• anno81

Insemination hösten 2013

Nightrose skrev 2014-04-25 17:46:56 följande:
    Ska försöka sprida lite hopp :)
    Fick idag se en liten ärta med tickande hjärta. Är nu i v 9 (8+2). Blödningen kunde ha varit en tvilling... lite osäkert men såg så ut iom livmoderformen.
    Det var goda nyheter! Grattis!
  • anno81

Idag var jag hos doktorn o kollade mina äggblåsor. Allt såg bra ut o fick tid på fredag igen för koll.

• anno81
    guldlock1980 skrev 2014-05-02 18:03:35 följande:
    Adina: tydligen har det blivit ändrade regler, läkarna är mer försiktiga nu. Vissa som jag har pratat med vägrar att ens göra undersökningar! Helt sjukt! Hon i Nacka kunde iallafall hjälpa oss, men då måste vi betala all medicin själva och jag kollade med Apoteket idag, det kostar nästan 9000 kr totalt för all medicin!

Känner mig helt förkrossad. Tröstar mig med massa vin på aw med en kompis. Jag är ju inte precis gravid... Jäkla skit, trodde det skulle vara slut på bekymmer nu!!! :(
    Min läkare har nämnt att det är de högre makterna som inte uppskattar att vi som gör vår behandling utomlands ska få använda oss av de resurser här hemma ex ul, recept mm utan betala fullt pris. Horribelt! vi gör vår behandling I danmark och där hade de tagit ett beslut om att de inte godkänner de svenska provsvaren ang hiv och smittorisk. vi ska göra om de I danmark och de kostar bara 800..danska kronor..per person.
  • anno81
    clin skrev 2014-04-24 18:22:53 följande:
    Oj vad fort de kan gå. Glöm inte att skriva hur de går! Vi e klara med alla prover. Vi ligger nu i händerna på rmc. Nu e de bara o vänta.
    Idag var jag hos Hans på koll sen ringed de från danmark och sa att vi var välkomna dit på tisdag morgon för äggplock. Måste saga att det  var mycket lättare nu när man odlade ägg och inte behöva ha koll på att bli överstimulerad. tyvärr var våra hiv och smittorisk prover godkända I danmark så de tar nya prover där. kostar oss 1600 danska kronor.

skånetös: hinner ni med en omgång nu innan de har semesterstängt?
  • anno81

Skånetös: tror de stänger slutet på maj. Fick höra att Hans ska gå i pension snart och att de hade jättemycket att göra. Hoppas ni hinner med en omgång till.

• anno81

Skånetös: Hans är den bästa. Mårten var osäker på om de skulle få in någon för Hans sen eftersom de högre makterna tyckte att vi som behöver deras hjälp kunde betala själva för denna behandling. Så förstod jag honom. Hoppas jag har fel.

• anno81

Skånetös: tror han menar själva inseminationer och vi som redan har barn. Ni som inte har barn kan ju få remiss till Ivf. Håller tummarna för att det ska fortsätta som vanligt.

• anno81

Adina15: visst får man göra sina behandlingar utomlands men de högre makterna är inte så glada för att de svenska läkarna har ett samarbete med de utländska eftersom alla ultraljud och mediciner skrivs ut i Sverige så vi får det på högkostnadskydd. Hade kostat massor om man skulle betala för medicin och ultraljud utomlands . Hoppas du inte missförstod mig.

• anno81

clin: Igår var jag på äggplock. var så himla orolig för att det skulle göra ont men känds knappt inget. Dock mådde jag skitdåligt av smärtlindringen och kräkte en del sen sov jag resten av dagen. Imorgon rnger de och berättar hur det har gått med mina ägg. Hans trodde att de kanske kunde få ut 9 ägg men då var han osäker på de som var runt 10 mm men de fick ut 10 fina ägg och spermieprovet var kanon.

Svar på tråden Insemination hösten 2013