• anno81

Insemination hösten 2013

Guldlock: min läkare sa att de bara gjorde 4 försök så därför blir det Danmark för oss att betala själva. Men vårt landsting har ett samarbete med kliniken i Danmark så all medicin får vi i Sverige så det slipper vi betala samt att de kollar upp så allt funkar som det ska innan vi blir skickade till Danmark

• anno81
    Nightrose skrev 2014-04-07 09:03:43 följande:
    Tack tjejer!

Vaknade upp helt slut i kroppen men rätt lugn psykiskt. Muttrade en del eländiga ord med maken innan läggdags och det verkar räckt. Känner mig rätt ok just nu.

guldlock: tyvärr när det gått över 3v efter befruktning alltså v. 6 så kan du få pos på en sticka i upp till 4-5v efteråt om du inte fått din mens däremellan. Säger ju det... våra kroppar är inte snälla :/

Skickade just ett meddelande till kliniken. Får se vad de säger. Men tror inte det är mycket att hoppas på. Får helt enkelt ladda om och ta nya tag.

Kram!!
    NEEEJ! Tråkigt att höra. Kan du inte be kliniken att ta blodprov på dig? De gjorde så sist jag fick missfall eftersom testen visade positivt och sen fick jag lämna ett blodprov till efter några dagar och då såg de att värdena hade gått ner.

Blöder du mer nu? Min syster blödde lite smått I flera veckor för några år sedan och när hon gick till doktorn så var hon gravid I vecka 18!!! så jag håller tummarna för dig!
  • anno81
    TreTriss skrev 2014-04-08 09:41:36 följande:

Haha jag ska dit 8.50.

Mina tester såg också jättebra ut i utredningen, nu måste jag fråga nästa gång varför jag tar fem tabletter!
    Man lär sig mycket under tidens gång :)
    Grymt frustrerande som du säger, vaaaarför blir vi inte gravida!
    Snart så :)
    Pergotime ska man ta mensdag 5-9 har jag fått lära mig alltså 5 tabletter. När jag fick pergotime fick jag aldrig göra några controller så jag var lite nervös för att det skulle bli flera styckna. Jag började med en enkel dos = 5 tabletter första månaden. Blev inte gravid. fick höja till dubbel dos I 3 månader och det hjälpte inte så vi gick över till sprutor. Finns även de som får ta en trippeldos. hoppas det förklarar lite om tabletterna.
  • anno81

Hej. Var hos doktorn igår och det visade sig att jag hade en stor äggblåsa så hon trodde att jag skulle få ägglossning snart dock var inte slemhinnan redo. Var då på dag 20!? Trodde att jag hade ägglossning förra veckan då jag hade mycket flytningar. Nu har jag haft ljusbruna små flytningar i några dagar och det är inte dags för mens än. Någon som haft något liknande?

• anno81

Linda: hade mycket äggviteflytning förra veckan o nu är det mer som vanligt. Verkar som om de ljusbruna flytningarna slutat nu i alla fall. Trevlig påsk på er alla.

• anno81
    Nightrose skrev 2014-04-24 08:32:47 följande:
    Usch! Idag kom oron och ångesten inför imorgon som en chock. Kroppen har fortsatt betett sig gravid. Har hitills inte känt ngt inför imorgon iom värk+blödning... men idag kom oron inför Vul. Får försöka stilla tankarna med städning eller ngt. Lillen fyller 1år idag och det ska bli fika på lördag. Inte pepp på det alls eg. Men familjerna tjatar. Känner att orken inte riktigt finns till. Har de senaste 3 veckorna varit så trött! Som om jag sprungit maraton medan jag sovit.
    Skönt att maken är ledig imorgon och kan bidra med städning innan vi ska till sophiahemmet för att få domen om vad som försiggår i magen.
    Håller tummarna för dig imorgon!
  • anno81
    clin skrev 2014-04-24 11:03:53 följande:
    Fick att besöket kommer ske inom två månader på rmc malmö. Så vi valde att inte göra en fjärde insemination, o låta kroppen vila istället inför de som komma skall. Har läst tråden sporadiskt. Ska även på en träff genom föreningen ofivilligt barnlösa, ska bli skönt o träffa andra i samma sits som kämpar för en bebis. E så nervös inför ivf..... Hur går de själv? Kram
    skönt att det närmar sig för er! Har du gjort alla prover som ska vara klara inför ivf?

Jag var hos emma för en vecka sedan så hon skrev vår remiss till ivf I danmark. dock är min man rökare vilket danskarna ej var så glada för men hon trodde det skulle gå bra. hon såg en stor äggblåsa och sa att jag förmodligen skulle få en sen ägglossning, var på dag 20 då, men att slemhinnan inte var riktigt Mogen. därför tyckte hon att jag skulle börja med synarela som idag.

imorse fick jag mens!? har aldrig fått tidig mens. så jag fick jaga fatt emma igen och förklara att mensen kom 8 dagar fore vad vi hade planerat så hon fick ringa Hans och rådfråga. vilken circus! Till slut ringde hon tillbaka och sa att jag skulle strunta I sprayet och börja med 150 gonal f imorgon och sen ett återbesök på onsdag för att börja med orgalutran o kolla äggen. känns som det går snabbt nu och vi har inte ens fått ett ok från danmarkTyst.
  • anno81

Ja dessa nysningar! Folk som träffade mig på morgonen o på kvällen trodde att jag var förkyld. Fick hålla för näsan varje gång jag nös haha

Svar på tråden Insemination hösten 2013