• anno81

Insemination hösten 2013

Adina: man skulle vara fastande så ingen mat i magen. Har alltid varit känslig för narkoser eller typ morfin och med inget i magen så blir det kräk. Ändå gav hon mig en dos mot illamående i förebyggande syfte. De ska ringa imorgon och ge mig besked om hur det har gått och när vi ska tillbaka.

• anno81
    Adina15 skrev 2014-05-07 17:25:59 följande:
    anno81: håller tummarna, sjukt spännande.
    hur känner du dig då? har du börjat ta proggisar nu? minns att jag blev väldigt dåsig av dem men säkert bra att vila mkt och ta det lugnt efter återföringen..
    Fick börja med crinone dagen efter äggplock. Ska ta dem 2 gånger om dagen samt är det någon tablett jag ska ta 3 gånger om dagen. de ringde från danmark imorse och sa att de skulle ringa imorgon och ge oss en tid till återföring samma dag så nu hoppas jag att det ar gått bra. stod I duschen när de ringde så min man svarade och han hade frågat dem om allt såg positivt ut och det sa de att det gjorde det. Har lite huvudvärk men annars är det lugnt. Har tagit semester hela veckan så jag kan vila.
  • anno81
    guldlock1980 skrev 2014-05-09 08:01:40 följande:
    Adina: hihi, riktigt så långt har inte mina tankar gått ännu smile5.gif Känner att jag behöver bryta ner den här processen i mindre delar och nu tänker jag mest på SPRUTORNA och alla HORMONER! Hjälp, jag kommer bli ett monster! Påverkas ju otroligt mycket av hormonsvängningar redan innan mixtrande med mina egna hormoner...

Om allt ser bra ut på ultraljudet dem 19 maj ska jag ta Procren-sprutan på kvällen. Och sen åker vi till Paris två dagar efter! Vill helst INTE ha massa konstiga biverkningar. Men det är som det är, inte mycket att göra något åt.

Har iallafall börjat tycka att hela den här resan känns ganska spännande smile1.gif Nu är jag sugen på att testa något nytt! Hur går det för dig, blir det Danmark igen innan sommaren?

anno81: håller tummarna för att allt går bra och att det blir återföring nu snart! Spännande! Är det ert första ivf-försök?
    Ja det är vårt första försök. Måste säga att denne behandling har varit lättare än när man skulle göra insemination. De ringde précis från danmark. Jag hade tyligen så mina ägg som redan hade delat sig 5-8 celler så de undrade om jag var intresserad av att odla till blastocyst(hur det nu stavas) så vi tackade ja så vi ska dit på söndag istället.
  • anno81

Idag fick jag tillbaka 2 ägg! De hade inte riktigt nått blastocyt stadiet men var nära. De skulle se imorgon om det blev några till frysen. Känns pirrigt nu.

• anno81

Skånetös , jo den känns orgalutran men skönt att slippa sprayet. Jag hat testdag på onsdag. Har precis haft maginfluensa så jag vet inte om det är det som gör att jag mår lite illa emellanåt. Lycka till

• anno81

Tack alla!
    Clin: ja detta var Ivf! Får se om jag får tag på nån av läkarna idag o boka en tid för ultraljud.

Svar på tråden Insemination hösten 2013