det blir både din och min tur att få en liten familj en dag.
    Man måste nog även tillåta sig att ha pissiga dagar. Gräva ner sig i soffan och bara få vara. Sen kommer man igen. Går man och håller tillbaka det så mår man nog sämre överlag.
    Hoppas att din morgondag blir mycket bättre :)

• sama12

Ikväll tar jag sprutar sju och imorgon är det dags för en första mätning av ägg. Hoppas ett eller två har växt till sig :)

• sama12

Det är omgång 2 med insemination och sprutor. Första gången var jag så nervös att jag skakade. Men det känns nästan inte alls så sen har det gått bra.
    Är så tunn nål.
    Är samma sprutor som inför ivf men mycket mindre dos då man inte vill ha mer än två ägg. Med ivf vill man ju ha många :)

• sama12

Linda8110: jag har endometrios och då är pergotime inte ett alternativ. Sprutorna heter gonal f. Under tiden nedreglerar jag även med en nässpray synarel. Och när äggblåsorna är tillräckligt stora tar jag en ägglossningsspruta och slutar med nässprayen.

• sama12

Ska fortsätta med samma dos gonal f och nytt besök på fredag. En äggblåsa som var på g :) sen några mindre.
    Så ser det ut som det är tänkt att se ut på fredag blir det ovitrellen i helgen och insemination på måndag!

Citerar clin: nu jävlar ska jag bli gravid :D

Svar på tråden Insemination hösten 2013